Roll Bar til en 2004 mod mx5
Moderator: Styremedlemmer
Roll Bar til en 2004 mod mx5
Hei! Har lyst på en rollbar til min 2004 msm.
Best mulig beskyttelse uten å måtte skru for mye i bilen. Fint om hele operasjonen er reverserbar slik at evnt ny kjøper kan velge litt selv.
Er det noen her som har noen gode forslag på hva som passer? Vil som sagt fjerne minst mulig at interiør på bilen.
Best mulig beskyttelse uten å måtte skru for mye i bilen. Fint om hele operasjonen er reverserbar slik at evnt ny kjøper kan velge litt selv.
Er det noen her som har noen gode forslag på hva som passer? Vil som sagt fjerne minst mulig at interiør på bilen.
Last edited by AOB on 16 Jun 2011, 14:34, edited 1 time in total.
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Re: Roll Bar tin en 2004 mod mx5
Boss frog eller bethania.
Skal du ha noe som har funksjon må det festes skikkelig.
Kan jo se hvordan ting er gjort på min.
-n
Skal du ha noe som har funksjon må det festes skikkelig.
Kan jo se hvordan ting er gjort på min.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- gelerium
- 4200 RPM
- Posts: 417
- Joined: 30 Aug 2010, 16:38
- Medlemsnummer: 1017
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Roll Bar tin en 2004 mod mx5
Anbefaler Hard dog, deres er testet godt ut og vi vet de virker
Men ja må festes skikkelig, borr hull skrufast og så sveis!
http://www.gomiata.com/parts---performa ... d-dog.html

http://www.gomiata.com/parts---performa ... d-dog.html
99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
Re: Roll Bar tin en 2004 mod mx5
Overhodet ikke noe behov for sveising...gelerium wrote:Anbefaler Hard dog, deres er testet godt ut og vi vet de virkerMen ja må festes skikkelig, borr hull skrufast og så sveis!
http://www.gomiata.com/parts---performa ... d-dog.html
Man kan løfte bilen etter roll baren med monteringa Bethania har designet

(ikke at jeg ville løftet bilen, men det hadde gått fint)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: Roll Bar til en 2004 mod mx5
Hvilken er det du har Nope? Og Hvordan er denne i forhold til Windblocker? Har jo høytalere og greier i min....
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Roll Bar til en 2004 mod mx5
Jeg mener jeg har den samme som Nope, vet ikk eom du husker den fra besøk ute i garasjen. Den er super å montere, en får brukt harnes bar og ikke harnes tabs. Hvis du vil kan du også handle inn door bars, som bruker samme innfesting som bøyle. Ulempen her er at du må kappe en del i de sidedekslene som er over setebeltet. På siden bak setet. Trenger kun å kappe til teppet på siden der stengene går ned.
Har Dog deuce komme rmed harnes tabs. Tror ikke du klarer å ryke de selv om du går inn for det, men jeg stoler bare mer på stangen jeg har nå. Mer modding på ikke-synlige deler, men mindre modding på plastdeksler. Må kappe til teppet for de inneste stengene også.
Ved montyering av skikkelig bøyle som vil "redde" deg i en ulykke vil det ikke være reverserbare endringer. Du må kappe til teppe for å få det pent. Du må kappe i deksler for å få de på og ikke minst, du må borre en del hull i bilen. Men hvorfor ny eier vil se negativt på den endringen det blir med en veltebøyle kan ikke jeg kjønne. Det er jo en massiv økning av sikkerheten.
Har Dog deuce komme rmed harnes tabs. Tror ikke du klarer å ryke de selv om du går inn for det, men jeg stoler bare mer på stangen jeg har nå. Mer modding på ikke-synlige deler, men mindre modding på plastdeksler. Må kappe til teppet for de inneste stengene også.
Ved montyering av skikkelig bøyle som vil "redde" deg i en ulykke vil det ikke være reverserbare endringer. Du må kappe til teppe for å få det pent. Du må kappe i deksler for å få de på og ikke minst, du må borre en del hull i bilen. Men hvorfor ny eier vil se negativt på den endringen det blir med en veltebøyle kan ikke jeg kjønne. Det er jo en massiv økning av sikkerheten.
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3044
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Roll Bar til en 2004 mod mx5
Erik har jo en superkindereggbøyle på Beverly. Kompatibel med vinduer, HT, original windblocker, passe avstand til nakkestøttene etc. Sjekk tråden hans.
Jeg konkluderte vel med at skal jeg montere en veltebøyle på en ny MX-5 så blir det den.
Jeg konkluderte vel med at skal jeg montere en veltebøyle på en ny MX-5 så blir det den.
- webizz
- 6500 RPM
- Posts: 887
- Joined: 24 Feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 45
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Re: Roll Bar til en 2004 mod mx5
Har fått montert Hard Dog Deuce på min 2004 MSM (Takk igjen, Kim!)
- og er glitrende fornøyd. "Kinder-egg-oppgradering" - blir sikrere, tøffere og stivere.
I forhold til reverserbarhet for annen eier tror jeg ike det er noe problem med en oppgradering som forbedrer bilen såpass mye.
Se bilde - zoom inn på den nest største bilen...

Og her:

Jeg har ikke angret, i allefall... Og hvis det er vindskjermen med de originale høyttalerne, så savner jeg ikke dem nevneverdig, heller ikke windblocker'n - er ikke så mye hår hos meg som trenger "windblockes..."

I forhold til reverserbarhet for annen eier tror jeg ike det er noe problem med en oppgradering som forbedrer bilen såpass mye.
Se bilde - zoom inn på den nest største bilen...

Og her:
Jeg har ikke angret, i allefall... Og hvis det er vindskjermen med de originale høyttalerne, så savner jeg ikke dem nevneverdig, heller ikke windblocker'n - er ikke så mye hår hos meg som trenger "windblockes..."

2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) 
X - 91' Red Miata

X - 91' Red Miata
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1688
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Roll Bar til en 2004 mod mx5
Boss Frog er eneste som er testa og ihht. SCCA reglement. Beverly har en enkel bøyle som er kompatibel med alt bortsett fra å legge ned windblocker'n, min Double Hoop fikser det også... 
-Og ja, endel arbeid å installere, men igrunn en hyggelig jobb....

-Og ja, endel arbeid å installere, men igrunn en hyggelig jobb....

-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Re: Roll Bar til en 2004 mod mx5
Dette står hos Harddog om bøylen min:Agility wrote:Boss Frog er eneste som er testa og ihht. SCCA reglement. Beverly har en enkel bøyle som er kompatibel med alt bortsett fra å legge ned windblocker'n, min Double Hoop fikser det også...
-Og ja, endel arbeid å installere, men igrunn en hyggelig jobb....
The M2 Hardtop version of the Hard Core Bar is designed for the serious SCCA Solo 1 competitor that wants to maintain a dual purpose car for street and racing use, but doesn't want to give up the hard top or glass rear window convertible top.
Har liten tro på at den er dårligere og mindre trygg en Boss Frog.
Må være andre kriterier man går etter isåfall, slik som montering, avstand til bøyle etc etc.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1688
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Roll Bar til en 2004 mod mx5
Står jo svart på hvitt, "designed for..." ikke "tested according to SCCA..."nope-mx5 wrote: the Hard Core Bar is designed for the serious SCCA Solo 1 competitor...

Neida, absolutt helt sikkert en bra rollbar, men den har altså ikke gjennomgått de samme testene (bare for å få frem poenget mitt)....
Last edited by Agility on 16 Jun 2011, 22:12, edited 1 time in total.
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Re: Roll Bar til en 2004 mod mx5
Bossfrog virker bedre enn HD. Hilsen 1 som har montert HD HC et par ganger.
- gelerium
- 4200 RPM
- Posts: 417
- Joined: 30 Aug 2010, 16:38
- Medlemsnummer: 1017
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Roll Bar tin en 2004 mod mx5
Nei nå trenger du ikke sveise Hard dogen fast heller, men jeg ville ha gjort det. Det bolton kittet jeg hadde i min 911 turbo ble sveist fast selv om det sikkert ikke var nødvendig men gir meg trygghetnope-mx5 wrote:Overhodet ikke noe behov for sveising...gelerium wrote:Anbefaler Hard dog, deres er testet godt ut og vi vet de virkerMen ja må festes skikkelig, borr hull skrufast og så sveis!
http://www.gomiata.com/parts---performa ... d-dog.html
Man kan løfte bilen etter roll baren med monteringa Bethania har designet
(ikke at jeg ville løftet bilen, men det hadde gått fint)
-n

99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
Re: Roll Bar til en 2004 mod mx5
Tror nok det blir denne på meg.
http://www.google.no/search?hl=no&biw=1 ... 78l2-1.1l2
Ser det er flere MSM med dette og at det faktisk går an å ha org windblocker til dette. Er den peneste synes jeg faktisk også.
Noen som vet om jeg rekker å få dette klart til 11 August? Og hvor det er billigst og best å bestille?
http://www.google.no/search?hl=no&biw=1 ... 78l2-1.1l2
Ser det er flere MSM med dette og at det faktisk går an å ha org windblocker til dette. Er den peneste synes jeg faktisk også.
Noen som vet om jeg rekker å få dette klart til 11 August? Og hvor det er billigst og best å bestille?
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319