73 nye Mx-er i år

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 595
Status: Offline

73 nye Mx-er i år

Post by uggla »

http://www.dn.no/dnBil/article1963001.ece

Her står det litt om salget av cabrioleter i Norge i 2010.
MX-5'en på topp! 73 nye biler i år, hvorav 60 ser ut til å være Anniversay edt.
Ser ut til at 2010 årgangen blir fin ja.

Ellers:
"Det utelukkes ikke en ny type spesialmodell for det norske markedet.
- Våre forhandlere vil gjerne ha en "back to basic"-modell under 300.000 kroner. En bil som kan være en oppnåelig drøm for folk, sier Bakkum til DN.no. "
JIPPI!
Enda en ribbet 1,8 liter Ultra Special Edition med gøyale felger og nummerert nøkkelring! :wink:

Magnus

PS. Men seriøst, slike volummodeller gjør i hvertfall sjarmtrollet vårt tilgjengelig for flere og bidrar til å holde interessen oppe. (Forhåpentligvis.)
Og altså enda flere medlemmer i klubben. 8)
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Re: 73 nye Mx-er i år

Post by LoKi »

Helt enig med deg her, Uggla.
Det eneste jeg synes er feil med det, er at de gjør de billige modellene til en special edition.

Hadde de laget 200 eksemplarer med 1.8 turbo, 200 hk, LSD, rått understell og Recarostoler, så hadde de solgt som hakka møkk.
DET hadde vært en special edition. (Ala BBR'en, som nå er verdt latterlig mye penger)

Blir litt bakvendtland for min del når bilen blir "special edition" fordi den er ribba for utstyr.

(Men som sagt, konge at de lager øko-modeller som Ola Nordmann kan kjøpe med en normal inntekt)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
uggla
7200 RPM
7200 RPM

Post by uggla »

Jupp.

Eller en 2 liter med recaro, stofftak, ribbet interiør og uten AC/servo og med lsd.
Fabrikksenk, feite stag og lette 16 tommere.
Og rødmerking på 9000 rpm.

LightweightSport.

Sweet.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
20´th 1927/2000

Post by 20´th 1927/2000 »

ser at det er noen som mener 20 års jubileumsmodellen er veldig ribbet for utstyr! - jeg sjekket med Mazda Norge hva som er fjernet! - iflg. Mazda Norge mangler den kun kjørecomputer i forhold til en std mx-5, men den har til gjengjeld en del ekstra som en std. mx-5 ikke har, blant annet: 17" felger, terskel plater med nummer på bilen, ekstra krom rundt grill, pedalplater i alu, spesielle stoffmatter, jubileumsemblemer, forsterkning mellom støtdemper tårn, kurve/tåkelys, krom på dørhåndtak!
uggla
7200 RPM
7200 RPM

Post by uggla »

Joda, bilen er fin den.
En grei pakke til en veldig god pris. Salgstallene viser jo at den ble en suksess.

Det jeg mener er bare at det hadde vært gøy med en spesialmodell i andre enden av prisregisteret. Med endel ekstra.

Nevner bare at forrige Anniversary Edition (10th i 1999) var en topp-spec'et 1,8 liter (største motoren den gangen) med diff sperre, Bilstein-sportsunderstell,
spesielt og påkostet alcantara interiør og med en unik (den gang) 6-trinns manuell girkasse. I tillegg i en spesiell farge og med krom-felger, emblemer, etc...

Er ikke meningen å disse 20th AE modellen. Den er veldig fin og gjør nytten, men den er ikke toppmodellen med alt utstyret.

Magnus
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

uggla wrote:Joda, bilen er fin den.
En grei pakke til en veldig god pris. Salgstallene viser jo at den ble en suksess.

Det jeg mener er bare at det hadde vært gøy med en spesialmodell i andre enden av prisregisteret. Med endel ekstra.

Nevner bare at forrige Anniversary Edition (10th i 1999) var en topp-spec'et 1,8 liter (største motoren den gangen) med diff sperre, Bilstein-sportsunderstell,
spesielt og påkostet alcantara interiør og med en unik (den gang) 6-trinns manuell girkasse. I tillegg i en spesiell farge og med krom-felger, emblemer, etc...

Er ikke meningen å disse 20th AE modellen. Den er veldig fin og gjør nytten, men den er ikke toppmodellen med alt utstyret.

Magnus
Vil poengtere at det er det samme for meg, det var ikke ment som kritikk mot bilen.
Jeg vil som Magnus bare ønske at de også lager spesialmodeller som sikter på den andre delen av befolkningen, siden bilen i utgangspunktet er en sportsbil for alle. Hva med å lage en fullblods sportsbil for de få? :)

(Dette litt fordi det er et DIGERT marked for tuning til disse bilene, og det forteller meg at markedet for en slik modell definitivt er til stede)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 300

Post by Pelle »

20´th 1927/2000 wrote:ser at det er noen som mener 20 års jubileumsmodellen er veldig ribbet for utstyr! - jeg sjekket med Mazda Norge hva som er fjernet! - iflg. Mazda Norge mangler den kun kjørecomputer i forhold til en std mx-5, men den har til gjengjeld en del ekstra som en std. mx-5 ikke har, blant annet: 17" felger, terskel plater med nummer på bilen, ekstra krom rundt grill, pedalplater i alu, spesielle stoffmatter, jubileumsemblemer, forsterkning mellom støtdemper tårn, kurve/tåkelys, krom på dørhåndtak!
Tror du må be Mazda kikke litt nøyere på specken.
En ting jeg kommer på i farta som den ikke har er setevarmere.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
20´th 1927/2000

Post by 20´th 1927/2000 »

For å få setevarme må du velge skinnseter, en std mx-5 har ikke setevarme i stoffsetene! se vedlagt link: https://www.mazda.no/upload/country/nb- ... a_MX-5.pdf

Jubileumsmodellen har også CD veksler, dette er heller ikke std!
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 300

Post by Pelle »

En ting til, jubileumsmodellen kommer ikke med skinnseter :D
Flott med en modell som har en overkommelig pris.
Eneste problemet er at de som skal selge sin litt brukte nc sliter med å ikke tape for mye grunnet denne modellen.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Post Reply