Ny ND fra 2011 i Japan
Moderator: Styremedlemmer
-
- 2000 RPM
- Posts: 382
- Joined: 16 Jan 2010, 17:15
- Medlemsnummer: 818
- Location: Oslo
- Status: Offline
Ny ND fra 2011 i Japan
Ryktene svirrer om en ny MX-5 i Japan for 2001, det vil vel si som 2012 modell i Europa.
Downsizing er nøkkelordet - det prates om 1,3 eller 1,5 liter Sky G bensinmotor med 150HK.
ND skal bli 10% lettere en dagens NC.
Spionbilde:
http://loadinform.com/wp-content/upload ... iolet.jpeg
Downsizing er nøkkelordet - det prates om 1,3 eller 1,5 liter Sky G bensinmotor med 150HK.
ND skal bli 10% lettere en dagens NC.
Spionbilde:
http://loadinform.com/wp-content/upload ... iolet.jpeg
2012 NC 1,8 Sport Edition
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Ber til gud om at det ikke skjer.
Det der så ut som en Peugeot eller Citroen.
ÆSJ!!!
Det der så ut som en Peugeot eller Citroen.
ÆSJ!!!
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1688
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Ikke noe å bekymre seg om, man vil jo ikke ha den, man vil jo ha NA !!!!!!!!!!!!! 

-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-
- 2000 RPM
- Posts: 382
- Joined: 16 Jan 2010, 17:15
- Medlemsnummer: 818
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Er ikke dette gode nyheter da?
Den blir lettere, sterkere og vesentlig mer økonomisk i drift.
Sannsynligvis vil vil den også bli noe rimeligere enn dagens NC. Det vel ingen grunn til at den skal få dårligere kjøreegenskaper?
Time will show!!
Den blir lettere, sterkere og vesentlig mer økonomisk i drift.
Sannsynligvis vil vil den også bli noe rimeligere enn dagens NC. Det vel ingen grunn til at den skal få dårligere kjøreegenskaper?
Time will show!!
2012 NC 1,8 Sport Edition
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Jeg hører mer realistiske rykter om en helt ny MX-5 i 2013. Det der ligna jo mer på en Mazda 2 i cab versjon. Får ikke håpe de er så mye på villspor selv om noen av nøkkelpersonene rundt MX-5 har slutta. Som du ser på bildet så er det også fra juni 2009, så en gammel prototype man ikke burde gruble for mye på.
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Utseendet på den er veldig dårlige nyheter, siden den går fra å være en klassiker med inspirasjon fra de gamle engelske roadsterne til å bil noe en franskmann er alene om å like.Alex M wrote:Er ikke dette gode nyheter da?
Den blir lettere, sterkere og vesentlig mer økonomisk i drift.
Sannsynligvis vil vil den også bli noe rimeligere enn dagens NC. Det vel ingen grunn til at den skal få dårligere kjøreegenskaper?
Time will show!!
Det ser faktisk ut som noe de har gulpa opp der nede, og jeg håper Mazda aldri lager en bil som ser ut slik.
At MX'en får så store endringer i karosseriet er uansett veldig usannsynlig.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Bare kom med den
Ettermarkedsprisen på NC vil jo gå sky high.
Det er vel slike biler man kan vente seg når Mazda ikke er herre i eget hus lenger, men
dikteres av Ford

Ettermarkedsprisen på NC vil jo gå sky high.
Det er vel slike biler man kan vente seg når Mazda ikke er herre i eget hus lenger, men
dikteres av Ford

.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Likte bedre ryktene som svirra for et års tid siden da:
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ealed.html
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ealed.html
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
De snakker om Ferrari og greier.Kolbotn wrote:Likte bedre ryktene som svirra for et års tid siden da:
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ealed.html
Jeg synes den ligner mer på en kombo mellom Toyota Celica og BMW Z4

Men en mye bedre versjon enn den førstnevnte.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Ford solgte seg ned til 13,4 % og ingen kontroll i Mazda for 2 år siden. Så den funker vel ikke lengrePelle wrote:Bare kom med den![]()
Ettermarkedsprisen på NC vil jo gå sky high.
Det er vel slike biler man kan vente seg når Mazda ikke er herre i eget hus lenger, men
dikteres av Ford

Det er visse publikasjoner som har gode kilder i Mazda, dette så ikke ut som en av dem

-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Står jo bare at frontlyktene minner om ferrari california daLoKi wrote:De snakker om Ferrari og greier.Kolbotn wrote:Likte bedre ryktene som svirra for et års tid siden da:
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ealed.html
Jeg synes den ligner mer på en kombo mellom Toyota Celica og BMW Z4
Men en mye bedre versjon enn den førstnevnte.

