Tips til bremser
Moderator: Styremedlemmer
Re: Tips til bremser
og skal man kjøre så aktivt at bremsene blir "varme" i trafikk vil man bli tatt av onkel blå tilslutt.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Hawk HP+, Axxis ult etc er ikke race klosser.Harald wrote:det jeg mener og. nope ser på yellowstuff(og andre "race" klosser). fail sier jeg da. feil klosser til din bruk nope. alt på redstuff merker man litt det at de må få temp, og de vil også tåle all bruk du klarer å gi dem.
i dare you.. få org bremser til å streike før du tror du trenger race klosserbare ulemper med race klosser om man faktisk ikke må ha det pga alt annet fader.
Jeg ser på alt, for å finne noe som funker bra til min kjøring.
Man får bedre klosser en originalt, som funker fra kaldt.
Carbotech, Porterfield R4 etc er race klosser, og ikke noe jeg ser på

-n
Last edited by nope-mx5 on 20 Jul 2010, 17:08, edited 1 time in total.
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
yellowstuff er mer race kloss enn redstuff..
greenstuff -> redstuff -> yellowstuff -> bluestuff
greenstuff -> redstuff -> yellowstuff -> bluestuff
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Det er vel passelig svada, i hvert fall her hvor vi har motorveier.Stehu wrote:og skal man kjøre så aktivt at bremsene blir "varme" i trafikk vil man bli tatt av onkel blå tilslutt.
Har selv opplevd å kjøre med klosser som må varmes opp, og jeg var ikke klar over det før jeg fant det ut selv. Det var SKIKKELIG ekkelt å bremse når de var kalde, det kjennes ut som du bare mangler bremseforsterker. Plutselig begynte det å skje noe, men det var først etter 2 nedbremsinger fra 120-50 eller.no på motorveien.
Nei, hold deg til klosser som ikke trenger oppvarming, så slipper du overraskelser. Jeg har hørt mye historier om nesten-smeller på grunn av slike klosser, og jeg vet at JEG ikke kommer til å ta den sjansen i hvert fall.

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
Derfor jeg heller mot Hawk HPS, HP+ eller Axxis ULT.LoKi wrote:Det er vel passelig svada, i hvert fall her hvor vi har motorveier.Stehu wrote:og skal man kjøre så aktivt at bremsene blir "varme" i trafikk vil man bli tatt av onkel blå tilslutt.
Har selv opplevd å kjøre med klosser som må varmes opp, og jeg var ikke klar over det før jeg fant det ut selv. Det var SKIKKELIG ekkelt å bremse når de var kalde, det kjennes ut som du bare mangler bremseforsterker. Plutselig begynte det å skje noe, men det var først etter 2 nedbremsinger fra 120-50 eller.no på motorveien.
Nei, hold deg til klosser som ikke trenger oppvarming, så slipper du overraskelser. Jeg har hørt mye historier om nesten-smeller på grunn av slike klosser, og jeg vet at JEG ikke kommer til å ta den sjansen i hvert fall.
Som sagt, jeg vil ha bedre bremseeffekt en originalt, men med tilnærmet like bra kaldegenskaper.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
dytt hardere på pedalen = mer bremsekraft 

-*Snylter*-
Godt 
Jeg er mest redd for å få bedre bremser nå. Allerede sliter jeg med å omstille meg når jeg setter meg inn i en annen bil for å kjøre.
Selv nye biler er seig på bremsa i forhold til min 1993 liksom..
Kjørekarakteristikken på MX-5 er bare så latterlig drøy at andre biler er noe man bør være forsiktig med

Jeg er mest redd for å få bedre bremser nå. Allerede sliter jeg med å omstille meg når jeg setter meg inn i en annen bil for å kjøre.
Selv nye biler er seig på bremsa i forhold til min 1993 liksom..
Kjørekarakteristikken på MX-5 er bare så latterlig drøy at andre biler er noe man bør være forsiktig med

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
- Status: Offline
Prøve en RX-8 når du bremser over 100km/t, da får du innsikt i om hva gode bremser handler om 

