link ecu

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

link ecu

Post by edw »

er det sånn at man ikke trenger noe i tilleg til link ecu, for og kunne kjøre med mere trykk?
vet ikke hvor jeg har fått dette fra, men syns det høres rart ut... må vel ha kraftigere bensinpumpe vel...
sikle sikle. lav dollar og julebonus hmmmmm
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

MÅ ikke ha kraftigere pumpe, men du MÅ ha nye dyser, BØR ha knocksensor osv..
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

jaja men følger ikke bankesensor osv med i Pakka?
hva trenger man i tilleg til link liksom??

Hva kjørte du med HF-mx5T?
User avatar
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 01 Jan 2004, 01:00
Location: FOLLO
Status: Offline

Post by Silverboy »

du trenger større dyser..

knock sensor følger ikke med, er ikke nødvendig med fordel

bensinpumpe er ikke nødvendig

boost selenoid er ikke nødvendig men fordel om du skal justere trykket fra linken

selv kjører jeg med org pumpe, knocksensor, 550 dyser, og separat boostcontroller, funker helt supert :)
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Det følger FM ECU MAP sensor med FM Link'en. Du monterer bort luftmengdemåleren, og kobler den originale kabelen fra den til MAP sensoren.

Dersom du videre bytter bensindysene til noen som kan styres elektronisk kan du kjøre med original bensinpumpe. Har du tilleggs AFPR kan du kvitte deg med denne også. Noe som er min plan for vinteren...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

lurer nå litt på dette jeg og.... tror dere kursen kommer til og synke mye mer??
Kanskje vi skulle fått oss en sånn adresse i svinesund HansT?? :) hørtes ikke dumt ut det der....
User avatar
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 01 Jan 2004, 01:00
Location: FOLLO
Status: Offline

Post by Silverboy »

er vel nesten enda værre å sende til Svinesund enn Norge hvis forsendelsen kommer fra ett utenfor EU land.. Poenget er vel at det skal være avgiftsfritt å sende mellom eu landene, derfor fortjeneste ved å sende det til svinesund fra f.eks tyskland eller England... sist jeg sjekket var ikke usa med i EU ;)
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

edw wrote:lurer nå litt på dette jeg og.... tror dere kursen kommer til og synke mye mer??
Kanskje vi skulle fått oss en sånn adresse i svinesund HansT?? :) hørtes ikke dumt ut det der....
hehehe... med tanke på bilpriser i Norge har jeg ofte tenkt at jeg burde hatt PERMANENT adresse i Sverige.. :D
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Ulempen er at lønningene i sverige er mye lavere da..
HansT wrote: hehehe... med tanke på bilpriser i Norge har jeg ofte tenkt at jeg burde hatt PERMANENT adresse i Sverige.. :D
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Vidar wrote:Ulempen er at lønningene i sverige er mye lavere da..
likevel.... i Sverige er det ihvertfall stuerent å ha bil som hobby, og politikerene motarbeider ikke interessen...

Den relative kostnaden med bilkjøp og bilhold er også lavere i Sverige uansett om lønningene er lavere.

Noen små eksempel:

BMW 645i koster ca 640000,- NOK i Sverige... i Norge koster den 1169000,- NOK...
BMW M3 koster ca 500000,- NOK i Sverige..... i Norge 1037000,-

osv. osv. osv. osv....
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

hehe tenkte ikke så langt jeg nå....
User avatar
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 229
Joined: 17 Jan 2004, 01:00
Status: Offline

Post by t_huseby »

"Link Plug-in insprutningssystem

Mazda Miata MX5 1,6 Inkl. laddtryck, styr o knackkontroll

8 790,00 SEK (EUR 955,00) "

www.motornord.se
t_huseby ---> Redrider
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

oi er dette akuratt samme som flyin miata har?? den vil jo bli litt billigere da...
User avatar
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 01 Jan 2004, 01:00
Location: FOLLO
Status: Offline

Post by Silverboy »

nei.. FM har utviklet den boksen der mye. bruker en helt annen programvare blant annet.
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Etter hva jeg har skjønt så selger Motornord den samme boksen.
FM har vel ikke gjort annet enn å endre på software. Denne får man kjøpt for 30$
Man må jo fortsatt ha dyser da selvsagt.
Post Reply