Anbefalte oppgraderinger for 10th
Moderator: Styremedlemmer
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Anbefalte oppgraderinger for 10th
Noen spesielle oppgraderinger/utskiftninger man burde gjennomføre på en 10th ae? Noe som viser seg å enten være "dårlig" og burde skifte ut. Eller f.eks måter og stive opp bilen som er anbefalt uten å ødelegge egenskapene, etc, etc.
Noen som kjenner til noen slike ting? eller kommer den helt genialt ut fra fabrikken?
Noen som kjenner til noen slike ting? eller kommer den helt genialt ut fra fabrikken?
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
her vil du få like mange meninger som antall svar.. noen vil synes den er genial som den er. andre ser den som et helt ok utgangspunkt for å endre nesten alt.. og en del varianter imellom.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
senk... orginal lippe i fronten orginale små sideskjørt tåkelys i orginalfangern og noen fete felger så er du langt på vei
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- tness
- 6500 RPM
- Posts: 858
- Joined: 30 Sep 2003, 02:00
- Location: Alt for Rognan
- Contact:
- Status: Offline
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
Da mangler jeg bare fete felger, så er min oppgradertglaibilenmin wrote:senk... orginal lippe i fronten orginale små sideskjørt tåkelys i orginalfangern og noen fete felger så er du langt på vei

X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
Tenker mest på oppgraderinger som ikke går på utseende. Siden det er som baken..
Noe på bilen av understell, stabstag, shortshift, oppgradering av innsug etc, etc.. slike oppgraderinger..
Noe på bilen av understell, stabstag, shortshift, oppgradering av innsug etc, etc.. slike oppgraderinger..
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
har jo både 6 trinns og 3.63 diff med torsen (om du kjøper europabil)
tror gode dempera/fjøre og stabstag/endlinks kan vær vel værdt pengene...
åsså gjerne ett sant innsug som snurrer fort rundt:)
tror gode dempera/fjøre og stabstag/endlinks kan vær vel værdt pengene...
åsså gjerne ett sant innsug som snurrer fort rundt:)
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
-
- 2000 RPM
- Posts: 362
- Joined: 14 Oct 2007, 13:01
- Medlemsnummer: 676
- Location: Skien
- Status: Offline
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
Hva kommer den med på en amerikansk 10th ?glaibilenmin wrote:har jo både 6 trinns og 3.63 diff med torsen (om du kjøper europabil)
tror gode dempera/fjøre og stabstag/endlinks kan vær vel værdt pengene...
åsså gjerne ett sant innsug som snurrer fort rundt:)
[o] '03 Volvo XC90 2.5T
[x] '92 Miata 1.6 rød (Kanada-import, 2005)
[x] '92 MX5 1.6 rød (Sveits-import, 2000)
+ andre merker..
[x] '92 Miata 1.6 rød (Kanada-import, 2005)
[x] '92 MX5 1.6 rød (Sveits-import, 2000)
+ andre merker..
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
3,9
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
naturlige forslaget må være 15x9" med gateslicks.. RB krengningshemmere, coilovers av god kvalitet.. bra bremseklosser, halvbur med doorbars, andre stoler. og enten mp62 presse , rotrex, eller turbokit... sånn at bilen får effekten den fortjener. da kan man gjerne holde eksteriør nesten org ellers 
det er nå ihvertfall min oppskrift på hvordan mx5 skal bli så gøyal som den fortjener. men alt avhenger av bruken da..

