Skal skifte diff snart til Torsen og har planlagt å skifte pakninger før bytte. Har litt betenkeligheter med å skifte pakningen foran på diffen da jeg er redd for å rote til justeringen av diff.drevene dersom jeg løsner på mutter/bolt fremme på diffen... Noen som har peil?
Regner med at det bare er å løsne på mutteren foran for å komme til å skifte pakningen?
Betenkeligheter ved bytte av pakning foran på diff?
Moderator: Styremedlemmer
Re: Betenkeligheter ved bytte av pakning foran på diff?
du skal i utgangspunktet bytte "crush collar" inni der når du løsner opp.. alt må dras til med moment igjen, og du skal måle at det gir rett "motstand" når du roterer inngående aksling, uten å ha selve diffklumpen på plass. pakninger på siden av diffen er veldig enkelt, men den fremre er noe mer komplisert å bytte..
man kan sjanse på at ting går bra, rakle løs senterbolten på den flensen, knote ut pakningen, og dra til "passe" hardt, men drar man til feil, eller det avstandstykket inni ikke blir helt rett(det er engangs og deformeres når man skrur sammen) så kan du få feil press på lager osv på inngående aksling..
man kan sjanse på at ting går bra, rakle løs senterbolten på den flensen, knote ut pakningen, og dra til "passe" hardt, men drar man til feil, eller det avstandstykket inni ikke blir helt rett(det er engangs og deformeres når man skrur sammen) så kan du få feil press på lager osv på inngående aksling..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Re: Betenkeligheter ved bytte av pakning foran på diff?
Er denne: http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/717
Regner med at dette er "crush collar" da?
Høres litt småskummelt ut. Tror jeg satser på at det er tett og holde seg tett en stund....
De på sidene skiftes selvsagt.
Regner med at dette er "crush collar" da?
Høres litt småskummelt ut. Tror jeg satser på at det er tett og holde seg tett en stund....
De på sidene skiftes selvsagt.
92 1,6 NA sort m/tan interiør
Re: Betenkeligheter ved bytte av pakning foran på diff?
den du linka til er tetningen i front ja..

her ser du crush collar greia.. den sitter imellom lagerne på akslingen, og er ganske lei å nå tak i om den må byttes. alt må ut av diffhuset.

her ser du crush collar greia.. den sitter imellom lagerne på akslingen, og er ganske lei å nå tak i om den må byttes. alt må ut av diffhuset.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Re: Betenkeligheter ved bytte av pakning foran på diff?
OK da er ikke crush collar og pakningen jeg linka til (og hadde tenkt å bytte) det samme. Er denne som er merket her jeg tenkte å skifte:
Tror du dette går greit uten at delene inne i diffen rører seg og kommer ut av posisjon?

92 1,6 NA sort m/tan interiør
Re: Betenkeligheter ved bytte av pakning foran på diff?
som jeg skrev, senterbolten som holder flensen, må strammes med rett moment og du skal ha rett mostand på akslingen når du er ferdig, stramminga på lageret gjøres av den muttern.. tar du den av, endres jo stramminga.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Re: Betenkeligheter ved bytte av pakning foran på diff?
Ok, skjønte det nå. Takk for forklaringa!
92 1,6 NA sort m/tan interiør