Hvor mye kan jeg ta for bilen min? Vurderer å selge

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Morphinytry
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 05 Jun 2009, 00:07
Location: Stavanger
Status: Offline

Hvor mye kan jeg ta for bilen min? Vurderer å selge

Post by Morphinytry »

Vurderer å selge Hero'en da jeg kanskje heller vil ha en Mazdaspeed med org. turbo.
Vurderer rundt 220000,-

Dette er salgsteksten:

Veldig spesiell MX-5 1,8 Postert Hero (1 av 4 kjente orginale Postert Hero'er i Norge)
Bilen ble EU-godkjent uten en eneste feil i februar 2009.

Motor er totaloverhalt i vinter 2009/2010 og maler som en katt.
Motor er også ombygget for å kunne håndtere opptil 250/300hk ved ombygging til turbo eller kompressor. Dette er ikke gjort enda grunnet for liten tid til å jobbe med bilen.
Sterkere motorfester er montert. Dette gir også mer respons fra motor.
Motorrom er renset og cleanet for all overfødig vekt og for å få økt luftgjennomstrømning til cone-filteret.
Bilen har stibilisatorstag fremme i motorrom, rett bak setene og i bagasjerom. Både øvre og nedre stabilisatorstag er montert. Kun stabilisatorstag i motorrom er synlig.
Slanger er også byttet til siliconslanger for økt levetid og for å unngå sprekker i slanger som kan føre til feilmålinger i motor.
Tennpluggkabler er av Magnecor high performance type. Orginale kabler er en kjent svakhet hos Mazda og er derfor byttet til bedre kabler og plugger. NGK tennplugger som er tilpasset høyere temperaturer til turbo/kompressor er nye fra 43000km.
Som standard på Hero-utgavene er det sportsunderstell og sporteksos.
Eksos er i 2,5" for bedre eksosflow fra uttak og bak til de doble eksosutblåsene.
Sportskatalysator som har bedre gjennomstrømning og senker karbonutslippene.
Foringer er byttet ut med stivere og sterkere foringer. Disse er fra flyinmiata.com.
Understell er i tillegg utbygget med ekstra avstivning for bedre bakkekontroll og mer respons i svinger.
Bremser er byttet til high performance fra Porterfield.
Alle løftere til panser og bakluke er byttet med løftere i carbon-fiber for å lette bilen og få en bedre look.
Utvendig er bilen renset og alle merker er fjernet.
Bilen har store luftinntak som forsyner motor og bremser med kjølende luft.
Differensial er nylig overhalt og fått ny olje og kontrollert for slitasje. Ingen feil funnet.
Girkasse er også nylig overhalt og fått ny olje og kontrollert for slitasje. Ingen feil funnet.
All olje er av Redline-produkter.
Quaife high performance 5-speed transmission kit er utført på girkasse. Gir mer styrke i girkasse.
Clutch er byttet til sportsclutch i 2007.
Spacere er montert og godkjent av Statens Vegvesen. Dette er en av veldig få biler som er godkjent med spacere
Alle mulige lys er byttet over til LED for å få en sportsligere og mer moderne look og lavere forbruk.
Bredbåndslambda med målere og programvare for oppkobling til pc kan medfølge for 2000,-
Digital turbotimer medfølger gratis da dette fulgte med i motoroverhalingen.
Xenon-lysene er fra Xenon-kit og kan fjernes dersom ønskelig. Orginale pærer medfølger med ekstrapærer til kjørelys.
Lite hull i eksos er tettet og etterkontrollert.

Interiør er byttet ut med carbonlook.
Multimediespiller er plassert i bilen med innebygget DVD, MP3, GPS, Radio, USB og minnebrikkesupport. Mulighet for tilkobling av ryggekamera direkte til den 7" store touchskjermen. Mulighet for TV med digital mottaker. Siste kartene til TOMTOM medfølger.
Kabling for tilkobling av forsterker i bagasjerom er lagt opp. Forsterker kan medfølge mot tillegg.
Sportsseter i skinn og Nardi-ratt og girkule i skinn.
Instrumenter er av lysere type etter Hero standard.
Matter er i aluminium og spesialtilpasset denne bilen.
Ellers har alt interiør nylig fått en overhaling og skinnsetene har fått behandling.

Lakken har nylig fått behandling. All overflate forurensning er fjernet og evt. riper er fjernet. Lakkfornyer og beskyttelse er brukt for glans.
Ny kalesje og hanskerom i vinteren 2009/2010. Bilen har kun stått i garasje under vinteren. Hanskerom ble byttet for å kunne låses.

18" sommerhjul med Federal-dekk som er ekstra gode på norske veier som kan være både våte og kalde. Aluminiumfelg.
15" vinterhjul med pigg. Disse er brukt på en annen Mazda og prøvd på Hero'en en gang om sommeren. Aluminiumfelg.
Bilen er ikke vinterkjørt.
Noe små steinsprut i frontfanger og noe slag skader på felgene.
Ombygging, oppgradering og serivce det siste året for ca. 35000,- Så det er ikke behov for noen servicer med det første.

Bilen er langkjørt og pent behandlet.
All ombygging er godkjent og kontrollert av Statens Vegvesen i 2007. Ny understellsregistrering ble da foretatt ettersom understellet ble forsterket med overstående stag, avstivninger og foringer.
Avslag for stensprut og slag i felg er lagt inn i pris.

Nylig hatt hovedservice for 45000km.
Post Reply