Slossing på buss

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Slossing på buss

Post by Stehu »

Hvordan dette utviklet seg da :) Jeg for min del hadde flyttet til USA før jeg hadde rukket og trekke pusten hvis jeg hadde fått en gylden mulighet.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Slossing på buss

Post by EspenAndre »

Hvor mange soldater sender USA ifht innbyggertall kontra Norge..?

Folk i Norge burde lære seg å klare seg litt mer selv, er ikke bare rosenrødt, men er altfor lett å unngå å jobbe her..
og om du yter litt ekstra tar de bare enda mer av inntekten, som går inn i den store kassa..
Om noen jobber 100% bør man heller få halv skatt på det man yter ekstra

Spleiselag er vel og bra, men får være grenser da.

At man kan kritisere USA er det ingen tvil om, men med den styringen norge har hatt i mange mange år,
så spørs det om ikke mange flere vil utvandre om endel år...
Når veinett og jernbane er for dårlig for normal transport, den lave verdiskapningen lar seg merke..
og vi ikke lenger kan hvile på oljeinntekter.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Slossing på buss

Post by Kjakan »

EspenAndre wrote: At man kan kritisere USA er det ingen tvil om, men med den styringen norge har hatt i mange mange år,
så spørs det om ikke mange flere vil utvandre om endel år...
Når veinett og jernbane er for dårlig for normal transport, den lave verdiskapningen lar seg merke..
og vi ikke lenger kan hvile på oljeinntekter.
Godt noen er realistiske her. Nordmenn lever i en boble, der 25% sitter hjemme på dagtid og ser på "home and away" mot betaling. Samtidig skyr mange nordmenn over 60 arbeidslivet fordi de heller vil gå av med førtidspensjonering for å sitte på hytta. Vi har snart ikke industri igjen, for hvert år som går blir arbeidsplasser flagget ut til Spania og Asia.
Det er en skam at de få som enda jobber i privat sektor skal stå for spleiselaget for å holde den ENORME og FARLIG store offentlige sektoren i gang.
Dette landet produserer bare tapere - her blir man beskyttet av fru Stat og får penger og husly uten at man faktisk behøver å yte noe tilbake. De som prøver å gjøre noe blir motarbeidet av byråkratiet og enda mer skatter og avgifter. De av oss som faktisk må ut på jobb må i tillegg betale bil- og veirelaterte avgifter for å dekke kollektivtrafikken, samtidig som de veiene vi bruker daglig er på 70-talls standard, og ser lite eller inget vedlikehold. Trygdesnylterne har det altfor bra, de betaler minst til fellesskapet og behøver ikke svette på jobb eller på dårlig utbygd transportnett.
USA er så enormt stort, at det blir som å si at Europa er et møkkasted. USA er nr 1 i det meste, og de er alltid tilstede hvis noen av de europeiske landene får problemer. F.eks etter 2 verdenskrig...
Selv om de har blitt forbikjørt av Kina i 2009 sørger USa for å holde etterspørselen og tilbuds-karusellen i gang. Tenk dere alle produkter som ikke hadde eksistert uten USA - selv MX5 hadde neppe eksistert uten det amerikanske markedet.
Til sammenligning - hva slags VIKTIGE ting har egentlig Nordmenn gjort for verden utenom å pumpe mange milliarder u-hjelp til ansvarsløse diktatorer i Afrika. Nordmenn må ha verdens største og mest urealistiske selvbilde.
Jeg skulle gjerne bodd i USA, unike muligheter samt bedre klima og mindre avgifter over hele fjøla.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Slossing på buss

Post by biXen »

Jeg er enig med Espen. Lar han være mitt talerør fra nå :lol:
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Chan
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 21 Nov 2009, 16:12
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Slossing på buss

Post by Chan »

For en dust fyr som føkk opp med gamlingser. Der fikk an som fortjent. Har opplevd en liknende sak. Beste sitat fra klippet må jo være:

"Next time, I'll fuck you up" HAHHAHAHA jeg holdt nesten på å grine! :P
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
Post Reply