Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tenkte å gå for 185$ settet da jeg har fått dem anbefalt. Er det rød eller svart jeg bør gå for? Er det noen forskjell på disse utenom fargen?
Det står også noe om lakkering ved brenning av noen foringer. Er det gass brenner jeg bruker her? Og hva slags lakk bør jeg bruke? Holder det å kjøpe noe tectyl fra f.eks. dinitrol, pusse ned og lakke? Andre gode alternativer?
Hva slags verktøy trenger jeg for å bytte foringer? Å rive disse ut med tang har jeg hørt er fy-fy. Spesial verktøy? Noen plasser dem selger disse, som er både gode og billige?
Helt til slutt: Passer disse polyforingene til mitt bruk? Kjører for det meste rolig + litt inspirert kjøring. Ingen bane kjøring.
Nå ser ikke eg helt vitsen med å bytte foringene på bilen før dem er utslitt, sykt masse arbeid og kostbart. og fremdeles er det ingen så har kunnet svare meg på levetid på dem polyfoniske foringene kontra originale. Eg liker godt dem originale eg..
Åja, fikk bare anbefalt å bytte dem samtidig som jeg tok å byttet demperne. Hvor lang levetid er det på originale foringer? Er det snakk om antall år eller km? Eller må man "føle" seg fram på bilens egenskaper?
Men da dropper jeg å bytte dette.
Men hadde vært fint med svar på hvordan man bytter disse for kunnskapen sin skyld. Mao: Hvis noen har svar på alle spørsmålene som er ovenfor, så hadde det jo vært fint om dere kunne svart. Jeg bokmerker gode tråder på forumet til en viss "samleside" på forumet som jeg ikke får redigere på. Det ordnes senere
Chan wrote:Åja, fikk bare anbefalt å bytte dem samtidig som jeg tok å byttet demperne. Hvor lang levetid er det på originale foringer? Er det snakk om antall år eller km? Eller må man "føle" seg fram på bilens egenskaper?
Men da dropper jeg å bytte dette.
Men hadde vært fint med svar på hvordan man bytter disse for kunnskapen sin skyld. Mao: Hvis noen har svar på alle spørsmålene som er ovenfor, så hadde det jo vært fint om dere kunne svart. Jeg bokmerker gode tråder på forumet til en viss "samleside" på forumet som jeg ikke får redigere på. Det ordnes senere
Jeg ville bytte de samtidig uansett jeg Men det er da jeg... De øker jo tross alt feelingen med bilen, og koster rundt http://flyinmiata.com/index.php?deptid= ... r=13-98112 litt over 2000 kr ferdig levert? Jeg hiver med ett slikt sett neste bestilling uansett jeg klart det er mye jobb, men er visst stor forbedring.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Jeg bytta på min na.
Er nok litt enig med Stian. Hadde bilen inne hos Mazda like før jeg skulle bytte (av en annen grunn, husker ikke hva)
De lurte på hvorfor i all verden jeg skulle bytte ut de utmerkede foringene som var på bilen.
Det er jo slik at man lett blir revet litt med av trender og "bytte-ut-bugget" i den tro at "nå blir alt så meget bedre",
mens man med hånd på hjertet kanskje ikke kjenner alverdens forskjell.
...men det skal innrømmes...gøy er det
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Når jeg skulle bytte dempere i vår måtte jeg skjære av bærebrua for å få av den gamle demperen på høyre side foran.
Er ikke det grunn nok?
Den gamle dritten setter seg fast rundt boltene, og i stedet for at bolten skrur seg ut gjennom foringa, så vrir du bare foringa i stålet.
Dermed går den ikke ut, no matter what you throw at it.
Hadde jeg gidda, så hadde jeg bytta dem selv.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Det er mye jobb, og man bør egentlig ha tilgang på presse for å få ting riktig på plass.
Helt klart noe som er kjekt å gjøre.
Understellet blir mye mer tight.
Jeg gjorde det som sagt på min na.
Kan vel egentlig ikke si at jeg kjente noen forskjell.
Uten tilgang til hydralisk presse tror jeg du vil slite.
De gamle kan du selvfølgelig brenne ut, men det er en grisejobb.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Har polyforinger på demperne mine, og synes de har blitt "missforma" ganske mye etter bare et halvt års bruk. Har ellers originale foringer over alt, og det er kun en (1) bolt, den lange nedre høyre bak som sitter fast i foringene og må på verksted om jeg må ha den av (noe jeg ikke trenger). Og det etter rundt 285000 km... Kan ikke si jeg har noe å utsette på kjøreegenskapen på Mazdarati'n (frisk daglig kjøring hele året)
Som Pelle sier, tror bare du pådrar deg masse unødvendig dyrt arbeid og i tillegg må du jo ha firehjulskontroll etterpå...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
@Agility: Wow, og det etter 285K km? Min bil har kjørt 30K km, er vel ikke så mange gode grunner for meg å bytte foringer? Hvor lang tid brukte du på å bytte foringene til demperne dine? Var det krevende arbeid? At dine dempere ble "misforma" etter et halvt år kan bety stresset demperne dine blir utsatt for. Feilmontert? Eller er foringene dine ment til å brukes sammen med demperne dine?
Firehjulskontroll er dyrt. Ikke er jeg den mest tekniske av meg når det kommer til bil. Tror jeg kommer til å sitte lenge med bilen hvis jeg skal bytte foringer.
EDIT: All informasjon til denne tråden taes imot med stor TAKK!