Et par spørsmål om softtop

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
ElBrah
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Et par spørsmål om softtop

Post by ElBrah »

Jeg kjøpte meg en '90 NA for litt over ett år siden. Sotftopen på den har vært litt rufsete, og i vinter greide jeg å sprekke bakruta i tillegg, så nå tenker jeg at jeg må bytte den. Etter å ha kikket litt rundt på sidene her, ser det ut til at Cabrioworld et et greit sted å bestille fra. Så langt er det greit, men så begynner spørsmålene å komme.

Er "heated glass window" det samme som vindu med varmetråder? (Jeg har en hardtop med varmetråder som ikke virker, så jeg regner med/håper at den kablingen som ligger der kan brukes).

Hva er forskjellen på de forskjellige materialene? (Har i utgangspunktet tekt meg denne http://www.cabrioworld.com/secure/detai ... &modelID=5 i svart med varmetråder)

Jeg ser at noen av takene leveres med rainrail. Hva er det, og bør jeg bestille med en?
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Re: Et par spørsmål om softtop

Post by EspenAndre »

Heated glass er varmetråder ja,
originalt er vinyl-top.. mange synes stoff-top ser mer eksklusivt ut..

rainrail bør du bestille med (fastmontert) denne leder vannet som renner ned bak top'en ut av bilen via renner bak setene
også "tension cables" bør du ta med
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Chan
4200 RPM
4200 RPM

Post by Chan »

Ok, jeg har ikke mye peil på softtops, men angående det du sa om at varmetrådene i hardtoppen din ikke fungerer: Har du funnet ut hvorfor den ikke funker? Jeg klarer ikke å tenke meg at det kan være store problemet. Er maks noen ledninger og noe annet. Hadde vært greit om du kunne delt noen erfaringer om akkurat det der.
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Originalt skal varmetrådene slå seg på når varmeapparatet settes mot defog og luft utenfra,
når man slår styrken over fra 0-1 skal det virke i noen minutter..

Det er bedre da å koble egen kurs fra batteriet som styres av et relé og en bryter,
dette kobles via noe annet man alltid har på når varmetrådene er i bruk..
...lys/ tenning/ vifte/ AC.. eller lign.

siden batteriet er i bagasjen, er det meget lett å legge ny kabel til bakruten, og da er det kun en styreledning fram til dash'en..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply