Hun har iallefall ikke behov for hjelm.NorMaz wrote:BTW; Vi har en ung blondine på jobben som nekter å bruke sikkerhetsbeltet, fordi hun ikke vil bli invalid og sitte som en grønnsak i rullestol resten av livet om hun kolliderer!

Moderator: Styremedlemmer
Hun har iallefall ikke behov for hjelm.NorMaz wrote:BTW; Vi har en ung blondine på jobben som nekter å bruke sikkerhetsbeltet, fordi hun ikke vil bli invalid og sitte som en grønnsak i rullestol resten av livet om hun kolliderer!
Hun ER "blond" ja!Hauk wrote:Priceless... Ikke den skarpeste skjeen i toalettmappa.NorMaz wrote:BTW; Vi har en ung blondine på jobben som nekter å bruke sikkerhetsbeltet, fordi hun ikke vil bli invalid og sitte som en grønnsak i rullestol resten av livet om hun kolliderer!
Når hun fronter i 47 km/t ender hun opp nettopp som en brokkoli, mens "vi andre" går ut av bilen med ei øm skulder/brukket ribbein.
Ser poenget!Fabiz wrote:Jeg synes det er fabelaktig fascinerende å lese hva folk skriver i denne tråden.
Hvis man i utgangspunktet er så uhorvelig redd for konsekvensene av en kollisjon, hvorfor setter man seg da inn i en av markedets minste og skjøre biler, som attpåtil er en cabriolet?!![]()
Er det noen her som i det hele tatt har kursing eller opplæring i kollisjonssikkerhet? Tror virkelig folk her at en ratt-airbag er forskjellen på liv og død i en MX5 NA/NB i 100km/t? Biler som har deformasjonssoner som en boks med tomatbønner? Nei, gutter, jeg tror dere med god samvittighet kan bytte ut rattene deres.
MX5 NA/NB er laget for at kreftene skal gå gjennom nedre del av bilen, men dette er veldig primitivt. Tester har vist at airbagen tar i mot hodet, men at brystseksjonen får seg en real trøkk. Så ille at det faktisk kan føre til skader på indre organer.
Her er en Euro NCAP-test i 64km/t. Hva tror dere skjer i 80 eller 100km/t?
Har dere dødsangst og absolutt må kjøre små biler, så vet jeg at VW Up! fikk toppscore i NCAP.![]()
God sommer, kos dere med bilene deres!
Fabian
Selv om spørsmålet var om det var lovlig, og om det går igjennom EU-kontrollen - ikke om det var fornuftig eller ei.NorMaz wrote:Ser poenget!Fabiz wrote:Jeg synes det er fabelaktig fascinerende å lese hva folk skriver i denne tråden.
Hvis man i utgangspunktet er så uhorvelig redd for konsekvensene av en kollisjon, hvorfor setter man seg da inn i en av markedets minste og skjøre biler, som attpåtil er en cabriolet?!![]()
Er det noen her som i det hele tatt har kursing eller opplæring i kollisjonssikkerhet? Tror virkelig folk her at en ratt-airbag er forskjellen på liv og død i en MX5 NA/NB i 100km/t? Biler som har deformasjonssoner som en boks med tomatbønner? Nei, gutter, jeg tror dere med god samvittighet kan bytte ut rattene deres.
MX5 NA/NB er laget for at kreftene skal gå gjennom nedre del av bilen, men dette er veldig primitivt. Tester har vist at airbagen tar i mot hodet, men at brystseksjonen får seg en real trøkk. Så ille at det faktisk kan føre til skader på indre organer.
Her er en Euro NCAP-test i 64km/t. Hva tror dere skjer i 80 eller 100km/t?
Har dere dødsangst og absolutt må kjøre små biler, så vet jeg at VW Up! fikk toppscore i NCAP.![]()
God sommer, kos dere med bilene deres!
Fabian
Men jeg ville faktisk ønsket meg airbag om jeg kolliderte i lavere hastigheter enn 100 km/t også. For nettopp det er vel faktisk (nesten) ikke mulig? Det er vel bare på firefelts motorvei det er lov å kjøre i 100 eller?![]()
Uansett; jeg tror ikke MX5 er en sikker bil, men tror fortsatt den er litt sikrere med airbag, enn uten.