Fraktpriser for rollbar fra USA
Moderator: Styremedlemmer
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Fraktpriser for rollbar fra USA
Noen som har har bestilt dette og kan dele sine fraktpriser
Vi har nettopp fått pris fra Deft Racing på transport av 2 bossfrog bøyler til 300$ stk, dette høres vel drøyt ut i mine øyne, noen som har ferske erfaringer her?
Vi har nettopp fått pris fra Deft Racing på transport av 2 bossfrog bøyler til 300$ stk, dette høres vel drøyt ut i mine øyne, noen som har ferske erfaringer her?
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Fraktpriser for rollbar fra USA
Be om priser fra andre leverandører som selger samme bøyla.
f.eks http://bossfrog.biz/Contact_Us.html direkte
MossMiata USA => http://www.mossmiata.com/Shop/ViewProdu ... xID=118577
Eller Goodwin + JetCarrier https://www.good-win-racing.com/mazda/m ... d=qqCYzRgA
Mener jeg betalte i underkant av 1500,- for en forsendelse med Jetcarrier som inneholdt blant annet en Boss Frog Single ClearView Maxx. Husk at frakt til JetCarrier sitt utshipspunkt kommer i tillegg.
f.eks http://bossfrog.biz/Contact_Us.html direkte
MossMiata USA => http://www.mossmiata.com/Shop/ViewProdu ... xID=118577
Eller Goodwin + JetCarrier https://www.good-win-racing.com/mazda/m ... d=qqCYzRgA
Mener jeg betalte i underkant av 1500,- for en forsendelse med Jetcarrier som inneholdt blant annet en Boss Frog Single ClearView Maxx. Husk at frakt til JetCarrier sitt utshipspunkt kommer i tillegg.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Fraktpriser for rollbar fra USA
Takk for svar, hadde du mye andre varer også med i den fraktprisen? Hvor lang tid tok frakten med JetCarrier?
Ja sjekker nok med de andre også, men startet med Deft racing siden der er de som er billigst på BossFrog. Du har by the way samme bøyla som vi tenker å bestille. Fornøyd med passform, har du forsøkt om du klarer å få hardtop over den?
Ja sjekker nok med de andre også, men startet med Deft racing siden der er de som er billigst på BossFrog. Du har by the way samme bøyla som vi tenker å bestille. Fornøyd med passform, har du forsøkt om du klarer å få hardtop over den?
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Fraktpriser for rollbar fra USA
http://fab9tuning.com/index.php?option= ... 29&lang=en
Hør med Bryan, her. De har også en kampanje om dagen. -5%
Hør med Bryan, her. De har også en kampanje om dagen. -5%
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Fabiz
- 6500 RPM
- Posts: 742
- Joined: 06 Jan 2013, 18:41
- Medlemsnummer: 1060
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Fraktpriser for rollbar fra USA
Jeg synes ikke 300USD høres mye ut i det hele tatt. Jeg betalte rett i overkant av 1800kr for frakt av min siste HD-bøyle. Brukte JetCarrier med båtfrakt og hjemlevering. Tok vel et par uker...
Fabian
Fabian
Tlf. 41 42 64 20
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Fraktpriser for rollbar fra USA
Den passer ikke i det hele tatt, sparker i den titt og ofte. Passer nok bedre når jeg får den i bilen.AJF wrote:Fornøyd med passform, har du forsøkt om du klarer å få hardtop over den?
På den andre sidenben@boss-performance.com wrote: I've seen a Maxx fit with a hard top, but they usually rub.
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=454223
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=283170
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Fraktpriser for rollbar fra USA
Takk for respons her, ser at det ble en liten trykkleif her det var 600USD de skulle ha i frakt PR bøyle.
Blir da sannsynligvis jetcarrier om vi ikke kan få bedre priser hos andre. Husker fra sist jeg kjøpte HD bøyle at vi fikk pakket 2 sammen og sparte mye på det
Blir da sannsynligvis jetcarrier om vi ikke kan få bedre priser hos andre. Husker fra sist jeg kjøpte HD bøyle at vi fikk pakket 2 sammen og sparte mye på det
-
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 05 Jan 2011, 20:31
- Medlemsnummer: 982
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Re: Fraktpriser for rollbar fra USA
Eg kjøpte frå MX5parts.co.uk på tilbud så bøyle+frakt kosta det samme som bøylen koster opprinnelig. Har ikkje fått krav på moms endå sjølv om det har gått eit år... Så totalen vart då~rett under 4000kr Men som dei fleste veit så er TR-Lane-bøylen er litt smalare enn dei amerikanske
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1680
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Fraktpriser for rollbar fra USA
Betalte rundt 1500 for en DH fra BossFrog med Jetcarrier, men det er noen år siden nå..., og skal ha ny fra samme leverandør da det er de eneste som faktisk er testa og godkjent ihht til SCCA regelverket i USA...
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: Fraktpriser for rollbar fra USA
Dette er feil.Agility wrote:Betalte rundt 1500 for en DH fra BossFrog med Jetcarrier, men det er noen år siden nå..., og skal ha ny fra samme leverandør da det er de eneste som faktisk er testa og godkjent ihht til SCCA regelverket i USA...
