Min erfaring er at 15 og 16"felger er penest på de mer moderat stylede bilene, har du derimot masse plastikk rundt bilen er nok 16 eller 17" de beste alternativene.
Her er noen av mine felger opp gjennom tiden:
Første settet er Momo gt2 16x8 et35 225/40-16. Dette settet var kanonfint å kjøre, men syntes at felgene ble litt for "flate" og kjedelige.
Deretter ble det noen ADR felger i 17x7 et38 205/40 17. Felgene så bra ut på lang avstand, men så snart man kom nærmere gjorde de flate ekene sitt til at felgene "forsvant" innover i hjulbuen. pga stylingen trenger den felger som enten har lavere innpress eller som virker "bredere" enn de er. Bilen var ikke like god å kjøre som det forrige settet.

Felgene er litt for flate og livløse:
Deretter ble det et sett med koseifelger som jeg pusset opp og lakket hvite. Felgene var i 17x7,5 et38, 215/40-17. Felgene "bygget" visuelt sett litt mer enn de forrige men felgene var fortsatt litt for flate. Siden dekkene var litt bredere og dermed litt høyere ble den litt bedre å kjøre også, men ikke like bra som 16 tommerne.
Så ble det ett sett bellini rs i 17x7 et42 med 205/40 17. Selv om disse felgene har høyere innpress virker disse å fylle hjulbuen mye bedre enn de forrige. Dette pga de buede formene på felgene.
Etterhvert savnet jeg kjøreegenskapene fra 16tommerne og begynte å lete etter noe med ca orginalt innpress, men som samtidig hadde evne til å fylle hjuluen bra. Etter mye om og men havnet jeg på disse felgene, disse er 16x7 et38 med 215/40 16. Endelig er jeg fornøyd med et sett som både er god å kjøre og passer sammen med den noe vulgære stylingen. Skal jeg ha noe annet blir det nok et nytt sett med 16" med lavere innpress.
16tommerne på rødbilen kontra 17tommerne på bruksbilen:
Et eksempel på hvordan styling er med på å endre krav til felger, her 15x7 et 20 bbs replica med styling:
Ikke spesielt pent, felgene virker små og kler ikke helheten av bilen.
Men om man bytter til orginalfanger og lippekit fungerer felgene kanonbra:
Med dette mener jeg å kunne påstå at det ikke finnes "rette eller feile" felger, alt må ses i en sammenheng slik at bilen føles gjennomført tvert gjennom.