Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Original stereo er stort sett bra, om du velger å sette inn litt ekstra bass.
Da kan du kjøre diskant/mellomtone på OEM høyttalere, og slippe at de vrenger ved høyt volum.
Gjort det på to biler før, og det funker fett
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Kjører selv med et fokalsett til litt over 1000 lappen, og må si at det spiller helt fantastisk. Lydspekteret er utrolig bra, anbefales på det sterkeste
alexj wrote:Kjører selv med et fokalsett til litt over 1000 lappen, og må si at det spiller helt fantastisk. Lydspekteret er utrolig bra, anbefales på det sterkeste
Focal er knall ja.
Kjørte alltid Focal + Audison før.
Nå har jeg kjøpt et grisebillig polk coaxial kit og dytta i dørene.
havnet vel totalt på under 700,- med alt fra ebay. (under 50% av prisen i Norge).
Helt annen verden en søppelet Mazda setter i dørene...
For meg som er litt nazi på at ting må være reverserbart til 100% stock var clearwater en god løsning. Du slipper en eneste permanent modifikasjon av noe som helst, og for meg var det definitivt verdt noen hundrelapper. Kjekt er det også at enkle og gode bruksanvisninger medfølger, selv om mange selvsagt ikke trenger disse.
Det framsto også som profesjonelt firma med god service, selv om hjemmesidene deres ser litt halvveis ut.
Kvaliteten på høytalerne skal jeg ikke begi meg inn i diskusjon på...det låter iallefall greitt i min bil nå.
Ingen permanente modifikasjoner hos meg heller
til 2001 får man ringer som passer rett i 8" med riktige skruehull etc for 6.5" f.eks.
Vil tro man får slikt til NC også.
Og bytter man vekk fra originalsøppelet, så bytter man _aldri_ tilbake til originalt igjen
nope-mx5 wrote:
Og bytter man vekk fra originalsøppelet, så bytter man _aldri_ tilbake til originalt igjen
-n
Det er jeg iallefall enig i, det var søren meg noe pistrete søppel som sto der fra før.
Virker som de hiver inn noe 5 kroners elementer bare for at det skal være noe der.
Hadde jo ikke kostet stort ekstra om de hadde montert høyttalere originalt som i utsalg koster 3-400 i Usa (som de jeg har).
I volumene Mazda handler i, hadde det kanskje lagt på 150,- på bilprisen (og da tar jeg nok litt i...).
Hadde vært verdt pengene, for å si det sånn.
Hvor mange watt er de anleggene dere bruker her? har dere koblet på ekstra forsterker eller kjører dere det bare direkte fra spillern? og hvor mange watt (ca) tror dere den leverer? ligger vel på rundt 40-50w rms som alt annet?:S
allram wrote:Hvor mange watt er de anleggene dere bruker her? har dere koblet på ekstra forsterker eller kjører dere det bare direkte fra spillern? og hvor mange watt (ca) tror dere den leverer? ligger vel på rundt 40-50w rms som alt annet?:S
Direkte på spiller, og om den 4x50w spilleren leverer noe over 4x10w hadde jeg blitt overrasket
Vurderer å skaffe en liten og billig stereoforsterker, men vet ikke om jeg gidder