liste med stivhet på diverse fjærer/senkesett til mx5...

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Post by arildh »

Cheesus, 700 i hardhet i front på Spec miata bilene.
Jeg som trodde FM fjærene var harde.
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

jeg tror spec miata fjærene er helt ubrukelige på veien. min er STIV med FM fjærer(synes jeg og alle som har sitti på)
jonny
0 RPM
0 RPM

Post by jonny »

hmmm,kan ikke si att jeg ble så mye smartere av dette :roll:
Kansje like greit å kjøre med orginale fjærer og dempere ??????????
Kansje satse på stivere foringer i steden ??
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Tror ikkje stivere foringer vil hjelpe noe særlig, hvis man har dårlige støtdempere og fjører, Det er vel ganske stive foringer originalt på disse bilene, og bytte foringer vil jo vera en litt meir innviklet operasjon, man bytter jo støtdempere og fjører på en miata på ca 2 timer, Eg kjører med eibach senkefjører med originale dempere og dette fungerer greit, men skal bytte til kyb agx demperer, når eg får kroner.... :lol:
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Noen som har opplysninger om koni fjører til 1999, ser her at flying miata ser ut til at de har passende fjører, trenger en stiv bil som takler alle hullene i odda, og eibach sitt er for lavt og for slapt, , bilen bunner så lett i gummi buffere,,, slitsomt og ubehagelig,og er heller ikkje bra for resten av bilen.. vurderer å skaffe original fjørerne...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

har ikke specs på koni sine fjærer, men regn med at de er ganske mye mykere enn FM sine..
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Post by HansT »

Mazdafreaks wrote:vurderer å skaffe original fjørerne...
Skaff deg original fjærer og Koni justerbare dempere med fjærskålen i nederste posisjon. Passelig senking, og ikke minst en bil du kan BRUKE !

Jeg har vært gjennom hele opplegget med senkefjærer og dessverre har vi ikke veier her i Norge for slike !..... Jeg sier dessverre fordi jeg personlig liker biler "skamsenket", men skal jeg kunne bruke bilen min daglig måtte jeg finne et kompromiss, og da ble det koni og originale fjærer...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Nå har det seg at eg ikkje har originale fjørene, og de er sikkert dyrere enn fm sine, kommer nok til å prøve de, og de reklamere at de ikkje skal bunne så lett, liker også lave biler, men er lei slike bumps, vurderte også å senke golfen til samboern, men fant ut vi trenger en bil med comfort også..
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

HansT wrote:
Mazdafreaks wrote:vurderer å skaffe original fjørerne...
Skaff deg original fjærer og Koni justerbare dempere med fjærskålen i nederste posisjon. Passelig senking, og ikke minst en bil du kan BRUKE !

Jeg har vært gjennom hele opplegget med senkefjærer og dessverre har vi ikke veier her i Norge for slike !..... Jeg sier dessverre fordi jeg personlig liker biler "skamsenket", men skal jeg kunne bruke bilen min daglig måtte jeg finne et kompromiss, og da ble det koni og originale fjærer...

er ikke no problem å kjøre senkede biler da.. blir bare spørsmål om hva man prioriterer først.. er man entusiast så hever man heller bilen til vintern. om man absolutt må kjøre året rundt..
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Eg skal nok parkere bilen til vintern, du hf bruker jo fm fjører hvordan er disse, bunner disse lett i humpene, eg føler min med eibach er meget fremtung og nesten ligger i gummi stopperne..
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Har bestilt Flyin` Miata stage 1 suspension kit
håper dette blir bedre..
steffen
7200 RPM
7200 RPM

Post by steffen »

Mazdafreaks wrote:Har bestilt Flyin` Miata stage 1 suspension kit
håper dette blir bedre..
Sjekka det ut. Virker lovende det. Er det mulig å stille både høyde og hardhet på det?
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

kan nok ikkje justere noen høyde på det, da må du ha justerbare koil overs, men ser ikkje heilt vits i å justere, må justere hjul vinkler da,, blir dyrt i lengden det, og bilen min er kun sommers bil,,
steffen
7200 RPM
7200 RPM

Post by steffen »

Mazdafreaks wrote:kan nok ikkje justere noen høyde på det, da må du ha justerbare koil overs, men ser ikkje heilt vits i å justere, må justere hjul vinkler da,, blir dyrt i lengden det, og bilen min er kun sommers bil,,
Min bil brukes året rundt. Skal den senkes er det jo en fordel å kunne heise den om vinteren. Vet du om noen bra og rimelige coilovers? Hva med justerbare koni?
Post Reply