godkjennings papirer turbo
Moderator: Styremedlemmer
-
- Status: Offline
siden de som faktisk får tak i info og papirer ikke har intresse av å dele på godene, så må vi begynne på nytt..
jeg tar første steget med å gi dere en link til pdf fil med scan av orginale BBR turbo informasjonsbrosjyren..
http://www.mazda-mx5-bbr-turbo.co.uk/br ... ochure.pdf
håper at de som sitter på papirene i det minste kan si ja eller nei om dette er en av de papirene de tregte for godkjenning.. hadde faktisk håpet de skulle dele litt på godene jeg da
jeg tar første steget med å gi dere en link til pdf fil med scan av orginale BBR turbo informasjonsbrosjyren..
http://www.mazda-mx5-bbr-turbo.co.uk/br ... ochure.pdf
håper at de som sitter på papirene i det minste kan si ja eller nei om dette er en av de papirene de tregte for godkjenning.. hadde faktisk håpet de skulle dele litt på godene jeg da

- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Takk det er bra det er noen som hjelper til, får bare hope at vi får tak i resten også...HF-mx5T wrote:siden de som faktisk får tak i info og papirer ikke har intresse av å dele på godene, så må vi begynne på nytt..
jeg tar første steget med å gi dere en link til pdf fil med scan av orginale BBR turbo informasjonsbrosjyren..
http://www.mazda-mx5-bbr-turbo.co.uk/br ... ochure.pdf
håper at de som sitter på papirene i det minste kan si ja eller nei om dette er en av de papirene de tregte for godkjenning.. hadde faktisk håpet de skulle dele litt på godene jeg da
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Utrolig!!!! Her blir faktisk folk sinte, og trekker konklusjoner uten grunn. Trodde ikke at dette var en barnehage, men så feil kan man ta.
Har beskrevet tidligere i denne tråden, til og med flere ganger, at det ikke finnes noen automatikk i at andre får godkjent sin bil på mine papirer. Trodde ikke at det var noen tvil om det enda. I så fall så kom dere på biltilsynet og sjekk ut selv.
HF-Mx5t: Jeg sendte deg en PM for 10 dager siden. Mottok du ikke den?
Jeg forsøker i dag og få biltilsynet til å bruke min bil til å typegodkjenne denne, med turbo. Det betyr i praksis at alle dere andre egentlig ville kunne fått godkjent deres biler også. Dette som et resultat av mitt arbeid.
Dette ville være den beste løsningen for alle, trodde jeg.
Biltilsynet mitt ville ha den orginale BBR brosjyren, men kun som et bevis på at denne finnes.
Til grinebiterne her:
Takk så mye for tilliten. Synes dere skal velge en annen barnehage
P.S : Bilen min skal selges. Den er jo ferdig godkjent. Da slipper dere og mase med biltilsynet i det hele tatt.
Har beskrevet tidligere i denne tråden, til og med flere ganger, at det ikke finnes noen automatikk i at andre får godkjent sin bil på mine papirer. Trodde ikke at det var noen tvil om det enda. I så fall så kom dere på biltilsynet og sjekk ut selv.
HF-Mx5t: Jeg sendte deg en PM for 10 dager siden. Mottok du ikke den?
Jeg forsøker i dag og få biltilsynet til å bruke min bil til å typegodkjenne denne, med turbo. Det betyr i praksis at alle dere andre egentlig ville kunne fått godkjent deres biler også. Dette som et resultat av mitt arbeid.
Dette ville være den beste løsningen for alle, trodde jeg.
Biltilsynet mitt ville ha den orginale BBR brosjyren, men kun som et bevis på at denne finnes.
Til grinebiterne her:
Takk så mye for tilliten. Synes dere skal velge en annen barnehage
P.S : Bilen min skal selges. Den er jo ferdig godkjent. Da slipper dere og mase med biltilsynet i det hele tatt.
10 MX-5 20th anniversery Rød
95 MX-5 Rød
97 Golf Cab(konebil)
95 MX-5 Rød
97 Golf Cab(konebil)
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Beklager så mye hvis du oppfattet min PM som om jeg var sint eller noe...Redman wrote:Utrolig!!!! Her blir faktisk folk sinte, og trekker konklusjoner uten grunn. Trodde ikke at dette var en barnehage, men så feil kan man ta.
Har beskrevet tidligere i denne tråden, til og med flere ganger, at det ikke finnes noen automatikk i at andre får godkjent sin bil på mine papirer. Trodde ikke at det var noen tvil om det enda. I så fall så kom dere på biltilsynet og sjekk ut selv.
HF-Mx5t: Jeg sendte deg en PM for 10 dager siden. Mottok du ikke den?
Jeg forsøker i dag og få biltilsynet til å bruke min bil til å typegodkjenne denne, med turbo. Det betyr i praksis at alle dere andre egentlig ville kunne fått godkjent deres biler også. Dette som et resultat av mitt arbeid.
Dette ville være den beste løsningen for alle, trodde jeg.
Biltilsynet mitt ville ha den orginale BBR brosjyren, men kun som et bevis på at denne finnes.
Til grinebiterne her:
Takk så mye for tilliten. Synes dere skal velge en annen barnehage
P.S : Bilen min skal selges. Den er jo ferdig godkjent. Da slipper dere og mase med biltilsynet i det hele tatt.
Det var ikke meningen, men håper fortsatt du kan dele disse papirene med andre.
Om du får bilen typegodkjent er jo det helt fantastisk!
og om du mener det er kort tid til det kan skje så er det ikke nøye, men det er jo først og fremst de papirene du har fått tak i som er mest interresante, ikke papirene på din bil.... selv om jeg tror det kanskje ville hjelpe litt...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Det var interresant å lese at med 150 HK kommer man ned i 6,8 sek 0-100....HF-mx5T wrote:BBR turbo informasjonsbrosjyren..
http://www.mazda-mx5-bbr-turbo.co.uk/br ... ochure.pdf
lurer på hva det blir med 180-200 HK....

dreiemomentet øker med 50 % og toppfarten øker litt også
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Status: Offline
var ikke min mening å gi inntrykk av at jeg var sint på deg redman.
er også inneforstått med at det ikke finnes noen automatikk i at om en bil blir godkjent ved hjelp av den dokumentasjonen du har brukt, så skal alle bli det. Alt jeg hadde lyst til var å gjøre et forsøk på ca samme måte som du tydeligvis har hatt sucess med. noe fornuftig må det være i dokumentasjonen siden ett biltilsyn har godtatt det. I bestefall så hadde mitt lokale biltilsyn sett på saken på samme måte som ditt lokale tilsyn.
Ikke mottat no pm fra deg siden pm'ene ang bremser redman, og jeg var heller ikke klar over at endel av prosessen her var at du faktisk prøvde å få dette typegodkjent. Du skal ha masse cred for jobben du har gjort, selvsagt. MEN, hadde vært morro for oss andre å prøve selv mot lokale biltilsyn også
me får sjå hva som skjer.. kjøpe bilen din for å få godkjent hørtes ut som en dårlig plan. setter bygginga mi tilbake et år
hilsen Harald Frøislihagen, grinebiter og 3åring i barnehage
er også inneforstått med at det ikke finnes noen automatikk i at om en bil blir godkjent ved hjelp av den dokumentasjonen du har brukt, så skal alle bli det. Alt jeg hadde lyst til var å gjøre et forsøk på ca samme måte som du tydeligvis har hatt sucess med. noe fornuftig må det være i dokumentasjonen siden ett biltilsyn har godtatt det. I bestefall så hadde mitt lokale biltilsyn sett på saken på samme måte som ditt lokale tilsyn.
Ikke mottat no pm fra deg siden pm'ene ang bremser redman, og jeg var heller ikke klar over at endel av prosessen her var at du faktisk prøvde å få dette typegodkjent. Du skal ha masse cred for jobben du har gjort, selvsagt. MEN, hadde vært morro for oss andre å prøve selv mot lokale biltilsyn også

me får sjå hva som skjer.. kjøpe bilen din for å få godkjent hørtes ut som en dårlig plan. setter bygginga mi tilbake et år

hilsen Harald Frøislihagen, grinebiter og 3åring i barnehage
-
- Status: Offline
EspenSort92 wrote:Det var interresant å lese at med 150 HK kommer man ned i 6,8 sek 0-100....HF-mx5T wrote:BBR turbo informasjonsbrosjyren..
http://www.mazda-mx5-bbr-turbo.co.uk/br ... ochure.pdf
lurer på hva det blir med 180-200 HK....![]()
dreiemomentet øker med 50 % og toppfarten øker litt også
min på rett rundt 0.8bar akser som en lotus elise. ligger nok rett under 6sek til 100
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Det er vel ingen som mer sint, eller sur her,Men som hf sier så er vi vel interesert i å prøve selv med papirer på vårt lokale biltilsyn, Å få en bil type godkjent kan vel ta en lang tid, dette er vel en lang prosess.. Mvh Stian Oppistov I Odda. 

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Er det ikke bare å hacke seg inn på tviltilsynets server ??
Legge inn at mx5 er type godkjent med turbo, kompressor, og lite skilt foran og bak
Legge inn at mx5 er type godkjent med turbo, kompressor, og lite skilt foran og bak

Mazdafreaks wrote:Det er vel ingen som mer sint, eller sur her,Men som hf sier så er vi vel interesert i å prøve selv med papirer på vårt lokale biltilsyn, Å få en bil type godkjent kan vel ta en lang tid, dette er vel en lang prosess.. Mvh Stian Oppistov I Odda.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Kan du hacke så er oppdraget dittVidar wrote:Er det ikke bare å hacke seg inn på tviltilsynets server ??
Legge inn at mx5 er type godkjent med turbo, kompressor, og lite skilt foran og bak

Med fare for å få politiet på døren tror jeg vi skal være tydelig på at dette var en spøk!


2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Kan nok ikke hacke.. Hadde jeg kunnet det, hadde sikkert MX5 vært typegodkjent til det meste 
Var nok en spøk ja..

Var nok en spøk ja..

EspenSort92 wrote:Kan du hacke så er oppdraget dittVidar wrote:Er det ikke bare å hacke seg inn på tviltilsynets server ??
Legge inn at mx5 er type godkjent med turbo, kompressor, og lite skilt foran og bak![]()
Med fare for å få politiet på døren tror jeg vi skal være tydelig på at dette var en spøk!![]()
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Uansett om han klare å typegodkjenne bilen så forlanger de vel papirer, kjenner noen som har bygd endel cosworther og de må søke som andre med papirer og dette er en bil som er typegodkjent, men det er jo litt lettere å få til ford, bare til å ringe så får du det mot å betale ett gebyr for å gjøre dette arbeidet... Så uten papirer kommer vi ikkje så langt...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..