det er nå ihvertfall min oppskrift på hvordan mx5 skal bli så gøyal som den fortjener. men alt avhenger av bruken da..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
Nå kommer jo 10th AE med det Mazda kaller "Hard suspension" fra fabrikk, noe som vil si Bilstein dempere, hardere fjærer, kraftigere stabstag bak og tverrstag mellom støtdempertårn i motorrommet, sistnevnte ble standard på etterfølgende Sport-utgaver. Jeg har ikke kjørt noen stivere MX-5 originalt fra fabrikk iallefall, og synes ikke det bør være mye stivere hvis bilen skal brukes daglig. Her står det litt mer om de forskjellige understellspakkene: http://forum.miata.net/vb/archive/index ... 70754.html.
Det finnes mange pimpede MX-5 der ute med fin styling, og det finnes mange som ikke ser ut i det hele tatt. Jeg ville aldri funnet på å style min 10th AE, jeg liker det originale utseendet, men om du bestemmer deg for å gå i gang så er det iallefall lurt å gjøre det på en slik måte at du kan sette bilen i original stand igjen en eller annen gang uten alt for mye arbeid.
Det finnes mange pimpede MX-5 der ute med fin styling, og det finnes mange som ikke ser ut i det hele tatt. Jeg ville aldri funnet på å style min 10th AE, jeg liker det originale utseendet, men om du bestemmer deg for å gå i gang så er det iallefall lurt å gjøre det på en slik måte at du kan sette bilen i original stand igjen en eller annen gang uten alt for mye arbeid.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
[originalpolizei]
Jeg er enig med forje taler, original er best - bedre med ulv i fåreklær enn visa versa.
Jeg har RB stabstag foran (snart bak) og må si det fungerer veldig bra til daglig bruk og helt greit på bane, neste modifisering nå er Flyi´n Miata fjærer på orginale Bilstein dempere og da evt. nye dempere etterhvert.
Må si jeg faktisk er overrasket over hvor fast den er i understellet til tross for 10 år på norske veier.
Ellers så er både flisvifte og kompressor nevnt som gode alternativer, ellers har man litt å hente på annet innsug og åpne luftveiene hele veien ut (det koster)
[/originalpolizei]
Jeg er enig med forje taler, original er best - bedre med ulv i fåreklær enn visa versa.

Jeg har RB stabstag foran (snart bak) og må si det fungerer veldig bra til daglig bruk og helt greit på bane, neste modifisering nå er Flyi´n Miata fjærer på orginale Bilstein dempere og da evt. nye dempere etterhvert.
Må si jeg faktisk er overrasket over hvor fast den er i understellet til tross for 10 år på norske veier.
Ellers så er både flisvifte og kompressor nevnt som gode alternativer, ellers har man litt å hente på annet innsug og åpne luftveiene hele veien ut (det koster)
[/originalpolizei]
'02 1.8l på spanske plater
(x) '93 1.6l "Shiter-edition"
(x) '99 1.8l 10th Anniversary
(x) '08 1.8l Roadster coupe
(x) '91 1.6l
(x) '93 1.6l "Shiter-edition"
(x) '99 1.8l 10th Anniversary
(x) '08 1.8l Roadster coupe
(x) '91 1.6l
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
KnutH wrote:Nå kommer jo 10th AE med det Mazda kaller "Hard suspension" fra fabrikk, noe som vil si Bilstein dempere, hardere fjærer, kraftigere stabstag bak og tverrstag mellom støtdempertårn i motorrommet, sistnevnte ble standard på etterfølgende Sport-utgaver. Jeg har ikke kjørt noen stivere MX-5 originalt fra fabrikk iallefall, og synes ikke det bør være mye stivere hvis bilen skal brukes daglig. Her står det litt mer om de forskjellige understellspakkene: http://forum.miata.net/vb/archive/index ... 70754.html.
Det finnes mange pimpede MX-5 der ute med fin styling, og det finnes mange som ikke ser ut i det hele tatt. Jeg ville aldri funnet på å style min 10th AE, jeg liker det originale utseendet, men om du bestemmer deg for å gå i gang så er det iallefall lurt å gjøre det på en slik måte at du kan sette bilen i original stand igjen en eller annen gang uten alt for mye arbeid.
hard suspension i mx, er fortsatt balje .. kan oppgradere MYE uten at den blir ufin å kjøre til daglig..
enig i at den ikke skal pimpes for mye, men org mx understell, har enormt potensiale til forbedring, ca uansett hvilken org modell det er.. fyren spurte jo tross alt etter forslag til forbedringer.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Anbefalte oppgraderinger for 10th
Er ikke så lett å si hva som er riktige oppgraderinger til en så har kjørt oem 93le hele veien.. kanskje la den vera helt som originalt og kjøpe gode dekk..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.