MSPNP - bilen er kjørbar - hva nå?

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: MSPNP - bilen er kjørbar - hva nå?

Post by LoKi »

Hva står tallene for anyway i fuel table?
Det ekke % av DC vaffal..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: MSPNP - bilen er kjørbar - hva nå?

Post by Harald »

af target verdiene til loki kan du bruke, ikke bruk fuelverdiene hans.. og når du er helt oppe på 8psi. få sjekket at du ikke går lean på topp(når 100% duty)

anbefaler sterkt å oppgradere til noe større dyser etterhvert..

Skjønner heller ikke hvordan du kan få høyere ladetrykk nå, da trykk med kompressor er styrt mekanisk av utveksling..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Bambus
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 180
Joined: 02 Sep 2010, 21:38
Location: Brønnøysund
Status: Offline

Re: MSPNP - bilen er kjørbar - hva nå?

Post by Bambus »

Tviler veldig på at den måleren er noe feil med. Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg kan lade så mye med så stort ladehjul på kompressoren men det er samme tall i megasquirt så den lader så mye:O Det er jo tydelig at det kommer mer luft inn i motoren nå også for nå hører man at det suges luft - også på tomgang.

Det merkes godt at den lader mer enn tidligere også! Men jeg tror jeg kanskje skal montere den AFPR saken igjen slik at jeg får mer bensin til jeg får tak i nye dyser. De jeg hadde liggende vil ikke passe grunnet feil kontakt. Var vel ikke heeelt 100% likt heller så skal heller få tak i noe annet.

Skal prøve det AFR tablet til Loki å se:) Men hva gjør jeg med denne bensinen?:\ Mye grunntrykk burde jeg justere opp til? - Er usikker på hvor mye det er orginalt på disse, men mener å ha lest 2bar så hvor mye over dette burde jeg legge meg?

Tar gjerne imot all hjelp jeg kan få for å få dette til å fungere såpass at bilen er fin å kjøre med til jeg får resten av det jeg skal ha på før jeg får den kjørt på dyno eller får andre fingerferdige folk borti sprutet;)
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: MSPNP - bilen er kjørbar - hva nå?

Post by LoKi »

Kjenner jeg får litt noia av tanken på datasprut og AFPR og OEM dyser og høyt ladetrykk..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: MSPNP - bilen er kjørbar - hva nå?

Post by Harald »

gjør som du vil.. min anbefaling er helt klart at du får tak i større dyser umiddelbart, og kjører 1:1 regulatorn(kun den orginale) en sånn ekstra regulator gjør at bensintrykket øker fortere enn 1:1 i forhold til ladetrykk og er ikke nødvendigvis noen lettvindt greie å tune med. du pusher uansett grensene om du kjører med 215 / 230cc dyser og ladetrykk.. på en annen bil jeg justerte litt på kom vi til 4500 rpm ca, med 0,45 bar trykk, før orginale 1.6 dysene var tomme.. jeg anbefaler at du setter inn minst 440cc dyser, kanskje 550 også. og gjør dette før du bruker for mye tid på tuning av de små dysene. eller før du ødelegger noe.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Bambus
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 180
Joined: 02 Sep 2010, 21:38
Location: Brønnøysund
Status: Offline

Re: MSPNP - bilen er kjørbar - hva nå?

Post by Bambus »

Driver og leter etter større dyser så kommer til å kjøre uten ladetrykk inntil videre. Bare åpne den bypass ventilen så ikke noe ryker;)
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: MSPNP - bilen er kjørbar - hva nå?

Post by nope-mx5 »

Bambus wrote:Driver og leter etter større dyser så kommer til å kjøre uten ladetrykk inntil videre. Bare åpne den bypass ventilen så ikke noe ryker;)
http://boundaryengineering.com/drupal/node/32

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Bambus
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 180
Joined: 02 Sep 2010, 21:38
Location: Brønnøysund
Status: Offline

Re: MSPNP - bilen er kjørbar - hva nå?

Post by Bambus »

Er nok godt mulig det blir noen 600cc dyser og et walbro 255 pumpe-kit derfra;)
Bambus
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 180
Joined: 02 Sep 2010, 21:38
Location: Brønnøysund
Status: Offline

Re: MSPNP - bilen er kjørbar - hva nå?

Post by Bambus »

Noen logger jeg har gjort idag. Man ser en forstyrrelse i loggen flere steder der bensinpumpa eller noe annet lager en rar tik tik tik lyd før jeg får noe futt i bilen igjen. Virker som bilen kveles når dette skjer.

Ser også at det blir godt med nye dyser da jeg har en dutycycle på over 120% når jeg gir på. Så blir å kjøre rolig med bypass ventilen slik at jeg ikke får ladetrykk - hvertfall til jeg får nye dyser og bensinpumpe^^, Blir vel mest sannsynlig en større fuelrail også om jeg finner noe rimelig.

Om noen vil se på loggene så send meg en PM så kan jeg sende på mail.
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Re: MSPNP - bilen er kjørbar - hva nå?

Post by Sladd »

Harald wrote: "Klippe" så med org trykk på den er du et sted rundt en halv bar(150kpa) ? "Klippe"

Harald. (som ikke vet shit om org mx, men har endel meninger med en gang det er litt mods inne i bildet :D)
Noen kryss referanser for trykk:
1 bar = 100 kPa
1 kPa = 0,01 bar
1 psi = 0,06895 bar
1 psi = 6,895 kPa
14,503 psi = 1 bar

Mvh
Thomas
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Post Reply