Holder lenge å prøve en NA eller NB med 2001 sport bremserbiXen wrote:Prøve en RX-8 når du bremser over 100km/t, da får du innsikt i om hva gode bremser handler om

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Mulig detnope-mx5 wrote:Holder lenge å prøve en NA eller NB med 2001 sport bremserbiXen wrote:Prøve en RX-8 når du bremser over 100km/t, da får du innsikt i om hva gode bremser handler om
-n

Hjelper ikke med fete bremser om du har møkka dekk da....
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
- Miatapowers
- 7200 RPM
Eg ser ikke vitsen med å drive å experimentere med forskjellige race klosser, når dem originale er så sykt gode, eg har iallefall til gode å fade dem sport bremsene, og eg prøvde virkelig hardt,, Det er bare pluss med dem, dem varer og varer, og dem bråker lite, og pedalen er sykt god å tråkke på, Så man bør kjøre rimelig heftigt for å klare dette, og har ikke inntrykk av at du nope prøver å ta bilen din helt ut..Sist eg experimenterte med noe annet enn oem så mistet eg klossene, dem løsnet ifra selve metallet, det var ebc green.. Er kun oem på meg nå, tørr ikke noe annet.. 

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
EBC Greenstuff er jo jallaklosserStianOppistov wrote:Eg ser ikke vitsen med å drive å experimentere med forskjellige race klosser, når dem originale er så sykt gode, eg har iallefall til gode å fade dem sport bremsene, og eg prøvde virkelig hardt,, Det er bare pluss med dem, dem varer og varer, og dem bråker lite, og pedalen er sykt god å tråkke på, Så man bør kjøre rimelig heftigt for å klare dette, og har ikke inntrykk av at du nope prøver å ta bilen din helt ut..Sist eg experimenterte med noe annet enn oem så mistet eg klossene, dem løsnet ifra selve metallet, det var ebc green.. Er kun oem på meg nå, tørr ikke noe annet..

Ser ut som det blir EBC Redstuff på meg nå, og noen blanke standard skiver.
Også mangler jeg snap-off, har du din for salg fortsatt Stian?
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Miatapowers
- 7200 RPM
Har gitt opp salget på den, du har spurt 3-4 ganger og fått samme pris hver gang, så nå valgte eg å beholde selv..nope-mx5 wrote:EBC Greenstuff er jo jallaklosserStianOppistov wrote:Eg ser ikke vitsen med å drive å experimentere med forskjellige race klosser, når dem originale er så sykt gode, eg har iallefall til gode å fade dem sport bremsene, og eg prøvde virkelig hardt,, Det er bare pluss med dem, dem varer og varer, og dem bråker lite, og pedalen er sykt god å tråkke på, Så man bør kjøre rimelig heftigt for å klare dette, og har ikke inntrykk av at du nope prøver å ta bilen din helt ut..Sist eg experimenterte med noe annet enn oem så mistet eg klossene, dem løsnet ifra selve metallet, det var ebc green.. Er kun oem på meg nå, tørr ikke noe annet..
-n

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
Jeg sa jo jeg skulle ha den, og ba om betalingsinfoStianOppistov wrote:Har gitt opp salget på den, du har spurt 3-4 ganger og fått samme pris hver gang, så nå valgte eg å beholde selv..nope-mx5 wrote:EBC Greenstuff er jo jallaklosserStianOppistov wrote:Eg ser ikke vitsen med å drive å experimentere med forskjellige race klosser, når dem originale er så sykt gode, eg har iallefall til gode å fade dem sport bremsene, og eg prøvde virkelig hardt,, Det er bare pluss med dem, dem varer og varer, og dem bråker lite, og pedalen er sykt god å tråkke på, Så man bør kjøre rimelig heftigt for å klare dette, og har ikke inntrykk av at du nope prøver å ta bilen din helt ut..Sist eg experimenterte med noe annet enn oem så mistet eg klossene, dem løsnet ifra selve metallet, det var ebc green.. Er kun oem på meg nå, tørr ikke noe annet..
-n

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll