Jeg skulle gjerne hatt et bilde av en 323 GT-R toppakning.
Da det har vært et par stk. her på forumet med slike motorer; Er det noen som tilfeldigvis har en gammel liggende ?
Jeg skulle gjerne hatt bildet av undersiden av toppen og på toppen av motorblokken også.
Arild
Bilde av toppakning 323 GT-R ?
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Re: Bilde av toppakning 323 GT-R ?
Kan vera eg har noen gamle noen gamle liggende, men hva du tenker på da, det er vel samme som miata, eg bruker dem om hverandre hele tiden, spørs hva så koster minst,,
Har desverre ikke noen motor liggende nå, men blokka er helt lik 94-97 miata. toppen er også lik med noen små forandringer..
Har desverre ikke noen motor liggende nå, men blokka er helt lik 94-97 miata. toppen er også lik med noen små forandringer..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Det er forskjellig på hvor mange av vannkanalene opp til toppen som er blokkert for å få en bedre gjennomstrømning av vann når både vannpumpe og exit er i samme ende av motoren.
I tillegg er det forskjell på hvor mange kjølekanaler toppene har. 99-00 har færre enn MSM og 2001 VVT toppen.
Jeg har en coolant reroute fra M-tuned liggende men må finne en annen toppakning først. 94-99 ser ut til å fungere men jeg vil forsikre meg om at den da ser ca. lik ut som en FWD motor da disse ble designet med exit bak fra starten av.
I tillegg er det forskjell på hvor mange kjølekanaler toppene har. 99-00 har færre enn MSM og 2001 VVT toppen.
Jeg har en coolant reroute fra M-tuned liggende men må finne en annen toppakning først. 94-99 ser ut til å fungere men jeg vil forsikre meg om at den da ser ca. lik ut som en FWD motor da disse ble designet med exit bak fra starten av.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
De pakningene eg har kjøpt er beskrevet passet til både mx og 323, eg har aldri sett noen forskjell på pakningene, og eg har sammenlignet, men vet det skal ligge en 323 pakning en eller annen plass i kjellern,,arildh wrote:Det er forskjellig på hvor mange av vannkanalene opp til toppen som er blokkert for å få en bedre gjennomstrømning av vann når både vannpumpe og exit er i samme ende av motoren.
Men i verste fall for å forsikre deg, så kjøper du en original mazda 323 gtr pakning, mener dem koster rundt 500kr i drammen, på centralgaragen.. Eg kjøper kun originale pakninger for tiden,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH