Fjerne tauekrokene foran

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Geir_Bossum
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Medlemsnummer: 4
Status: Offline

Post by Geir_Bossum »

Jeg har fjernet krokene på min Miata. Av estetiske hensyn. Har aldri hatt bruk for dem. Du trenger lommelykt og skralle, pipe og forlenger. Legg deg ned med hodet under skjermen, lys opp under skjermen. Under et hull i chassises ser du boltene. Tar 5 minutter pr side. Enkelt.
Ta vare på krokene - det kan jo hende du skal selge bilen...
2008 MX-5 Roadster Coupe, rød, 2.0l. Medlem nr 4 / 1999.
Daniel
2000 RPM
2000 RPM

støtter HF!

Post by Daniel »

Hei!

Tenkte å fjærne mine som var rustrøde og ikke serlig pene på min bil for en tid tilbake siden. Men tenkte på banekjøring, sand/grusfeller, vinterkjøring/leking, osv. Og lakkerte dem til slutt i samme farge som bilen etter fjærning av rusten på de da. Resultatet ble bra og mye bedre enn det var.

Var utrolig glad for at jeg besluttet å la dem være montert når jeg havna i en av sandfellene på rudskogen i juni 2004. Bilen var ikke til å rikke i sandfella. Det hadde vært vanskelig å tauet meg ut med de tauekrokene bak da jeg stod kinkig til. En snill Toyota Hiace AWD fra Toyota Norge dro meg pent opp (takk!)! Så må bare støtte det HF sier her!

Hilsen DAniel
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
JoeWeider
0 RPM
0 RPM

Post by JoeWeider »

Blir nok lite banekjøring på meg, så jeg tror nok at de må vike for skjønnheten. Takk for bra svar og tips! :lol:
JoeWeider
0 RPM
0 RPM

Post by JoeWeider »

Da har jeg funnet boltene og klart og skru ut to av tre på hver side, men ikke f... om det var mulig å få løsnet den siste! Den ligger jo såpass klønete til at man ikke kommer til med skralle. Har nå holdt på i snart TO TIMER og bannet og svertet! så nå gir jeg meg for i dag. Er det noen som har noen gode tips? Har sprayet på crc uten hell. Alle tips taes i mot med takk!!! :cry: :cry:
Post Reply