Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Del deres dekk, dimensjon og trykk.
Det har blitt endel dekktråder, men jeg savner trykk-info.. Kanskje noen andre også?
Jeg har (snart) et nytt sett med Toyo Proxes T1-S (215/40 ZR16).
Hadde disse forrige sesong også.. MEGET tilfredstillende dekk.
Lurer på hvilket trykk dere kjører på dem?
(Det er jo egentlig bare å prøve seg frem, men men )
Dekk: husker ikke hvilket merke. (men det er nok no billi greier)
Dim: 215/40-17
Trykk: 36psi
De neste dekka jeg kjøper blir nok Toyo Proxes T1-S (195/50-15, og da blir det også nye felger såklart. Muligens Kosei....
Kunne kanskje vært greit tatt med felg dim, og innpress???
Sikkert mange som lurer på hva slags felger som passer best når det gjelder størrelse etc...
På min bruker jeg nå 17*7 med innpress på 37. (Når jeg har litt sving, og kjører i humpler så subber det)
Kanskje endre tittelen til "hjul tråden"???
Last edited by t_huseby on 02 Apr 2005, 11:44, edited 1 time in total.
HF-mx5T wrote:arildh, jeg opplever motsatt, at jeg må NED på trykket på bane, men det er med R dekk.
Når dekk blir varme øker trykket. Kjørte på Rudskogen. Før dette hadde jeg fått inntrykk av at det var lurt med mer lufttrykk på bane. Kjørte med 40psi mot vanlig 35. Etter noen raske runder øker trykket fort med 10psi.
Leste nylig i et bilblad om noen som drev kurs i banekjøring å de mente det var best med normalt lufttrykk. Det optimale er jo at hele dekkbanen er i kontakt med underlaget. R-dekk blir sikker litt varmere, og du blir da kørende på midten av dekket viss du har økt trykket før kjøring.
Som et utgangspungt bruker jeg 30psi i 15 og 32psi i 16
Synes det fungerer bra.
Har 205/45/16 på 6.5J ET40 16 sommer
Hadde 195/55/15 på 7J ET35 15 vinter
Jeg kjørte før med 30 psi på bane og merket en del forskjell når jeg gikk opp til 40. Ikke minst på slitasjen på yttersiden av dekket.
Her er en artikkel som om emnet: http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... cepres.jsp
Det er jo bare å prøve seg frem egentlig.
Gateslicks har vel så harde sidevegger og struktur at det ikke trengs så mye trykk for å stabilisere dekket mot felgen. Hvis jeg hadde hatt 20 psi på mine hadde de vel blitt vrengt av felgen
Kjøpte meg 205/50(!)-16" Dunlop SP-9000 i sommer jeg. Har ikke sjekket lufttrykk ennå siden de ble lagt om på verksted.
Bilen ble en tanke høyere pga 50-profilen og det subber i kassene til vippelyktene i ved svinging i lav hastighet. Kjipt.....
Jonaldo wrote:............. og det subber i kassene til vippelyktene i ved svinging i lav hastighet. Kjipt.....
Da har du hull i innerskjemren 8O Hvis ikke det er innerskjermen det subber borti
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Hei. Kjører på 205/40-17. Har 36 p.s.i foran og 38 p.s.i bak. Synes dette funker bra. Dekkverkstedet fant disse verdiene for meg. I ettertid har jeg funnet disse linkene som omhandler dekktrykk, og dekktrykket jeg kjører med stemmer bra med det jeg fant her: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php ... 167&tid=50
Kjører med 225/40-18 på CLK'en og justerte trykket på den i samsvar med det som står i linkene og jeg oppfatter det som om tabellen virkelig stemmer ( Selv om det er Vredestein som står bak )
(X) 2017 mod Machine Grey MX-5 RF
(X) 2010 mod Liquid Silver Metallic MX-5 PRHT
(X) 2003 mod, Sunlight Silver Metallic MX-5
(X) 2008 mod, Brilliant Black MX-5 PRHT
(X) 1990 mod, Classic Red MX-5