få ut innmaten på 1.8 diff

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
alex89
1000 RPM
1000 RPM
Medlemsnummer: 870
Status: Offline

få ut innmaten på 1.8 diff

Post by alex89 »

hey.

som titelen sier så trener jeg hjelp med å få ut innmaten på diffen min. det er en 1.8 diff som jeg skal ha ut innmaten på for å sveise den.

men sliter med å få av lokket av den...... har skrudd løs alle skruene rundt lokket men den rikker seg fortsatt ikke... må jeg også ha løs den store mutteren som sitter i senter der hbor mollomakselen skal sitte??

så er det noen enkel måte å få ut hele innmaten i en klump slik at jeg slipper å justere alt mulig når jeg skal ha den sammen igjen siden??

takk mvh alex
andre prosjekter og oppdateringer : http://alexandrechappel.wordpress.com/

" It just takes desire, skill, money, and maybe a kidney "

89 mod miata (turbo) viewtopic.php?f=19&t=13174
(x) - celica t20
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Re: få ut innmaten på 1.8 diff

Post by Harald »

ut med akslene.. løse alle boltene som sitter fra front mot bakende(10mm hode på alle boltene.. ) resten løses med vold.. forutsatt at du faktisk har fått ut alle skruene , husk de to lange..
slå delene frahverandre med feks en gummihammer. pleier å sitte fast i pakningsguff bare.

skal du sveise diffen (wtf, why?! ) så trenger du ikke endre justeringer noe sted inni der. uansett hva du gjør. IKKE ta selve diff senteret ut av lagerholderne.. da må alt justeres opp på nytt ( jeg kan gjøre dette mot et lite bidrag til mx fondet mitt) :P
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
alex89
1000 RPM
1000 RPM
Medlemsnummer: 870

Post by alex89 »

ok jeg har fått løs alle boltene tror jeg....den lengste av de var umulig å få ut så måtte kappe av hode på den....det burde vell gå an å bare dra den ut nå? det gjenga partiet er vell bare i den andre delen?

sveiser den intil jeg får penger til å bestille meg ordentlig innmat... einar kunne aveise den for meg.

men jeg trur at han ville bare ha selve klumpen når han skulle aveise den... slik at lagrene ikke slår seg osv..? da må jeg vell til med justeringer osv?

takk mvh alex
andre prosjekter og oppdateringer : http://alexandrechappel.wordpress.com/

" It just takes desire, skill, money, and maybe a kidney "

89 mod miata (turbo) viewtopic.php?f=19&t=13174
(x) - celica t20
Stehu
7200 RPM
7200 RPM

Post by Stehu »

å sveise diffen er nok det dummeste man kan gjøre omtrent. Er en volvo her som skriker uansett hvordan han svinger!
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

alex89 wrote:ok jeg har fått løs alle boltene tror jeg....den lengste av de var umulig å få ut så måtte kappe av hode på den....det burde vell gå an å bare dra den ut nå? det gjenga partiet er vell bare i den andre delen?

sveiser den intil jeg får penger til å bestille meg ordentlig innmat... einar kunne aveise den for meg.

men jeg trur at han ville bare ha selve klumpen når han skulle aveise den... slik at lagrene ikke slår seg osv..? da må jeg vell til med justeringer osv?

takk mvh alex

ta en prat med meg og einar en dag, så finner vi en løsning, garantert :)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Post Reply