SCCA har retningslinjer ift. hvilken materialkvalitet som skal benyttes, fabrikkering og hvilke dimensjoner veltebøylen må inneha/overstige. Dette er det flere veltebøyler som gjør. SCCA i seg selv vil nok aldri teste og gå god for noen veltebøyler. Dette involverer nok for mye risiko mtp. en eventuell ulykke.
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige!
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1680
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Fraktpriser for rollbar fra USA
Ja sålenge du siterer meg riktig så, og selvfølgelig snakka jeg om DH, de andre er jo bare sånne tørkestativ......Legendary wrote: ..........
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige!
Last edited by Agility on 27 Mar 2015, 16:37, edited 2 times in total.
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Minner om at også at også Sjefs-frosk sin Klarsyn enkel bue (sånn som er på Beverly og Rudolf) også tilfredsstiller SCCA krav.Legendary wrote: .......
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige!
"The Boss Frog ClearviewTM is a double diagonal single hoop rollbar which meets the SCCA guidelines for racing."
Erik
(paragrafrytter)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: Fraktpriser for rollbar fra USA
Ja, disse tørkestativene skaper jo et røffere utseende, som ikke akkurat passer imaget til gubber med hatt.Agility wrote:Ja sålenge du siterer meg riktig så, og selvfølgelig snakka jeg om DH, de andre er jo bare sånne tørkestativ......Legendary wrote: ..........
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige!
Første prioritet uansett veltebøyle bør jo være at at den er plassert slik at hodet både er lavere plassert enn bøylen og ikke har mulighet til å komme i kontakt med den ved en kollisjon. Denne f.eks. er ikke optimal:
Jepp, som jeg skrev på en litt knotete måte i forrige post: det er mange veltebøyler som oppfyller kravene til SCCA.Rudolf wrote:Minner om at også at også Sjefs-frosk sin Klarsyn enkel bue (sånn som er på Beverly og Rudolf) også tilfredsstiller SCCA krav.Legendary wrote: .......
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige!
"The Boss Frog ClearviewTM is a double diagonal single hoop rollbar which meets the SCCA guidelines for racing."
Erik
(paragrafrytter)
Ikke at det i seg selv er en garanti for at ting går bra i en eventuell velt. Finnes jo flere forskjellige organisasjoner i USA ala SCCA som har sin egne retningslinjer i forhold til sikkerhet ved banekjøring.
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Å, er det det?Legendary wrote: Jepp, som jeg skrev på en litt knotete måte i forrige post: det er mange veltebøyler som oppfyller kravene til SCCA.
Meg bekjent, så er det bare Boss Frog sine.
En EU-godkjenning i Norge er heller ingen garanti for at alt går bra i en evt. ulykke.Legendary wrote: Ikke at det i seg selv er en garanti for at ting går bra i en eventuell velt. Finnes jo flere forskjellige organisasjoner i USA ala SCCA som har sin egne retningslinjer i forhold til sikkerhet ved banekjøring.
Det er jo ganske åpenbart.
Her er det snakk om (i mangel av noe bedre) å søke seg frem til de sikkerhetsinnretningene som er best mulig.
Jeg vil heller rulle rundt i en bil med en god veltebøyle en i en som ikke har veltebøyle i det hele tatt.
Selv om de berømte sidebildene kan vise et hode som stikker for høyt opp.
Hvor det hode befinner seg i løpet av et rundkast, se det kan vi jo alle spekulere på.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re:
Ja. Se på side 254 i SCCA sin regelbok her:Rudolf wrote:Å, er det det?Legendary wrote: Jepp, som jeg skrev på en litt knotete måte i forrige post: det er mange veltebøyler som oppfyller kravene til SCCA.
Meg bekjent, så er det bare Boss Frog sine.
http://scca.cdn.racersites.com/prod/ass ... educed.pdf
Flere bøyler fra Hard Dog som oppfyller disse kravene + en del bøyler av mindre kjente fabrikat.
Helt klart. Om man ønsker best mulige forutsetninger for at det skal gå bra i en ulykke bør man ta flere grep når man monterer en veltebøyle. Riktignok er vel det sikreste å ikke kjøre en takløs bil av en gammel årgang uansett. Farlig å leve osv.En EU-godkjenning i Norge er heller ingen garanti for at alt går bra i en evt. ulykke.Legendary wrote: Ikke at det i seg selv er en garanti for at ting går bra i en eventuell velt. Finnes jo flere forskjellige organisasjoner i USA ala SCCA som har sin egne retningslinjer i forhold til sikkerhet ved banekjøring.
Det er jo ganske åpenbart.
Her er det snakk om (i mangel av noe bedre) å søke seg frem til de sikkerhetsinnretningene som er best mulig.
Jeg vil heller rulle rundt i en bil med en god veltebøyle en i en som ikke har veltebøyle i det hele tatt.
Selv om de berømte sidebildene kan vise et hode som stikker for høyt opp.
Hvor det hode befinner seg i løpet av et rundkast, se det kan vi jo alle spekulere på.
Erik
Antar at det ikke er uten grunn at SCCA krever at toppen på hjelmen skal være under bøylen når man sitter normalt. I så måte er det vel knapt noen bøyler som innfrir kravene med originale stoler, om man er av gjennomsnittlig høyde. Foruten disse skyhøye bøylene som ikke går innunder taket.