Ombyggingsett til coupe?
Moderator: Styremedlemmer
Ombyggingsett til coupe?
Vet ikke om denne har vært oppe her før.. Jeg er stor motstander av unødig ekstra vekt, men denne toppen var jo ganske snasen?
http://www.myfenderflare.com/product_in ... 97-bodykit
http://www.myfenderflare.com/product_in ... 97-bodykit
-
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 676
- Status: Offline
Re: Ombyggingsett til coupe?
joda, syns ikke den så verst ut 

[o] '03 Volvo XC90 2.5T
[x] '92 Miata 1.6 rød (Kanada-import, 2005)
[x] '92 MX5 1.6 rød (Sveits-import, 2000)
+ andre merker..
[x] '92 Miata 1.6 rød (Kanada-import, 2005)
[x] '92 MX5 1.6 rød (Sveits-import, 2000)
+ andre merker..
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Aerodynamisk sett så har dette faktisk noe for seg. Så i en banebil med helbur etc så hadde denne vært på ønskelista.
Barsk var den også! Men breddere er nok et must.
Skulle jo tro at Petter som er sånn anti-cab-mann ville omfavne denne?
Barsk var den også! Men breddere er nok et must.
Skulle jo tro at Petter som er sånn anti-cab-mann ville omfavne denne?

ser mye bedre ut på nb enn på na. 

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- DanielHovdahl
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 1022
Om du tar den helt ut, med breddere, splittere og diffusorer etc. Skikkelig "bane" rigget, så vil det se død-tøft ut!
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Drifted.com
- 2re
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 704
Litt mindre vinge, ellers ganske lik...

2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
-
så bedre ut på nb, men havner fortsatt på nei.
ser for hjemmelaget ut, uten å ha sjarmen til hjemmelagde ting. blir på en måte worst of both worlds.
klarer ikke å se det som noe annet enn en dårlig (DÅRLIG) kopi av coupe utgaven av MX5.
men er jo ikke min bil så for all del. du blir vel eneste i norge hvis du bestiller. kommer i så fall til å skille seg bra ut fra mengden i hvertfall
ser for hjemmelaget ut, uten å ha sjarmen til hjemmelagde ting. blir på en måte worst of both worlds.
klarer ikke å se det som noe annet enn en dårlig (DÅRLIG) kopi av coupe utgaven av MX5.
men er jo ikke min bil så for all del. du blir vel eneste i norge hvis du bestiller. kommer i så fall til å skille seg bra ut fra mengden i hvertfall
gurimalla, hva har skjedd med DEN bilen? Lakken er jo helt grusom!
Jeg synes bilene på den eksterne linken så meget bra ut! Mulig å godkjenne slikt a?
EDIT: referer til bilde igjen: Svart bil og gull felger så jo ikke dårlig ut!
Jeg synes bilene på den eksterne linken så meget bra ut! Mulig å godkjenne slikt a?
EDIT: referer til bilde igjen: Svart bil og gull felger så jo ikke dårlig ut!

Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
- twr
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 880
Så faktisk ikke ille ut på den røde bilen i lenka synes jeg, men funker ikke så bra på en ellers original bil kanskje... 
EDIT: Merkelig lakk på den blå der, ser litt ut som om bilen er lagd av plastelina...

EDIT: Merkelig lakk på den blå der, ser litt ut som om bilen er lagd av plastelina...
-thomas-
'91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv
You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
'91 Miata 1.6l B-pack
You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
- twr
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 880

-thomas-
'91 Miata 1.6l B-pack
'91 Miata 1.6l B-pack
- jallatralla
- 2000 RPM
Tror ikke det er noe problem å få både en fin NB eller NA med et slikt kit, formen er jo fin den. Avhenger vel bare mye av hva annet du slenger på.
Største problemet her i mine øyne er vel ganske enkelt at man hiver på unødvendig vekt kun for looks, og det er attpåtil dyrt.
Største problemet her i mine øyne er vel ganske enkelt at man hiver på unødvendig vekt kun for looks, og det er attpåtil dyrt.
2001 1.6 NBFL
Er en på mazda-speed forumet med en slik og bakluken mister funksjon og tilgang til bagasjerommet. Dvs. at sånn jeg forstod det så er bakluken nå skrudd fast og den må løses og slides ut... Ikke godt nok i 2010... Samme med bakruten og siderutene. Finnes masse løsninger på dette som ikke innebærer skruer gjennom glasset(plasten), men produsenten later til å ha gått lei midtveis og funnet noen snarveier...
Formen er etter min mening veldig fin, utførelsen er dessverre relativt slett... Får litt flashback til formen på en 240Z som uten tvil er den designmessig mest vellykkede japanske coupèen gjennom tidende. (Fakta, ikke bare min personlige mening...
)
Formen er etter min mening veldig fin, utførelsen er dessverre relativt slett... Får litt flashback til formen på en 240Z som uten tvil er den designmessig mest vellykkede japanske coupèen gjennom tidende. (Fakta, ikke bare min personlige mening...

05`Mazdaspeed MX-5
13`CX-5
13`CX-5
- Miatapowers
- 7200 RPM
Stakkars biler. 

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Den har to store ulemper slik jeg ser det:petterbw wrote:du blir vel eneste i norge hvis du bestiller. kommer i så fall til å skille seg bra ut fra mengden i hvertfall
1. Pris! (hardtoppen kommer tross alt i tillegg)
2. Passform. Den MÅ støpes sammen med hardtoppen (slik som den blå over her) for at det ikke skal se for hjemmelaga ut. Også skeptisk om den holder tett om man ikke støper delene sammen, glassfiber strekker litt på seg over tid.
3. Kan se for meg den vil se teit ut uten tak..
Den noe høyere vekta kan jeg leve med, lexanvinduer i hardtoppen og lugge ut paraplyen så går man nesten i null uansett. Så om noen snubler over et billig autokonexion kit på ebay eller noe så send meg en PM da vel