Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hva å kjørte med min nyinnkjøpte mx-5 i dag, da den plutselig stoppet. Akkurat som når man går tom for bensin. Prøvde å starte den mange ganger, uten at den starte. Ventet noe minutter og prøvde igjen. Da starta den, men stoppa etter 30 sek. Fikk starta den igjen flere ganger, men måtte holde den i gang med gassen. Plutselig funka bilen igjen, men når jeg kom hjem, skjedde det igjen. Ringte tidligere eier, og han sa han hadde samma problem. Han sendte den inn på verksted for 2 uker siden, og de bytta tenningsmodul. Men dette var tydeligvis ikke feilen.
Noen som har hatt samma feil?
Takker for svar!
turtallet pendler aldri til 0 nei. vet ikke helt hva jeg skal starte med å undersøke nå. hvordan tester man de forskjellige tingene? den starta nå når jeg testa den utenfor.
1) Hvis denne feilen er noe selger visste om, og ikke opplyste deg ved salget, har du rett til å heve kjøpet.
2) Kjør en diagnosetest på motoren. (koble ten og gnd i diagnoseboksen)
3) Hvis turtallet ditt variererfra 900-1100 på tomgang, kan det tyde på at motoren trekker falsk luft fra en eller annen plass. Prøv å spraye itt rundt med startgass og sjekk om turtallet plutselig fyrer opp. Der har du i såfall lekkasjen du bør fikse.
4) Deretter bør du kontrollere tomgangen (idle speed) les her : http://www.miata.net/garage/isc.html
lykke til
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Ta å sjekk gasspjeld sensoren.
Ta av dekslet og sjekk at den er i kontakt når gasspedalen ikke er belasta..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
nå kom feilen tilbake! Den stoppa igjen idag. Men nå merka jeg at det var full spenningskutt inne i kupeen. ingen lys, målere eller cd funket. når man lirker litt på nøkkelen så funker alt inne i bilen igjen. men når man begynner å vri på den for å starte bilen, så slukker alt i det man tar tak i nøkkelen, og bilen starter ikke. tror dere tenningslåsen kan ha noe med at den stopper?