Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hey, da har jeg endelig fått tak i alle delene og har klart å somle meg til å begynne å montere ms pnp på bilen min. men jeg har meget lite erfaring med detta datasprut greiene. og derfor lurte jeg på om det er noen som har erfaring med detta , og har gjort det før har lyst til å være behjelpelig?? selve monteringen tror jeg ikke skal bli noe problem, men selve oppstart og kalibreringen kunne jeg trenkt litt hjelp med og litt mapping sån at jeg får kjørt uten å være redd for at jeg raser motoren min. har tenkt å montere den med vtps, boost cointroller og lamba sensor.
syntes det uansett hadde vært greit å ha et utgangspunkt for evt senere økt i benken. desuten så har krister sikkert en del ventetid. og det koster vell også fort over 6000.
så spørsmålet mitt var om noen har mulighet å hjelpe meg med å komme i gang med detta sån at jeg får bilen kjørbar igjen..... og kanskje får autotune til å mappe til en viss grad..... bør vell gå an å få til dette uten en tur i benken....
Kjekt å bruke firma til mapping ja, men om man har grunnmapp i orden, så blir brått kostnad for mapping skikkelig vesentlig lavere.
Tviler på at man får full mapping for 6000 om ikke bilen engang er kjørbar
rart om det ikke er grunnmap for mx-5 1,6 l motor? Du kan da bruke det å legge FEIT blanding over turtallene og kjøre autotune. Juster slik at du har utrolig mye å gå på. Sett faste verdier på hva den skal autotune seg til. Burde kanskje gå til 11,5-1 i AF til å begynne med?
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
ja var noe sånt jeg tenkte i første omgang.... tror det er ferdig mapp som tilsvarrer det som er på org ecu til 1,6. men noen som har erfaring med å sette opp bilen til å kjøre autotune??? er som sagt helt grønn på detta
alex89 wrote:ja var noe sånt jeg tenkte i første omgang.... tror det er ferdig mapp som tilsvarrer det som er på org ecu til 1,6. men noen som har erfaring med å sette opp bilen til å kjøre autotune??? er som sagt helt grønn på detta
Les bruksanvisningen som fulgte med? Eller sjekk Megasquirt sine hjemmesider Må da finnes en bruksanvisning for produktet der også... Kanskje det er derfor det er så billig?
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
skulle være rart om jeg ikke skal klare å få til mspnp og du får ringe så kan jeg sikkert ta en titt på det. har du bredbåndslambda i bilen , så er det håp.
man må uansett ha alt opp og gå FØR man drar i benken, bare teit å kjøre utestet og totalt umappet bil rett til benking.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Starter på samme selv i løpet av de neste ukene.. tenkte jeg skulle ta min på en 'rullende landevei' eller hva det heter.. en slik dynosak. Håper på ny DP med to plasser for følere, så er jeg i mål..
Blir å starte med 1.6 stock map og ta det derfra.. når ting er ok har nok 550cc kommet i posten også..
.. så drar du på deg skinnende erfaring, ikke vær redd for å dele
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
alex sin bil gikk tom for "bensin" veldig fort og jeg må finne ut hvordan man skrur av alle koreksjons ting i ecu, sånn at den KUN bruker de verdiene jeg setter inn i mappet.. nå virka det som at den satt fast i korreksjon hvor den justerte seg etter lambda verdier..
må få laget af target tabell, og endel annet sånt. men bilen er ihvertfall kjørbar..
254cc dyser er litt smått bare ':D mer tuning etter dysebytte
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal