Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er det noen som vet om det lar seg gjøre å konvertere fra de originale, gamle mikke-mus-speilene, til de nyere el-speilene som kom i 93?
Min bil har de gamle speilene. Speilet er montert til døra med to skruer som sitter under plastdekselet som dekker speilens fot.
Det nyere el-speilet har ingen slik fot. Regner med at denne likevel er montert med to stk. skruer. Spørsmålet mitt er hvorvidt disse matcher skruehullene til det gamle speilet.
Har lånt litt bilder fra Eriks sine tråder:
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Speilfoten på 93+ har en flens som stikker ut som er større enn det originale hullet i døra. (Ikke hullet til skruene, men ledningen som er midt i mellom skruene)
Enten sager du av flensen, eller lager du større hull i døra.
Trekker opp ledninger.. Kopler til bryteren. Når jeg kopla så hadde jeg ikke noe eksakt skjema over bryteren. Men jeg målte meg frem hvor ledningene skulle være.
Speilene fungerer slik at det er en motor og en sjalter som bestemmer om du skal justere opp/ned eller venstre/høyre.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Du kan også bytte dørene til en nyere modell, da får du stålbjelke også
jeg borret større hull i døren, finnes også koblings-skjema, men er lett å gjøre som vidar beskriver uansett.
jeg kjøpte 2 brukte el-speil og bryter fra 3 forskjellige selgere på eBay
EspenAndre wrote:Du kan også bytte dørene til en nyere modell, da får du stålbjelke også
jeg borret større hull i døren, finnes også koblings-skjema, men er lett å gjøre som vidar beskriver uansett.
jeg kjøpte 2 brukte el-speil og bryter fra 3 forskjellige selgere på eBay
Blir nok til at jeg modder speilene for å få de til å passe. Skruehullene skal visst være identiske.
Hva gjelder stålbjelker i dørene. Det har blitt nevnt her på forumet at stålbjelker i dørene var standard på Miata fra starten av, mens mx-5 fikk dem først i 94...?
Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35