Gratulerer med ny bil MrKalle! Og jeg må si at jeg ELSKER den fargen du har valgt til bilen. Jeg vurderte en NC med den fargen, men endte opp med en grisestylet NB.
Velkommen til klubben forresten! Her er det masse hyggelige folk!
Tenkte jeg skulle si det som slo meg da du nevnte vinter:
- Piggfri er bra i Oslo så mye som jeg har hørt. Har kjørt litt i Oslo på piggfritt og synes det gikk fin-fint. (piggdekk avgift kommer jo med piggdekk også)
- Har hørt at de salter veiene som noen gærninger der borte (Oslo) på vinterstid, så om du har hardtop og finner deg en vaskehall uten børste, mener jeg at det er viktig at du tar bilen inn for vask 1 gang i uken inkludert understellsvask for å få vekk salt. Hvis du skal bruke selvvask, spyl under (rett meg noen om jeg er helt på bærtur nå).
- Kommer bilen din med understellbehandling? Jeg er en typisk person som aldri kjøper nye biler fra forhandler, så dette har jeg ikke peiling på. Hvis det ikke gjør, så kan du ha godt av å gjøre dette før snøen kommer.
- Ikke kjøp billige vinterdekk. Det er tross alt de få cm med gummi som holder deg på veien. (Det finnes bra og billige vinterdekk, men jeg mener ikke kjøp dritt dekk ala LingLong, DaWang o.l.)
Mer kommer jeg ikke på i farta! Håper du får en herlig tid i din nye NC