Impregnering
Moderator: Styremedlemmer
- jallatralla
- 2000 RPM
- Status: Offline
Impregnering
Unnskyld om jeg er dum, men jeg spør for sikkerhets skyld (og jeg har søkt forumet samt i google, så det kan være jeg ER dum). Jeg har en 2001 1.6FL...hva skal jeg bruke for impregnering av caben?
2001 1.6 NBFL
Re: Impregnering
Ligger noen tråder her inne om det... Stoff top eller vinyl?
Jeg bruker autoglym vinyl care på min vinyl topp. Genialt. men straks det regner legger middelet seg utover lakken på bilen og bilen må vaskes.. Rudolf sier Kiwi skopuss skal være topp! Har ikke prøvd det, men har ikke problemer med å stole på det.
Problemet mitt er at jeg sliter med å få en soft top til å bli vannavstøtende. Har prøvd autoglym, meguiars og nå sist renovo sine produkter.. men regner det så trekker taket vann..
Jeg bruker autoglym vinyl care på min vinyl topp. Genialt. men straks det regner legger middelet seg utover lakken på bilen og bilen må vaskes.. Rudolf sier Kiwi skopuss skal være topp! Har ikke prøvd det, men har ikke problemer med å stole på det.
Problemet mitt er at jeg sliter med å få en soft top til å bli vannavstøtende. Har prøvd autoglym, meguiars og nå sist renovo sine produkter.. men regner det så trekker taket vann..

Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
Om du har vinyl er det ikke mange spesialmidler som slår Renovo sine.
Rudolf her inne sverger også til Kiwi skokrem på vinyltak
(Som da er nevnt lenger oppe)
-n
Rudolf her inne sverger også til Kiwi skokrem på vinyltak

(Som da er nevnt lenger oppe)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Med Renovo er det viktig å bruke Renovo rensen først, og få taket 100% rent, og la det tørke til det er knusktørt før du legger på Proofer saken.AOB wrote:Ligger noen tråder her inne om det... Stoff top eller vinyl?
Og om det trekker vann, må det bare legges på fler strøk.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Takk! har du prøvd dette? er litt lei av å prøve ting uten å få det resultatet jeg ønsker.. La på to strøk med proofer...
renset ikke taket først (støvsugd).. og tørt var det. stått inne i "varm" garasje siden november 09
Men da prøver vi på ny... kanskje jeg skal prøve renovo sitt på vinyl taket og da.. selv om jeg synes resultatet auto glym vinyl care gir, er helt topp!
renset ikke taket først (støvsugd).. og tørt var det. stått inne i "varm" garasje siden november 09
Men da prøver vi på ny... kanskje jeg skal prøve renovo sitt på vinyl taket og da.. selv om jeg synes resultatet auto glym vinyl care gir, er helt topp!
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
Jeg prøvde raskt ifjor, men fikk aldri surra meg til å gjøre det 100%AOB wrote:Takk! har du prøvd dette? er litt lei av å prøve ting uten å få det resultatet jeg ønsker.. La på to strøk med proofer...

Det lille jeg gjorde med Renovo ga iallefall et helt kurrant resultat.
Spørsmålet nå blir vel heller hvor lenge det er til jeg må vurdere å bytte softtop

Begynt å sprekke i kanten på sømmen over vinduene, og der trekker det nok en del vann inn.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Skal du ha, si ifra da..? muig jeg henger meg på her.
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
Har du sett på denne tråden? Se under "softtop".
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=12797
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=12797
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
- jallatralla
- 2000 RPM
- Status: Offline
Takk takk alle som svarte. Ble litt lenge til jeg fikk sett tråden, men fikk det jeg trengte. 

2001 1.6 NBFL