Jeg er ny her, og har ikke all erfaring med MX-5 og aner ikke om jeg poster dette rett.
Jeg har "ny-forelska" meg i mx-5 igjen, har i lang stund hatt lyst på det, men syns det har vært i overkant dyrt for en i grei stand for min del enda.
Har veldig lyst på en 1.gen mx-5 da jeg synes de er penest og har oldschool preget av seg (som jeg er veldig liker veldig godt).
Tingen er jeg har ikke behov for å ha skilter på bilen, da jeg tenker mest autoslalom/drifting bil.
Hva er det mest typiske man burde sjekke i et eventuellt kjøp av en mx-5?
Hva er det man ikke skal bry seg så alt for mye om hvis en skal bruke en sånn bil til banebruk?
Hvor er det mest økonomiske samt best og handle deler til en mx-5? (tenker understell)
Hva burde man være obs på når det gjelder motor?
Rust?
Grunnen til at jeg vil begynne med en mx-5 på sånn type kjøring er pga vekt og ikke trenger allverdens til mannkraft for å gå greit, og at aftermarket deler ikke nødvendigvis koster sjorta (jeg har tatt inn en del selv til bilen min fra statene).
Ser for meg noe sånt i garasjen en gang:
Håper på litt grei respons, da dette kommer til å bli et prosjekt en gang i nermere fremtid

Jeg kommer fra honda miljøet og har en 91 civic sedan som jeg har holdt på med siden jul

K-sport street Coilovers
Skunk2 Camber kits (front)
Ebay camber kit (bak)
Megan racing LCA's (skunk2 senere)
Suspension Techniques Drop Forks
Axis OG Old Skool 15x8"
Goodyear Eagle F1 195/50 R15
Pluss masse annet stasj, så jeg vet godt ting ikke blir kastet etter seg gratis!