Dekk og felger på MX5 NA

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Bambus
1000 RPM
1000 RPM
Status: Offline

Dekk og felger på MX5 NA

Post by Bambus »

Har noen felger jeg gjerne vil få på bilen om ikke så alt for lenge, og må i den forbindelse høre litt med dere andre hva dere har hatt på deres biler og med hvilke dekk dim/merke som er brukt. Gjerne også hvilke senking dere har hatt OM det har vært senk inne i bildet.

Det jeg skal ha på er noen 5eika felger som er lakkert hvite, usikker på merket på felgene men står made in germany på innsiden.

Dim som er på felgene nå er:
Foran - 7.5x16-ET25 - 215.40.16 (Dekkene er utslitt så må byttes.)

Bak - 9x16-ET15 - 225.40.16 (Nye dekk men har prøvd på en felg og det er bare å glemme å få bilen helt ned av jekken med denne dekk dimmen. Vil mest sannsynlig klemme hjulbuen opp ved full vekt på bakstilling.

Er ET15 for lavt innpress eller er det blitt gjort før? :S Det ser jo meeeeget tøft ut med såpass lavt innpress og brei felg :D

Hvilke dekk dim ville dere gått for med slike felger? Skal handle meg coiloverkit etterhvert, men pr idag står det noe lesjafors? fjører på bilen. Husker ikke senk i farten men tror det er 30-40mm rundt hele. Dempere er jeg noe usikker på da jeg ikke fant navn på disse, men de er av blå farge.
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Re: Dekk og felger på MX5 NA

Post by LoKi »

Hoho, du MÅ ha strekk på dette, ellers kan du bare drite i det uten å valse massivt..

Men fett, det er det :mrgreen:
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Bambus
1000 RPM
1000 RPM

Post by Bambus »

Det ser dritbra ut på bilen, så dette SKAL på. Spørsmålet blir jo hvilke dekk jeg burde gå for og om jeg skal se etter dekk med felg-kant beskytter (uten at jeg tror den vil hjelpe noe med såpass strekk jeg trenger).

Er det noen som har noe lignende på sin bil?

Tenkte jeg skulle bort å skru på fram og bakfelg for å ta et bilde så dere fikk se skikkelig hva det gjaldt . Bilen står på vinterdekk nå så det ser ikke fullt så bra ut..:p

Får vel også lage meg en prosjekttråd etterhvert, men tror nok noen vil kjenne igjen bilen fra når den gikk med JRSC,store BREMBO bremser foran etc; )
Har nok tapt seg noe siden den gang, men skal nok bli pen igjen nå med litt kosejobb.
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

heh, tror jeg vet hvilken bil det er snakk om :D gikk i oslo området før.

ang dimmen du skal ha på.. jeg har kjørt med 9x16 et 25, og 225/40/16. og det gikk kun med valsing osv . enda 10mm lenger ut begynner å bli mye med orginale na hjulbuer ..

Image
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Bambus
1000 RPM
1000 RPM

Post by Bambus »

Jeg har fått felgene på bilen bare for å se, med 205 og kanskje 215 bredde kan det nok la seg gjøre. Men det blir meget bredt:p

Skal legge ut bilder litt senere, har drevet litt opplakkering av smådeler til motoren så må komme meg hjem først. Begynner å bli litt tvilende til shogun fronten nå også så blir vel noen forandringer mtp utseende før lakk.

Men som sagt, bilder kommer senere:)
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 623

Post by siemens »

Jeg kjører med 9x16, 215 x 40 med et 20, å det går supert bak, men subber i fjørskålene fremme. Får ikke fullt rattutslag. Men det ser bra ut å det fungerer stortsett bra i hverdagen. Eneste jeg kunne tenkt meg var litt mindre i front, så det ikke subba
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Bambus
1000 RPM
1000 RPM

Post by Bambus »

Det er bare 7.5" foran til meg så det skal nok gå supert her: ) Blir jo litt bredde effekt på bilen med breiere bak enn foran ^^,

Skal lage en kjapp prosjekt tråd nå, + legge ut litt bilder her.
Bambus
1000 RPM
1000 RPM

Post by Bambus »

Her er det noen bilder av felgene på bilen. Det er ikke kjørbart med felgene bak siden det kommer til å ta bakskjermene ved første dump..Og det er det nok av her, sikker på de hadde bedre veier når de hadde hest og kjerre her..

viewtopic.php?f=19&t=14941&p=150482&e=150482
Post Reply