Vw touran,

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Stalfa »

biXen wrote:Er regnsensor noe som bare slår på viskerne automatisk? Er ikke det irriterende hvis den ikke har AKKURAT det tempoet man ønsker uansett? (regner med de har perfeksjonert det over en del år slik at det er sånn og ikke bare nesten?). Forstår ikke helt hva man skal med det, ryggesensor kunne jeg tenkt meg på alle biler dog.
På Saaben min er det implementert slik at man slå hendelen et hakk opp i forhold til helt av og da er det regnsensoren som styrer. Også kan følsomheten justeres på tre nivå.
Fungerer best ved jevn regn. Spesielt kjekt når man kjører med den på og møter en trailer som legger et hav over fruntruta, da reagere den raskt og fjerner hele havet.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Kjakan »

Min MB-regnsensor må også aktiveres et hakk (på den berømte multihendelen til Mercedes med både blinklys og vindusvisker som "alle" misliker), og den har to nivåer av sensivitet. Jeg irriterer meg grønn, spesielt på høsten når det yrer og regner mye. I yr/lite regn er den overaktiv og visker for mye, slik at det slites unødvendig mye på frontvindu og viskergummi. Dessuten er den grisetreig på å slå seg av når man kommer inn i tunneller, den tar gjerne fire drag over tørr rute før den slås av. Det er nesten det verste med hele bilen :)
De beste løsningene har jeg hatt i en 87 Camry og en 87 944, den ene med 5-trinns intervalljustering og den andre med et trinnløst hjul som justerte hastigheten.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by biXen »

Synes det er veldig bra manuelt justert i 8eren. Første nivå (tregeste) kan man justere intervall på i 5-6 hakk, så er det 2 eller 3 nivå til for heftigere regn. Men det er som du sier, er det gjort dårlig så er det en ubrukelig funksjon.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Miatapowers »

Vis det er slik som det er beskrevet her så er det ikke noe for meg,, eg hater viskere så går på tørr rute.. eg blir irritert på sjøfører når eg sitter på og dem lar viskerne gå litt for ofte eller for lenge etter det er tørt, er faktisk slik at eg er bortpå og retter opp.. :D
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply