Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Model: Miata 1992, 1.6, 120hk.
Jeg lurer på hvor får man tak i ventil tettninger?
Hvor får man tak i temp sensor som sitter på termostathuset?
Har dere noen erfaringer angående leveringstid og priser?
Da jeg har tatt av toppen og er igang med litt service, planslipe toppen, ta ut ventilene og rense og pusse dem, bytte tettninger og diverse pakkninger.
Håper på å få en frisk og fint motor etter at alt dette er gjort!
Fredrik.
www.mx5parts.com har jo slikt, både i original type og uoriginal type, haster det så tror eg at eg har ett komplett pakningsett liggende,, type uoriginal..
Jeg kjøpte et overhalingssett til toppen, og der var det sånn ca ALT.
Tetninger, pakninger, ringer og alt du kan tenke deg.
Skal du først bytte tetningene, så ta hele røkla, inkl regreim og vannpumpe om det ikke har blitt gjort nylig.
Få toppen planet, og komp-testet, slik at du vet om du trenger å tappe noen av ventilene. (Sot og slitasje kan gjøre at de ikke tetter skikkelig, og da mister du kompresjon på sylinderen)
Blir nok et fullt sett Med alt av tettninger og pakkinger.
Regreim, strammer og vannpumoe er byttet for litt siden
Så får ta full rengjøring, fjerning av sot og litt pussing.
Skal ta å sette toppen i en digital fresemaskin og gå over da jeg har tilgang på det, min far holder på med slike maskiner til daglig.
Bør jeg trykkteste toppen?
Ja, jeg ville gjort det. Når du først har den av, så er det like greit.
Du svir fort ventilene om de ikke tetter skikkelig, siden setene ikke sitter skikkelig mot hverandre, vil ikke varmen distribueres slik den skal bort fra ventilene. Du ender dermed med å svi ventilene og ødelegge dem.
Om du trenger å tappe ventilene (slipe dem), så får du verktøy og slipepasta på BilXtra. Anbefaler en drill, da ventilene må være gulle reine for at sugekoppen skal sette seg fast på ventilen.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro