Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Men har en veldig høyfrekvendt lyd som høres ut som kommer fra rett under bilen(drivaksel?)...
Høres ut som fuglekvitter på repeat...
Når jeg klutsjer forsvinner lyden i et enda høyere pip. Som på enden av et plysstr der man gir alt for å slippe ut siste luften)
Slipper klutsjen lyden er tilbake.
Når bilen går på tomgang er lyden der igjen
Noen som vet hva dette kan være?
Ps. jeg har nettopp byttet klutsj hos Mazda.
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Men har en veldig høyfrekvendt lyd som høres ut som kommer fra rett under bilen(drivaksel?)...
Høres ut som fuglekvitter på repeat...
Når jeg klutsjer forsvinner lyden i et enda høyere pip. Som på enden av et plysstr der man gir alt for å slippe ut siste luften)
Slipper klutsjen lyden er tilbake.
Når bilen går på tomgang er lyden der igjen
Noen som vet hva dette kan være?
Ps. jeg har nettopp byttet klutsj hos Mazda.
Da må mazda ha gjort feil.Varierer lyden etter turtall?
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Stehu wrote:Da må mazda ha gjort feil.Varierer lyden etter turtall?
Det har ikke noe å si på turtall men staks jeg gasser er lyden borte. tok meg selv i å "tappe" på klutsjen bare for å høre på pipingen(prøvde spille Jingle Bells).
Lyden er sikkert ikke lett å merke for folk som ikke vet den er der, men jeg holder på å bli gal av den
Spørsmål 2: Hvis dette er utløserlager som er satt feil vei, er det farlig å kjøre med?
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
Det går kanskje å sette det feil vei men da vil clutchen aldri klare å koble fra samme hvor mye man trykker på pedalen.
Dette er absolutt noe du bør klage på hos Mazda da det er både en h******* jobb og sikkert med en pris i samme kategorien.
Javel... Har jo brukt bilen flittig siden jeg fikk den tilbake og alt virker topp utenom den slitsomme lyden.
Klutsjen er som smør.. mye lettere enn gassen faktisk.. faktisk for lett for min fot. Mister følelsen av å kjøre sportsbil..
Så altså utløserlager feil vei resulterer i bil som ikke clutsjer.? Da kan det jo ikke være det siden bilen er kjørbar..
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
For å si det slik, hvis det er noe feil så vil du vel heller reklamere på jobben og få vekk lyden samme om det kan lage noe annet galt?
Men, skifta du klutsj til original del eller oppgraderte du? For det skal sies at på f.eks. min bil (uten sammenligning forøvrig) så er det mye mer lyd i girkasse/klutsj enn det er på andre biler. Og mitt utløserlager (det er ihvertfall det ekspertene sier) kan høres om man hører etter, da spesielt med vindu nede osv. Og det er plystreaktig svak lyd. Det er bare sånn det er på min bil, folk har skifta de delene og fremdeles hatt den lyden, så hvis du har fått nye klutsj deler så kan vel ikke det utelukkes.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Jo bilen skal reklameres på ja. Men greit å høre med folket her før jeg får beskjed om at
-alt er som det skal!
Byttet til en helt org Mazda clutsj. De skulle ha så lite for delene at det var ikke noe å spare på å kjøpe noe annet fra utlandet.
Og den plystrelyden du snakker om er alt annet enn svak.. Er jo veldig følsom for lyder i bilene mine men dette er det ingen tvil om at man hører godt selv med alle vinduer og hardtop på. Mener selv rudolf og uggla hørte lyden ganske markant på rudskogen sist.
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"