Hei!
Skal kaste meg igang med å bytte gearolje idag. Fant en howto her: http://www.blueridgemiataclub.org/techn ... /index.htm
Hva er poenget med "shifter turret oil", trenger jeg noen nye deler for å bytte det, og trenger jeg egentlig å bytte det? Er det viktig?
Bytte gearolje. Turret?
Moderator: Styremedlemmer
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
- Status: Offline
Re: Bytte gearolje. Turret?
Det er vel samme olja du fyller på resten, grunnen til at man gjør det steget er nok for å få med den oljen som ikke blir skiftet ut med et vanlig giroljeskift, og som henger igjen i de delene opp mot spaken. Det gidder man vel ikke gjøre vanligvis om man ikke skal sjekke/skifte de "shifter bootene" uansett.
Okai.. Jeg tenkte i utgangspunktet bare å bytte oljen i gearkassen da jeg ikke har kjøpt inn noen andre deler..
Om jeg skrur ut pluggen i gearkassen så vil fortsatt oljen ligge i turreten? Kan jeg derfor bytte den senere uten å bytte oljen på gearkassen?
Om jeg skrur ut pluggen i gearkassen så vil fortsatt oljen ligge i turreten? Kan jeg derfor bytte den senere uten å bytte oljen på gearkassen?
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
- Vegard
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 0
Hei
Hvis du ikke har byttet den før er det garantert tomt, og den ville blitt værrende hvis den hadde vært der. (Hvertfall på 5 trinns) Turret altså...
Når du bytter, løsne først påfyllings skruen, kjipt hvis den sitter som støpt og girkassa er tom for olje.
Hvis du ikke har byttet den før er det garantert tomt, og den ville blitt værrende hvis den hadde vært der. (Hvertfall på 5 trinns) Turret altså...
Når du bytter, løsne først påfyllings skruen, kjipt hvis den sitter som støpt og girkassa er tom for olje.
Jess - det tipset tar jeg med meg 
Men hva er den turret oljen godt for?

Men hva er den turret oljen godt for?
'86 Porsche 944 Targa
- Miatapowers
- 7200 RPM
Er vel for å smurre mekanismene nedi hullet der, eventuelt støydemping.. Eg skal selv bytte denne snart, ved bytte av short shift tilbake til original..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- 1000 RPM
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
ikkje om du har 6trinns;)
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.