noe som forsåvidt ikke er sååååååååååå feil
Den øverste "ND"en er åpenlyst en fwd...
Er det galt av meg å like designet på mx-2 konseptet?
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Ja, men Celicaen har også like lykter..Kolbotn wrote:Står jo bare at frontlyktene minner om ferrari california daLoKi wrote:De snakker om Ferrari og greier.Kolbotn wrote:Likte bedre ryktene som svirra for et års tid siden da:
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ealed.html
Jeg synes den ligner mer på en kombo mellom Toyota Celica og BMW Z4
Men en mye bedre versjon enn den førstnevnte.
noe som forsåvidt ikke er sååååååååååå feil
Den øverste "ND"en er åpenlyst en fwd...
Er det galt av meg å like designet på mx-2 konseptet?
Nei, jeg likte den også godt. Den hadde et litt mer "skarpt" utseende enn NC'en, og var egentlig en fin oppgradering av formene som Mazda nå har lagt inn i alle modellene sine

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Som bixen sier får man satse på at Mazda 2 cab/Peugeot 207-bildet ikke stemmer.
Det er jo kjempefint at de skal skjære av 100kg vekt, for det er jo det motsatte av modeller flest i dag. Dog kan man spørre seg om overladete motorer er særlig positivt på sikt mtp driftssikkerhet og kostnader. Greit at man får bra ytelse med lavt forbruk, men turboer varer sjelden lenge og vil lage det unødvendig komplisert i forhold til en vanlig sugemotor som trenger lite ettersyn. Bare se på dagens hightech-turbodieselbiler og hvor mange ekstra problemer de har i forhold til vanlige biler...
Det er jo kjempefint at de skal skjære av 100kg vekt, for det er jo det motsatte av modeller flest i dag. Dog kan man spørre seg om overladete motorer er særlig positivt på sikt mtp driftssikkerhet og kostnader. Greit at man får bra ytelse med lavt forbruk, men turboer varer sjelden lenge og vil lage det unødvendig komplisert i forhold til en vanlig sugemotor som trenger lite ettersyn. Bare se på dagens hightech-turbodieselbiler og hvor mange ekstra problemer de har i forhold til vanlige biler...
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
At den blir seende ut som på bildet er rimelig usannsynlig. Alle bilmerker har en designfilosofi - Mazda inkludert. Jeg tror nok vi kan forvente oss en ND med skarpere linjer enn dagens, men jeg tror likevel ikke den blir radikalt annerledes. Det siste bildet ser hvertfall mer riktig ut enn det første, for å si det sånn.
Jeg satt på bord sammen med en av ingeniørene på et Mazda-arrangement for noen uker siden. Det viste seg at han kjørte MX-5, og da var samtalen i gang. Direkte uttalelser på hvordan en bil kommer til å bli er nærmest umulig å få av flere grunner, men likevel kan man få litt informasjon om hvordan de tenker.
På spørmsål ND ville bli lettere, så fikk jeg bare til svar at de jobber med saken. Han ville ikke si noe om hvordan de skulle gjøre dette, altså om det gjaldt lettere materialer eller kutting av utstyr, men den blir nok hvertfall ikke tyngre enn ND. Da han spurte meg om hvor lett jeg ville ha bilen, så svarte jeg bare 500 kilo.
Jeg fikk også spørsmål om jeg syntes det ville funka med mindre motorer. Mindre motorer er jeg for - så lenge de ikke blir svakere. Jeg syntes dagens 1,8-liter har akkurat nok krefter, og kunne ikke tenke meg noe svakere enn dette. Han var litt unnvikende på spørmsålet om det kom mindre motorer med turbo, så det er også en mulighet.
Jeg satt på bord sammen med en av ingeniørene på et Mazda-arrangement for noen uker siden. Det viste seg at han kjørte MX-5, og da var samtalen i gang. Direkte uttalelser på hvordan en bil kommer til å bli er nærmest umulig å få av flere grunner, men likevel kan man få litt informasjon om hvordan de tenker.
På spørmsål ND ville bli lettere, så fikk jeg bare til svar at de jobber med saken. Han ville ikke si noe om hvordan de skulle gjøre dette, altså om det gjaldt lettere materialer eller kutting av utstyr, men den blir nok hvertfall ikke tyngre enn ND. Da han spurte meg om hvor lett jeg ville ha bilen, så svarte jeg bare 500 kilo.

Jeg fikk også spørsmål om jeg syntes det ville funka med mindre motorer. Mindre motorer er jeg for - så lenge de ikke blir svakere. Jeg syntes dagens 1,8-liter har akkurat nok krefter, og kunne ikke tenke meg noe svakere enn dette. Han var litt unnvikende på spørmsålet om det kom mindre motorer med turbo, så det er også en mulighet.
'98 MX-5 1,6
Re: Ny ND fra 2011 i Japan
Husk det er snakk om en evt. Mx-2, ikke noen ny Mx-5.
Man hadde jo også Mx-3 i sin tid, som ikke var noe cab, samme med Mx-6.
Mx-2 kan jo raskt bli en cab-utgave av Mazda 2..
Håper ikke det, for den ser jo bare grusom ut på første bildet iallefall ...
-n
Man hadde jo også Mx-3 i sin tid, som ikke var noe cab, samme med Mx-6.
Mx-2 kan jo raskt bli en cab-utgave av Mazda 2..
Håper ikke det, for den ser jo bare grusom ut på første bildet iallefall ...
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll