Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg er sønn av Randi Olsen (medlem #445), og fikk lappen tirsdag i forrige uke. Som den enbårne i familien og en mor som ikke bruker bilen fryktelig mye, er det vel jeg som har tatt hovedansvaret for kjøringen nå
Jeg legger ut på en langtur til Nordfjordeid på Vestlandet i morgen fredag, og siden jeg foreløpig er lite bilkyndig, tenkte jeg å søke hjelp her. Bensinpriser på vei opp og økonomien på vei ned... huff. Er det noen som har noen tips på å holde bensinforbruket nede på en slik langtur med mx-5 (utenom å kjøre pent og forsiktig...)?
Bilen er en '93-modell med chippet 1,6-liter motor (tror jeg, hvis Silverboy er i nærheten vet han mer en meg om den, han har mekka på'n).
Kjørte til Lødingen og tilbake med min gamle ( 1,6 90hk ), ca 270 mil totalt. Var nede i 0,62 men ikke over 0,70. Ikke noe hassardiøs kjøring, men jevn fart ( nesten ) hele vegen. Hadde snitt på 88km/t oppover husker jeg. Saltfjellet trakk opp snittet noe.
MX-5 er en utmerket langtur-bil. Ser ( endelig ) ut til at det blir en tur på Nordschleife 7. -15. august
Få reise-reportasje! Vurderer spontan-tur til Vestlandet etterhvert!