Noen her som har koblet LC-1 lambda før?
Har lest manualen og lagt klart de fleste ledningene, men jeg sliter litt med å finne ut hvor jeg burde hente strøm fra.
Leser at flere har hatt problemer med å hente strøm som fortsatt er "hot" når man starter(kinner) bilen.
Jeg har ikke cd-spiller/radio, så jeg tenkte å hente strøm fra ISO-kontakten som ligger der. Så bruker jeg den som er "hot" når jeg har på tenning og når bilen går, men ikke under oppstart.
Eller har noen et bedre alternativ?
Strøm til LC-1
Moderator: Styremedlemmer
- Trym N1290
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 888
- Status: Offline
Re: Strøm til LC-1
rett fra batteriet via et relee, med styrestrøm fra tenning
Funket utmerket for meg, den er avhengi av god spenning.

1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
2014 Subaru Outback 2.5
Ok. La du frem ny kabel fra batteriet, eller tok du fra sikkringsboksen? 

1990 1.6
- Trym N1290
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 888
Jeg snek fram en ny kabel selv
temmelig lett i disse små bilene. Men hørt andre gjøre som du tenker "via iso"og det har funket fint, så lenge en ikke begynner å koble masse annet innpå også.
men kjekt å ha en egen til bredbånd tenker jeg, så kan du kansje koble målere og annet tjafs via iso?

men kjekt å ha en egen til bredbånd tenker jeg, så kan du kansje koble målere og annet tjafs via iso?

1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2014 Subaru Outback 2.5
- Fabiz
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 1060
Jeg bruker AEM UEGO og har koblet den på tenningsstrøm i dashbordet. Denne går til CD-spiller og målere også. Jeg får se om det blir avvik på den, og eventuelt legge den opp et annet sted.
Jeg ser at flere også kobler tenningsstrøm direkte fra datasprut til bredbåndslambda.
Fabian
Jeg ser at flere også kobler tenningsstrøm direkte fra datasprut til bredbåndslambda.
Fabian
Tlf. 41 42 64 20
Trym: Da gjør jeg det samme
Trenger jo ikke være tykke ledningen når sikringen skal være på minimum 5A i følge manualen.
Fabiz: Jeg leste noen poster på turbomiata om at MS ikke var så glad i å dele strøm med Lambda pga den kan trekke en del strøm.
Best å gjøre ting skikkelig, så slipper man avik! Jorder alt på samme plass som ECU (snart MS).

Fabiz: Jeg leste noen poster på turbomiata om at MS ikke var så glad i å dele strøm med Lambda pga den kan trekke en del strøm.
Best å gjøre ting skikkelig, så slipper man avik! Jorder alt på samme plass som ECU (snart MS).
1990 1.6
- Fabiz
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 1060
Stemmer det, noen MS'er er mer ømfiendtlige for dette enn andre også. Når det kommer til godspunkt, så kan du legge det hvor du vil. Gods er gods. 
Fabian

Fabian
Tlf. 41 42 64 20