Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
obi-one wrote:Kjørelengde på bilen er 147000 MILES, altså 236 000 kilometer.
Noen spesielle ting å se opp for med slik kjørelengde, utover registrerreimsbytte?
I mine øyne er det bare å tute og kjøre. Mine hadde gått henholdsvis 220k og 270k km, og man merket det kun på de slitte skinnsetene og dårlig lakk (men de faktorene kommer egentlig an på eiers vedlikehold)
Grisekjør og sladd med god samvittighet, bilen skal brukes!
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
obi-one wrote:Kjørelengde på bilen er 147000 MILES, altså 236 000 kilometer.
Noen spesielle ting å se opp for med slik kjørelengde, utover registrerreimsbytte?
I mine øyne er det bare å tute og kjøre. Mine hadde gått henholdsvis 220k og 270k km, og man merket det kun på de slitte skinnsetene og dårlig lakk (men de faktorene kommer egentlig an på eiers vedlikehold)
Grisekjør og sladd med god samvittighet, bilen skal brukes!
..men ikke spark clutch om bilen er 89-93
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Heisan. Jeg er (snart) i besittelse av bilen. Skal bli morsomt å se hva som må gjøres med den. Så langt er det bekreftet regreimskifte, greit vedlikehold på motor, nye bremser og skiver, samt byttet bremserør bak, men hjulbuer bak må tas.
Litt må en vel regne med av påkost til denne prisen. Kanskje litt skeptisk til at det ikke var ABS bremser med en så kraftig motor..
Fargen er virkelig fin!
Stalfa wrote:.....
Jeg brukte http://www.decodethis.com/Default.aspx? ... 36S0604288 og VIN nummeret(JM1NA3536S0604288) som jeg fikk opp vha reg. nr. og Mekonomen.no. Om man ser nedover listen så er det N/A på veldig mye av utstyret.
Kan være at hele Vin decoderen bare er svada, eller at jeg leste feil, har skjedd før.
.....
Jeg testa rammenummeret til Leopold og Beverly med denne dekoderen.
Det eneste som var rett var årsmodell.
Beverly (R-package) dukket også opp som en M-Edition med ABS (som hun aldri har hatt).
Leopold (93 Limited Edition) dukket opp som en Base model.
Så den VIN-dekoderen vil jeg ikke anbefale til noe annet enn å finne årsmodell (kanskje).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Skal godt gjøres at denne bilen ikke er verd penga
Den ser velsignet original ut (les: lite herpa/modifisert/ødelagt).
Men alltid vanskelig å bedømme en bil utifra så få bilder.
En 1.8l er jo ettertraktet vare i kongeriket, så dette er nok et godt kjøp ja.
Gratulerer og velkommen hit.
Jeg gleder meg til å se bilen live
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Takker. Jeg melder meg inn i klubben og ser frem til å kunne få råd om hvordan best å få den i mint condition!
Dokumentasjon på bilen fant jo dere før jeg rakk å kjøpe den nesten....
Lightweight wrote:
Litt må en vel regne med av påkost til denne prisen. Kanskje litt skeptisk til at det ikke var ABS bremser med en så kraftig motor..
Du skal være glad du ikke har ABS, jeg synes den blander seg for mye inn i aktiv kjøring.
Dog blir det lettere å slurve - dvs man bremser og svinger samtidig. Så man kan tjene litt i inngangspartiet i svinger...
LoKi wrote:
..men ikke spark clutch om bilen er 89-93
Nå må du roe deg a, masekråka. Dere maser så mye om rasa differ herfra til månen, men jeg sparka clutch stadig vekk uten at diffen røyk. Du får komme deg ut av rundkjøringene i sentrum/Alnabru og teste bilen litt skikkelig ute på landet
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
LoKi wrote:
..men ikke spark clutch om bilen er 89-93
Nå må du roe deg a, masekråka. Dere maser så mye om rasa differ herfra til månen, men jeg sparka clutch stadig vekk uten at diffen røyk. Du får komme deg ut av rundkjøringene i sentrum/Alnabru og teste bilen litt skikkelig ute på landet
Hihi
Det verste er jo at jeg aldri sparker clutch, og likevel gikk den til skogen. Men jeg aner at det var mer enn bare kjøringen min som hadde noe å si når det smalt.
Skal jeg ta det som en invitasjon til råning i Drammen?
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Spørsmål til dere som klarer å finne ut fødselattesten til denne bilen før jeg hadde fått summet meg.. Hva slags differensial er det på denne kjerra? Og hva er fordeler/ulemper??
Tenker det blir noen harde avspark med denne deilige store motoren (ikkesant Obi?).
Kjakan wrote:
Du skal være glad du ikke har ABS, jeg synes den blander seg for mye inn i aktiv kjøring.
Dog blir det lettere å slurve - dvs man bremser og svinger samtidig. Så man kan tjene litt i inngangspartiet i svinger...
Både og, kan være greit å ha på glatta. Men ABS har slått inn på min omtrent 2-3 ganger totalt på snart 3 år, så vel... bremser såklart best uten, viktig å legge av seg verste panikkbremsinga
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Eriks oppslagssystemer er nok de beste, så forvent ikke at det er noe LS Diff, men dette er jo noe som KAN være byttet, ellers enig med Erik at det er en fordel at bilen ikke er skrudd ihjel.
Jeg tar ansvar for å lære opp vår nye lettvekter i lesning av kalenderen for treff i Østlandsområdet, jeg kan jo eventuelt også ta ansvar for å kjøre vraket hans til møtet for besiktning dersom han ikke kan kjøre selv