Godkjent kompressor

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Godkjent kompressor

Post by Vidar »

Noen som har Godkjent MX5 med kompressor ?

Brukes det samme papirer som for å få godkjent turbo ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

man kan jo prøve med samme papirene.... og ta en avgass og støy test i tilleg.... de ville ha dette av meg. når jeg skulle godkjenne greddyt. da bruker du jo bare turbopapirene til eff. økningen.... samma hvordan man øker eff. vel??
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Burde være det, men vet jo aldri. En kompressor gir vel mer enn 150 Hk også.
edw wrote:samma hvordan man øker eff. vel??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

lettere å bare ta av reima for EU kontroller evt.. lettere å komme unna med kompressor enn turbo..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

Er det noen som har fått problemer på EU-kontroll etter montering av turbo el. kompressor?
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg vet om flere som har gått igjennom EU uten anmerkning med ettermontert turbo.
Det krever jo at CO er riktig selvsagt, noe det ikke er med HKS og Greddy kit.
Jeg ville ( og kommer til å gjøre når den tid kommer) forhøre meg med verkstedet på forhånd.
Post Reply