Her er ståa i dag:
Har en Toyota GT86 som har gått snart 30.000. Den er i bruk daglig til og fra jobb, den var på 7500km tur i Europa i sommer med banebesøk og en uke i alpene, den har vært to turer på Rudskogen og utallige turer på Reve. Den har gått et par langturer til Oslo (fra Sandnes) og generelt vært MYE i bruk (30'km på 11mnd).
Den har taklet banekjøringene eksemplarisk. Kan kjøre mer eller mindre kontinuerlig på bane en hel dag uten issues, og kjøre hjem om kvelden uten problemer. Den tåler også to uker på veien (forventet, det er en flunk ny bil tross alt).
Saken nå er at min kone og jeg arbeider på samme sted, og dermed forsvinner behovet for to bruksbiler. Vi vurderer å kvitte oss med begge bilene (GT86 og Touran), kjøpe Tesla som bruksbil og ha en billig lekebil i tillegg.
Så, vil en MX-5 oppfylle det overnevnte uten nevneverdig skruing? Normal service og bremseforbruk vil det selvsagt bli, men jeg er VELDIG ferdig med gamle turbobiler som må skrus på hver åttende kilometer. Kan jeg planlegge en langtur flere måneder i forveien og kan jeg forvente at bilen fremdeles ruller når turen kommer, og at den ruller helt hjem igjen?
Håper på ærlige svar her nå, jeg VET hvordan entusiastfora virker...

Hvor mye bør jeg forvente å betale for en MX-5 i god teknisk stand uten for mye modifikasjoner som reduserer levetiden?