Ny bil!!

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

alexj
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 856
Status: Offline

Re: Ny bil!!

Post by alexj »

MrKalle wrote:Bilen endelig i hus!!!! knapt fått kjørt noe enda, men jeg ELSKER DEN!!!! Gjett om det blir biltur til helga?!?!?!?
Gratulerer :D
(}) 91 Miata 1,6 Automat http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 88#p166088
(}) 07 Mazda3 (vinterbil)
(}) 70 Mazda 1500 Luce
MrKalle
0 RPM
0 RPM
Medlemsnummer: 848

Post by MrKalle »

Viste ikke at det var mulig å bli forelsket i en bil. Hatt en fantastisk helg! Fredag kjørte min datter og jeg til Flå og lørdagen besøkte vi Bjørneparken før vi satte kursen over til Rødberg og besøkte familie. Tilbake til Oslo idag. Fantastiske veier og fantastisk bil!! Vil bare kjøre hele tiden.

http://gallery.me.com/cih#100048/IMG_3945&bgcolor=black
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM

Post by jallatralla »

Gratulerer med ny bil! :)
2001 1.6 NBFL
Ernst
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 794

Post by Ernst »

Grattis med ny bil :)

Kjøpte NC i mars 09.
Kopte biggfrie vinterdekk siden det sjelden er skikkelig vinter her i Haugesund, men i Vinter har det vært 3mnd med snø. var veldig skeptisk til å kjøre RWD for første gang 14 år og enda piggfri vinterdekk.
Er overasket hvor god bilen var på vinterføre. Hadde ikke problemer en gang i vinter. Lett å kontrolere sladdene var det også.

Kjørte gamlingens E-klasse et par ganger i vinter. Den var helt håpløs å kjøre selv med piggdekk, så jeg tor ikke du skal bekymre deg for å kjøre MX-5 på vinterføre
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.

-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
Chan
4200 RPM
4200 RPM

Post by Chan »

Gratulerer med ny bil MrKalle! Og jeg må si at jeg ELSKER den fargen du har valgt til bilen. Jeg vurderte en NC med den fargen, men endte opp med en grisestylet NB.

Velkommen til klubben forresten! Her er det masse hyggelige folk!

Tenkte jeg skulle si det som slo meg da du nevnte vinter:

- Piggfri er bra i Oslo så mye som jeg har hørt. Har kjørt litt i Oslo på piggfritt og synes det gikk fin-fint. (piggdekk avgift kommer jo med piggdekk også)

- Har hørt at de salter veiene som noen gærninger der borte (Oslo) på vinterstid, så om du har hardtop og finner deg en vaskehall uten børste, mener jeg at det er viktig at du tar bilen inn for vask 1 gang i uken inkludert understellsvask for å få vekk salt. Hvis du skal bruke selvvask, spyl under (rett meg noen om jeg er helt på bærtur nå).

- Kommer bilen din med understellbehandling? Jeg er en typisk person som aldri kjøper nye biler fra forhandler, så dette har jeg ikke peiling på. Hvis det ikke gjør, så kan du ha godt av å gjøre dette før snøen kommer.

- Ikke kjøp billige vinterdekk. Det er tross alt de få cm med gummi som holder deg på veien. (Det finnes bra og billige vinterdekk, men jeg mener ikke kjøp dritt dekk ala LingLong, DaWang o.l.)

Mer kommer jeg ikke på i farta! Håper du får en herlig tid i din nye NC ;)
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
webizz
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 45

Post by webizz »

Congrats med ny bil, og velkommen i klubben!

Det er to ting som gjelder: Er det oppholdsvær, og over minusgrader: TAKET skal ned. Punktum.

OG så må du huske å hilse på andre MX-5/Miata du møter på din vei, ellers vil det bli påtalt i forumet.... ;-)

Er jo greit å starte nå da, når sesongen er godt i gang!
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) :-)
X - 91' Red Miata
Chan
4200 RPM
4200 RPM

Post by Chan »

webizz wrote: OG så må du huske å hilse på andre MX-5/Miata du møter på din vei, ellers vil det bli påtalt i forumet.... ;-)
+1

Husk også å smøre foringer og sånt før vinteren. Smør låsen. Bruk også nøkkelen når du får anledning til det. Det løser opp smuss og dritt slik at låsen ikke "låser seg". :)

Vær også litt forsiktig med å ta ned taket ved for lave temperaturer. Jeg har hørt at det kan skade foringene.
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
Post Reply