ebay turbokit

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

ebay turbokit

Post by Miatapowers »

Hei er det noen i dette landet så bruker slikt kit som link, grunnen til eg spør er at eg må til med motorbytte eller overhale motoren min før eg trimmer litt. så kom eg over dette, bolt on kit med intercooler til 850usd, er ikke ille det, men funker dette.. :roll:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-93-Ma ... 51928cca62
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: ebay turbokit

Post by nope-mx5 »

Ikke noe jeg hadde turt bruke.
Hadde mye heller satset på Kinakitet til Begi.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: ebay turbokit

Post by Harald »

kinakittet til begi inneholder ikke like mye stash, og koster mer.. hvem vet, kan jo hende det funker, om man regner med at bolt on, ikke nødvendigvis betyr perfekt passform osv.
prisen er bra, men man får nok hva man betaler for. Er ikke det noe problem, så er det jo bare å kjøre på :) hele kittet koster2/3 av en vettug turbo liksom. så er verdt å prøve :P
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: ebay turbokit

Post by arildh »

Manifoilen ser lik ut som "megan racing" greier som ble solgt for noen år tilbake. Mye mods for å få til å fungere. Lurer på om ikke Banzaibaggen har noe slikt på bilen sin så du kan jo sjekke med han.
Det som evt er bra her er at CXracing er veldig bra på alu rør og koblinger og ut fra bilde ser det ut som en bra løsning (for de uten AC).
Du liker jo å montere og modifisere kit på ca. 20 min så dette er sikkert noe du får på plass.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: ebay turbokit

Post by Miatapowers »

Ja er ikke redd for at det ikke passer helt, mer redd for det er så crappy deler at det er bare å kaste i bosset.. Klarer fint å sveise litt med mitt mig apparat om det ikke er helt passform.. Om turboen er ok, så tror eg at eg skal satse på det,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 576
Joined: 28 Feb 2007, 01:00
Medlemsnummer: 670
Location: Solbergelva
Status: Offline

Re: ebay turbokit

Post by Banzaibaggen »

Jeg hadde et lignende kitt med samme manifold og turbo. Manifolden sprakk som forventet til stadighet men snalla i seg var helt ok. Litt laggy men det kompanseres med mere effekt på topp. Er bare enkel glidelager turbo så er jo nesten umulig å ødelegge. Dette kitet ser i allefall ut som det har noen deler som kansje skal passe til bilen :D. Kjør på.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
User avatar
alex89
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 167
Joined: 26 Mar 2010, 15:27
Medlemsnummer: 870
Location: lørenskog
Status: Offline

Re: ebay turbokit

Post by alex89 »

ja syntes også at detta så ut som et forholdsvis meget bra kit. ser ut som alt av rør er bra og kjører selv med en kina turbo, og syntes den fungerer helt topp, er som banzaibaggen sier, glidelager turboer er veldig enkle.... så med fornyftig olje inn og retur burde det gå bra... manifolden så jo litt jall ut men det overlever du sikkert :P GO FOR IT!!
andre prosjekter og oppdateringer : http://alexandrechappel.wordpress.com/

" It just takes desire, skill, money, and maybe a kidney "

89 mod miata (turbo) viewtopic.php?f=19&t=13174
(x) - celica t20
Chan
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 21 Nov 2009, 16:12
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: ebay turbokit

Post by Chan »

arildh wrote:Du liker jo å montere og modifisere kit på ca. 20 min så dette er sikkert noe du får på plass.
StianOppistov wrote:Og tenker man fremtidigt og eu kontroll osv, så skruer man av selve superchargern på 20min
StianOppistov wrote:Tidsbruken er jo litt vesentlig igrunn, en supercharger tar 1-3 timer om man har lest bruksanvisningen godt eller ser hvordan ting skal vera uten bruksanvisning, ett turbokit tar gjerne en uke
Det gikk litt fort i svingene arildh, eller hehehe.

Fra off til on: Mener å ha hørt noe om CXRacing. Var å kikket litt rundt omkring tidligere på amerikanske forum, og har sett CXRacing nevnt. Husker ikke noe spesielt negativ omtale om merket. Det blir vel egentlig som alltid: google is your friend! Blir tøft hvis du hopper i det. Noen må jo være den første! :D

Hva motor blir dette i så tilfelle installert på? Gammel/ny, 1.6/1.8, km høy/lav?
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
Morphinytry
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 05 Jun 2009, 00:07
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: ebay turbokit

Post by Morphinytry »

Hadde noe liknende på en BMW jeg kjørte rundt i som 18åring :)
Funker fjell, men har seff noen skavanker enkelte steder. Har allerede sett manifoil nevnt, men ikke alltid disse glidelager turboene er så alt for stabile. Bør sjekkes ofte. Noen sier dem er robuste, men disse kina-style glidelagerturboene er ikke alltid for robuste. Derimot får du det kjekt inntil du har mer cash i lomma og kan starte oppgraderinga ;)
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: ebay turbokit

Post by Miatapowers »

Alternativet mitt er å sveise ihop noe rør selv, og måtte jakte på resterende deler, men dette kittet er jo så billigt at eg kan bruke det som mal senere uansett, om det kun er manifoilen folk er skeptisk til, så er det da mulig å oppgradere den, og tilpasse downpipe etter den,, Følger jo med både intercoiler og rør med den stygge bråkete dumpen da, men er vel mulig å gjøre den stille med en slange tilbake til luftfilter boksen..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply