Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Skulle prøve et lite eksperiment i dag, monterte shortshift etter endel krongling grunnet manglende instrukser... Da ble det plutselig veldig tungt å skifte gir gitt! Er vant til at jeg må ta i litt mer enn på en nybil, men nå var det såvidt jeg fikk skifta både opp og ned. Skjønner at det kanskje kreves litt mer kraft i og med at dreiepunkt heves, men dette var voldsomt syns jeg...
Noen som har lignende erfaring? Tror ikke noe er feilmontert, men shortshift-settet var jo ikke det dyreste heller...
-thomas- '91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
Jeg hadde liksom forventa at det skulle være litt tightere jeg også ja... Det var det forsåvidt også, men det hjelper lite når jeg må sparke bilen i gir. Mulig det bare er noe dårlig kvalitet på det settet jeg har. Hvis noen har tips om bra shortshift-sett til NA er jeg takknemlig for tips!
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
Kolbotn wrote:har du fått plassert det skikkelig nedi?
Føler meg sikker på det ja, alt gled greit på plass, og det så ut til å bli tight og fint når jeg stramma boltene...
Må ikke finne på å gire når det står fast, du risikere at du sliter unødvendig, og kan muligens ødelegge girkasse. skru av, titt extra godt, og prøv igjen, spaken skal vera lett å flytte att og frem,, Eg har selv brukt slike billige ifra ebay. på nb eg hadde så har den iallefall holdt over 100000km.. samme så stod på når eg kjøpte bilen tilbake flere år senere..
Takk for tips! Tenker jeg prøver å de-/montere en gang til, hvis jeg ikke merker noe bedring så blir det tilbake til OEM... Evnt bestille et annet sett seinere...
Du har nok gjort samme tabbe som meg under montering..
Hvilken shortshift er det du har?
Monterer man ting feil, så ender man med at den øvre shift booten presser kula for hardt ned, og dermed blir det tungt å gire. Jeg fant aldri 100% ut hvordan min skulle være, men jeg har fått den til å funke greit. Den er dog blitt noe tyngre, og den "løse gangen" som er mellom girene er noe treigere enn før.
Jeg regner med at det er denne som er tyngre for deg også, ikke selve girskiftet. Girspaken skal fremdeles være helt løs når den står i fri, noe den ikke er hvis du har montert den feil.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Er noen (alle?) shortshift som leveres med en spacer som skal mellom nedre mansjett og girkassa. Har ikke hatt behovet for shortshift selv i og med at originalt kast er nokså kort fra før..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Takker igjen for tips, men shortshift'en er nå demontert... Settet ble kjøpt billig på ebay, så det kan vel ha noe å si ift resultatet det også...
Følte vel aldri det helt store behovet for å gjøre kjappere girskift jeg heller, men det er jo gøy å prøve noe nytt!
LoKi wrote:Du har nok gjort samme tabbe som meg under montering..
Hvilken shortshift er det du har?
Monterer man ting feil, så ender man med at den øvre shift booten presser kula for hardt ned, og dermed blir det tungt å gire. Jeg fant aldri 100% ut hvordan min skulle være, men jeg har fått den til å funke greit. Den er dog blitt noe tyngre, og den "løse gangen" som er mellom girene er noe treigere enn før.
Jeg regner med at det er denne som er tyngre for deg også, ikke selve girskiftet. Girspaken skal fremdeles være helt løs når den står i fri, noe den ikke er hvis du har montert den feil.
loki, du er bare for lat til å gjøre jobben igjen, skikkelig
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''