Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
Moderator: Styremedlemmer
- lethang
- 0 RPM
- Posts: 31
- Joined: 07 Nov 2011, 07:02
- Medlemsnummer: 964
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
Hei!
Kjøpte denne http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 16&t=17021 på forumet av en utrolig hyggelig mann som har brukt masse tid på bilen. Jeg har bare hatt den i 3 uker og hadde svært uflaks for to helger tilbake der jeg ble involvert i en kjedekollisjon Det gikk heldigvis bra med meg men bilen fikk seg et trøkk i fronten (jeg var heldigvis sistemann i kjeden og ble ikke påkjørt bakfra). Dette var en utrolig god bil og jeg blir lei meg om jeg ikke får den på veien igjen.
Så veldig frem til sommeren og hadde tenkt meg på sommerturen for å møte folk i MX-5 klubben. Spørsmålet er om det er noen i klubben som kan rette opp bilen. Bilen står per i dag i Sandvika Aaby Auto og venter på takseringen og vurdering av skjevheter. Kontakt meg så fort som mulig da bilverkstedet må ha svar på om jeg skal bruke de eller noen andre (de sier de har plassproblemer). Legger til bildet av bilen.
Med vennlig hilsen
Lethang
Kjøpte denne http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 16&t=17021 på forumet av en utrolig hyggelig mann som har brukt masse tid på bilen. Jeg har bare hatt den i 3 uker og hadde svært uflaks for to helger tilbake der jeg ble involvert i en kjedekollisjon Det gikk heldigvis bra med meg men bilen fikk seg et trøkk i fronten (jeg var heldigvis sistemann i kjeden og ble ikke påkjørt bakfra). Dette var en utrolig god bil og jeg blir lei meg om jeg ikke får den på veien igjen.
Så veldig frem til sommeren og hadde tenkt meg på sommerturen for å møte folk i MX-5 klubben. Spørsmålet er om det er noen i klubben som kan rette opp bilen. Bilen står per i dag i Sandvika Aaby Auto og venter på takseringen og vurdering av skjevheter. Kontakt meg så fort som mulig da bilverkstedet må ha svar på om jeg skal bruke de eller noen andre (de sier de har plassproblemer). Legger til bildet av bilen.
Med vennlig hilsen
Lethang
Mazda MX-5 NBFL 2002 1.6
X - Mazda Miata 90' 1.6 kompressor
X - Mazda MX-5 93' 1.8
X - Mazda Miata 90' 1.6 kompressor
X - Mazda MX-5 93' 1.8
-
- 6500 RPM
- Posts: 620
- Joined: 04 Mar 2011, 16:42
- Medlemsnummer: 913
- Location: Sunndal
- Status: Offline
Re: Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
triste saker ;-(
håper du finner noen og som kan, vil og har tid til og rette den opp
håper du finner noen og som kan, vil og har tid til og rette den opp
Twilighter aka Reidar
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
-
- 6500 RPM
- Posts: 699
- Joined: 25 May 2011, 11:10
- Medlemsnummer: 946
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
Hei er det mye skader på den . Du bør ta noen flere bilder av skaden på bilen og bilder i motorrome.
Knut Arne
NSK medlem 6409
X Mazda Miata 1.6 1991 med 1,8l motor ( Tigergutt )http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 24&t=16210
X Mx5 1996 1,6 (Pingla) http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=21543
NSK medlem 6409
X Mazda Miata 1.6 1991 med 1,8l motor ( Tigergutt )http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 24&t=16210
X Mx5 1996 1,6 (Pingla) http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=21543
- lethang
- 0 RPM
- Posts: 31
- Joined: 07 Nov 2011, 07:02
- Medlemsnummer: 964
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Re: Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
Ja, tok bare to bilder rett etter kollisjonen. Bilen står i Sandvika så har ikke mulighet til ta bilder...
Lethang
Lethang
Mazda MX-5 NBFL 2002 1.6
X - Mazda Miata 90' 1.6 kompressor
X - Mazda MX-5 93' 1.8
X - Mazda Miata 90' 1.6 kompressor
X - Mazda MX-5 93' 1.8
- lethang
- 0 RPM
- Posts: 31
- Joined: 07 Nov 2011, 07:02
- Medlemsnummer: 964
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Re: Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
Dette er trist men etter mye og men så har jeg bestemt meg for å selge bilen
For å få oversikt over hva bilen inneholder av deler så legger jeg ut en modifisert salgsannonse fra forrige eier. Bilen selges kollisjonsskadet og det er mulig å få den fikset.
Flott entusiasteid Mazda MX5/Miata. 1990 modell som ble importert fra USA til Norge i 1999 av en voksen kar fra Stavanger. Bilen er i svært god stand, og har blitt meget godt vedlikeholdt med mange oppgraderinger, hyppige oljeskift (2 ganger pr. år) m.m. Bilen har alltid vært parkert i garasje med regulert klima. Vi har verdsatt bilen ekstremt høyt i nå 9,5 år, og den har vært i daglig bruk hele tiden. Går som en klokke sommer og vinter. Kalesje er tett og fin, og fungerer nøyaktig som den skal. Ingen sprekk i bakvindu. Bilen ble understellbehandlet i høst, og verksted kommenterte at bilen var i uventet god tilstand under - spesielt alder tatt i betraktning.
Vindskjerm, varmeapparat som kan `smelte skoene dine´, aircondition som virker. Stort sett originalt interiør med enkelte små oppgraderinger. Mesteparten av lakk utvendig er også originalt, og alle klistremerker fra fabrikk i dører og under panser er til stede. Nytt stereoanlegg med USB inngang. Vi har den originale skinnmappen med bruksanvisningen m.m. til bilen.
Alarm, startsperre og sentrallås.
Bilen har en rekke oppgraderinger for både ytelse, kjøreglede, økt kvalitet og generelle
forbedringer. Mesteparten er listet opp her, men sannsynligvis ikke alt.
Oppgraderinger (Nypris i parentes):
* Hydra Nemesis ECU (programmerbar motorstyring): Kr. 15000,-
* JR kompressor med Big Boost Upgrade: Kr. 22 000,-
* Vannkjølt intercooler: Kr. 7000,- (skade)
* Low profile headlights Kr. 5 500,- (skade)
* Torsen diffsperre, 1.8L: Kr. 9000,-
* Ground Control høydejusterbart coil-over med Eibach Racing fjærer: Kr. 3000,-
* KYB AGX justerbare dempere: Kr. 4 000,-
* Komplett rustfri eksos: Grenrør (JR), katalysator, eksospotte (Racing Beat): Kr. 7000,-
* Originale bremser fra 1.8L MX-5 (større bremser enn originalt).
Annet:
* Frontrute skiftet i 2010.
* Drag 17 tommers felgpakke med Toyo T1R: Kr. 8 500,- (nytt i fjor).
* Nokian Hakkapeliitta R piggfrie dekk på 15 tommers felg (nye i fjor).
* Ekstra sett med sommerdekk på 17 tommers felg med Falken FK452 dekk.
* Understellsbehandlet i høst.
* Ny radiator for to år siden. (skade)
* ACT forsterket clutch.
* Skiftet registerreim i høst.
* Ny toppakning i fjor.
* Nye bremseklosser til alle fire hjørner.
Det ble utført full motoroverhaling i 2005 for å forebygge eventuelle motorproblemer ved senere montering av kompressor. Dette viste seg å være helt unødvendig da motoren var i ekstremt bra stand. Men alle lager, pakninger, stempelringer m.m. ble skiftet. Helt ny oljepumpe ble også montert samtidig, samt ny vannpumpe.
Bilen selges komplett for 30 000,- . Bilen befinner seg i Bærum og må hentes med bilhenger.
Med vennlig hilsen
Thang Le Nguyen
For å få oversikt over hva bilen inneholder av deler så legger jeg ut en modifisert salgsannonse fra forrige eier. Bilen selges kollisjonsskadet og det er mulig å få den fikset.
Flott entusiasteid Mazda MX5/Miata. 1990 modell som ble importert fra USA til Norge i 1999 av en voksen kar fra Stavanger. Bilen er i svært god stand, og har blitt meget godt vedlikeholdt med mange oppgraderinger, hyppige oljeskift (2 ganger pr. år) m.m. Bilen har alltid vært parkert i garasje med regulert klima. Vi har verdsatt bilen ekstremt høyt i nå 9,5 år, og den har vært i daglig bruk hele tiden. Går som en klokke sommer og vinter. Kalesje er tett og fin, og fungerer nøyaktig som den skal. Ingen sprekk i bakvindu. Bilen ble understellbehandlet i høst, og verksted kommenterte at bilen var i uventet god tilstand under - spesielt alder tatt i betraktning.
Vindskjerm, varmeapparat som kan `smelte skoene dine´, aircondition som virker. Stort sett originalt interiør med enkelte små oppgraderinger. Mesteparten av lakk utvendig er også originalt, og alle klistremerker fra fabrikk i dører og under panser er til stede. Nytt stereoanlegg med USB inngang. Vi har den originale skinnmappen med bruksanvisningen m.m. til bilen.
Alarm, startsperre og sentrallås.
Bilen har en rekke oppgraderinger for både ytelse, kjøreglede, økt kvalitet og generelle
forbedringer. Mesteparten er listet opp her, men sannsynligvis ikke alt.
Oppgraderinger (Nypris i parentes):
* Hydra Nemesis ECU (programmerbar motorstyring): Kr. 15000,-
* JR kompressor med Big Boost Upgrade: Kr. 22 000,-
* Vannkjølt intercooler: Kr. 7000,- (skade)
* Low profile headlights Kr. 5 500,- (skade)
* Torsen diffsperre, 1.8L: Kr. 9000,-
* Ground Control høydejusterbart coil-over med Eibach Racing fjærer: Kr. 3000,-
* KYB AGX justerbare dempere: Kr. 4 000,-
* Komplett rustfri eksos: Grenrør (JR), katalysator, eksospotte (Racing Beat): Kr. 7000,-
* Originale bremser fra 1.8L MX-5 (større bremser enn originalt).
Annet:
* Frontrute skiftet i 2010.
* Drag 17 tommers felgpakke med Toyo T1R: Kr. 8 500,- (nytt i fjor).
* Nokian Hakkapeliitta R piggfrie dekk på 15 tommers felg (nye i fjor).
* Ekstra sett med sommerdekk på 17 tommers felg med Falken FK452 dekk.
* Understellsbehandlet i høst.
* Ny radiator for to år siden. (skade)
* ACT forsterket clutch.
* Skiftet registerreim i høst.
* Ny toppakning i fjor.
* Nye bremseklosser til alle fire hjørner.
Det ble utført full motoroverhaling i 2005 for å forebygge eventuelle motorproblemer ved senere montering av kompressor. Dette viste seg å være helt unødvendig da motoren var i ekstremt bra stand. Men alle lager, pakninger, stempelringer m.m. ble skiftet. Helt ny oljepumpe ble også montert samtidig, samt ny vannpumpe.
Bilen selges komplett for 30 000,- . Bilen befinner seg i Bærum og må hentes med bilhenger.
Med vennlig hilsen
Thang Le Nguyen
Mazda MX-5 NBFL 2002 1.6
X - Mazda Miata 90' 1.6 kompressor
X - Mazda MX-5 93' 1.8
X - Mazda Miata 90' 1.6 kompressor
X - Mazda MX-5 93' 1.8
- lethang
- 0 RPM
- Posts: 31
- Joined: 07 Nov 2011, 07:02
- Medlemsnummer: 964
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Re: Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
SOLGT!
Mazda MX-5 NBFL 2002 1.6
X - Mazda Miata 90' 1.6 kompressor
X - Mazda MX-5 93' 1.8
X - Mazda Miata 90' 1.6 kompressor
X - Mazda MX-5 93' 1.8
-
- 6500 RPM
- Posts: 620
- Joined: 04 Mar 2011, 16:42
- Medlemsnummer: 913
- Location: Sunndal
- Status: Offline
Re: Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
Noen i klubben som har ordnet seg med nytt prosjekt ?
Twilighter aka Reidar
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
Jepp, jeg har kjøpt den så det prosjektet havner i Sinsengarasjentwilighter wrote:Noen i klubben som har ordnet seg med nytt prosjekt ?
Jon
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
-
- 6500 RPM
- Posts: 620
- Joined: 04 Mar 2011, 16:42
- Medlemsnummer: 913
- Location: Sunndal
- Status: Offline
Re: Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
godt lykke til
Twilighter aka Reidar
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
Takk Så får vi se om det blir rød bil eller sølvgrå bil på sommerturen.....twilighter wrote:godt lykke til
Med mange gamle biler i porteføljen har jeg lært at ting tar tid, ofte lenger enn beregnet dessverre. Og juntaen hjemme krever også sitt.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- lethang
- 0 RPM
- Posts: 31
- Joined: 07 Nov 2011, 07:02
- Medlemsnummer: 964
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Re: Kollisjonskadet MX-5 1990 trenger stell!
Hei!
Da er MX-5 eventyret over for denne gang MX-5 er den morsomste bilen jeg har kjørt og jeg skal uten tvil ha en i garasjen i fremtiden. Akkurat nå er det andre prioriteringer og etter å ha eid to MX-5'er så samles det litt opp deler. Legger derfor ut deler som jeg selger til en billig penge eller gis bort. PM meg for bud eller pris/gi bort. Dersom det haster med en del så kan jeg nås på 97536047. Takk for en flott bilklubb
http://s1223.photobucket.com/user/letha ... -5%20deler
Med vennlig hilsen
Lethang
Da er MX-5 eventyret over for denne gang MX-5 er den morsomste bilen jeg har kjørt og jeg skal uten tvil ha en i garasjen i fremtiden. Akkurat nå er det andre prioriteringer og etter å ha eid to MX-5'er så samles det litt opp deler. Legger derfor ut deler som jeg selger til en billig penge eller gis bort. PM meg for bud eller pris/gi bort. Dersom det haster med en del så kan jeg nås på 97536047. Takk for en flott bilklubb
http://s1223.photobucket.com/user/letha ... -5%20deler
Med vennlig hilsen
Lethang
Mazda MX-5 NBFL 2002 1.6
X - Mazda Miata 90' 1.6 kompressor
X - Mazda MX-5 93' 1.8
X - Mazda Miata 90' 1.6 kompressor
X - Mazda MX-5 93' 1.8