Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Chan wrote:Jeg ga etter presset på forum og endte opp med en 1.8L NB. De var visst ikke så glad i 1.6L mange av dem og ba meg gå for 1.8L. De som ikke var glad i 1.8L ba meg gå for 2.0. Men jeg sier: vurder 1.8L!!!
LoKi wrote:Neste gang jeg ser AOB, så blir det å stikke en finger i ribbeina azz.
Ikke glem å smøre den med spenol først da Creamboy. I am waiting for you
Kjøp 1,8L. Har selv en 1,6 og der er det for lite guffe rett og slett.
Med mindre du har sinnsykt lyst på bil NÅ da.. Du kan jo alltids selge og kjøpe "ny" etter at du kjenner behovet for mere gamp øke.
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Hadde selv planer om 1.8 na, men tok heller nb 1.6, som føltes som mer bil for pengene(omtrent samme prisklasse for disse). Anbefaler å prøve begge motorene(og modellutgavene), så du selv har kjent forskjellen på kroppen. 1.8 er uansett motoren å anbefale om du har planer om å beholde bilen orginal.
Så prisen er ganske lik på 1.6 og 1.8?, fikk ett tilbud på en 1.8 på PM til 125000,- og det blit ALT for mye, 1.6 ligger jo ett sted mellom 40000-70000,-.
Mitt 5-kroners tips er at hvis man synes at man har alt for lite guffe i 1.6`n så får man heller ikke det store kicket i 1.8`n.. Jeg er svært fornøyd med min 90 miata 1.6 med orginal vlsd.. Unnerholdene nok for meg, men skal man ha noe som går veldig fort fra 0-100 så må man mekke turbo.. Dukker sikkert opp en 1.8, men kanskje ikke før i juni/juli/august, da det er flest biler til salgs..
Lykke til med valget, ta deg noen prøveturer og se litt! Du kommer ikke til å angre på valget av bil!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
MacBain wrote:Så prisen er ganske lik på 1.6 og 1.8?, fikk ett tilbud på en 1.8 på PM til 125000,- og det blit ALT for mye, 1.6 ligger jo ett sted mellom 40000-70000,-.
Den er inkludert turbo da og har programmerbar ECU og div stæsj! Koster nok like mye som den selges for
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
MacBain wrote:Så prisen er ganske lik på 1.6 og 1.8?, fikk ett tilbud på en 1.8 på PM til 125000,- og det blit ALT for mye, 1.6 ligger jo ett sted mellom 40000-70000,-.
1.6 koster som regel fra 35 000kr og opp mot 75000kr. Husker et forummedlem her solgte sin grå 91 Na med litt rustskader for 20 000kr i 2007...
1.8 koster som regel fra 55000kr oppover mot 80000kr et sted. Jeg kjøpte en 1994 1.8 C-pack m/torsen for 70 000kr for tre år siden, dog hadde den litt solslitt interiør og motor med gåen topp (viste det seg hehe).
mussa wrote:Mitt 5-kroners tips er at hvis man synes at man har alt for lite guffe i 1.6`n så får man heller ikke det store kicket i 1.8`n.. Jeg er svært fornøyd med min 90 miata 1.6 med orginal vlsd.. Unnerholdene nok for meg, men skal man ha noe som går veldig fort fra 0-100 så må man mekke turbo.
Dette har du veldig rett i. Synes det er litt hysteri om 1.8, folk får det til å låte som om bilen er rask. Men det er nesten ikke merkbart, og vil du ha noe som river skinnet av pølsa må du kjøpe RX7, Supra, M3 o.l.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Bare vær obs på at turbo ikke er godkjent på bilen, og jeg kjenner kun til EN førstegenerasjon (NA) med godkjent turbo i Norge.
Så "verdien" av turbo på en MX er veldig relativ.
125.000 får du en god NB for, så det er nok litt drøyt for en NA
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
LoKi wrote:Bare vær obs på at turbo ikke er godkjent på bilen, og jeg kjenner kun til EN førstegenerasjon (NA) med godkjent turbo i Norge.
Så "verdien" av turbo på en MX er veldig relativ.
Det sies at 4 stk NA er godkjent med turbo, men jeg har kun sett den classic red med OZ-felger i Vestfold som du sikkert tenker på også.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Skulle det vise seg at 1.6 er alt for lite er det jo bare å selge, er jo ganske lett omsettlige biler.
Men, tror jeg blir fornøyd uansett, lav bil samt cab får jo ting til å virke forterte , hadde jeg hatt en supra tt så hadde nok lappen forsvunnet .
Uansett så vil dette bli min første bil med bakhjulsdrift samt første cabriolet, så blir nok ikke skuffet.
Får vel da begynne søking etter en miata med ac, så får beina litt avkjøling på de værste dagene .
Gikk forbi en i dag tidlig og da ble ikke akkurat lysten dempet .
Hehe.. Fin bil den na`n altså, men fasan for en pris da.. Dette er i tillegg det "kjipeste" motoralternativet på 90hk.. Tyter snart frem flere mx5`r på finn.no skal du se.. Ikke stress med kjøp, plutselig dukker den perfekte bilen opp! Faller valget på en Miata med AC, så får du fort vekk med CruiseControll, høytalere i nakkestøtta, VLSD (Viskosediff)++ med på kjøpet
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack