Du støtter med andre ord synsing? Good call..Rudolf wrote:Kanskje BT også vet at Momo er et vanlig "aftermarket" merke ?EatonMiata wrote: Nå er det slik at en rekke biler er levert med Momo og Nardi ratt originalt. Det er derfor ikke bare å kalle det "uorginalt ratt" for statens vegvesen når de ser noe slikt. Om de velger å gjøre det bør de i så fall klare å dokumentere at det er "uorginalt" og ikke en option i bilens utstyrsliste!!! Og sist - men ikke minst: er "uroginalt ratt" egentlig ulovlig om ratt-typen er TUV godkjent? Jeg har siden jeg tok lappen i 1968 ofte montert "uorginalt, godkjent sportsratt" på mine biler og ALDRI hatt problemer med dette så lenge rattet generelt er TUV-godkjent som et sportsratt for ettermontering. Er det de offentlige myndigheter som ikke følger helt med? Bør de tas med på et kurs fra MX5-klubben?
Derfor vil de vel enten ha TÛV-papirer, eller vite om det er originalt.
Det rattet som sitter originalt i en NA (uten airbag) ser til forveksling likt ut et aftermarket ratt når plastdekselet er tatt av.
Ikke så rart at de ikke vet forskjell, de som står på gata og har teknisk kontroll synes jeg.
Det er vel ikke de som må dokumentere hva som er uoriginalt, det er nok omvendt.
TÛV godkjente ratt er jo greit.
Jeg har heller ikke hatt problemer med ettermonterte ratt, så lenge papirene er i orden.
Og heller ikke hatt problemer med Momo rattet, når plastdekselet blir vist fram.
Erik
Momo har jo aldri laget produkter til bilprodusenter, i likhet med Recaro og Sparco. For ikke å nevne Nardi.
Og ærlig talt, Erik. Hvis du fortsatt spinner videre på at jeg satte ord på saken som var for sterke til din sarte sjel, så bør du ta et langt blikk i din egen sjel.
Det handler ikke lengre om hva jeg sier om saken, men prinsippet bak hvordan jeg har blitt behandlet.
At du faktisk ENDA spinner videre på min ordbruk forteller meg at du er tom for argumenter og ikke klarer å se fornuften bak denne diskusjonen.
Jeg ber deg pent, for siste gang, om å gi slipp på ordene, og se sakens kjerne.