Jeg mener da bestemt jeg plukket av en utluftingsslange på originalbatteriet når jeg byttet på min gamle NA, eller husker jeg helt feil? I så fall må vel den originale utluftingsslangen fungere?nope-mx5 wrote: ...Biltemabatteriene krever utlufting, også de nye AGM batteriene de har
Når det bikket -10 grader klarer eg ikkje å starte skjønnheten
Moderator: Styremedlemmer
- KnutH
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 163
- Status: Offline
Re: Når det bikket -10 grader klarer eg ikkje å starte skjøn
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Rimelig sikker på det jeg ogKnutH wrote: Jeg mener da bestemt jeg plukket av en utluftingsslange på originalbatteriet når jeg byttet på min gamle NA, eller husker jeg helt feil? I så fall må vel den originale utluftingsslangen fungere?

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
EspenAndre wrote:Rimelig sikker på det jeg ogKnutH wrote: Jeg mener da bestemt jeg plukket av en utluftingsslange på originalbatteriet når jeg byttet på min gamle NA, eller husker jeg helt feil? I så fall må vel den originale utluftingsslangen fungere?
Forskjellen som jeg har blitt forklart, er at på Westco så er utluftingen en sikkerhet om det skulle bli feil på batteriet.
På Biltema og en haug andre, så er det påkrevd, og ikke just-in-case.
(Originale gamle batteriene til Mazda var også helt lukket, de nye man kjøper der nå, er ikke det... så man betaler nå mer for noe som er dårligere.)
Arildh fikk jo batteribrønnen full av batterisyre med et av de nye lukkede AGM batteriene til Biltema.
Slikt skjer ikke med Westco :=)
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
God pris på Westco, så jeg skjønner ikke hvorfor man skulle kjøpe noe annet med mindre man har hastverk.
Veldig enigbiXen wrote:God pris på Westco, så jeg skjønner ikke hvorfor man skulle kjøpe noe annet med mindre man har hastverk.

Man har Westco på døra innen 2 dager fra bestilling.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll