Fraktpriser for rollbar fra USA

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by AJF »

Noen som har har bestilt dette og kan dele sine fraktpriser

Vi har nettopp fått pris fra Deft Racing på transport av 2 bossfrog bøyler til 300$ stk, dette høres vel drøyt ut i mine øyne, noen som har ferske erfaringer her?
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3049
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by Stalfa »

Be om priser fra andre leverandører som selger samme bøyla.

f.eks http://bossfrog.biz/Contact_Us.html direkte :)
MossMiata USA => http://www.mossmiata.com/Shop/ViewProdu ... xID=118577
Eller Goodwin + JetCarrier https://www.good-win-racing.com/mazda/m ... d=qqCYzRgA

Mener jeg betalte i underkant av 1500,- for en forsendelse med Jetcarrier som inneholdt blant annet en Boss Frog Single ClearView Maxx. Husk at frakt til JetCarrier sitt utshipspunkt kommer i tillegg. :)
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by AJF »

Takk for svar, hadde du mye andre varer også med i den fraktprisen? Hvor lang tid tok frakten med JetCarrier?

Ja sjekker nok med de andre også, men startet med Deft racing siden der er de som er billigst på BossFrog. Du har by the way samme bøyla som vi tenker å bestille. Fornøyd med passform, har du forsøkt om du klarer å få hardtop over den?
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by DrHolm »

http://fab9tuning.com/index.php?option= ... 29&lang=en

Hør med Bryan, her. De har også en kampanje om dagen. -5%
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Fabiz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 06 Jan 2013, 18:41
Medlemsnummer: 1060
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by Fabiz »

Jeg synes ikke 300USD høres mye ut i det hele tatt. Jeg betalte rett i overkant av 1800kr for frakt av min siste HD-bøyle. Brukte JetCarrier med båtfrakt og hjemlevering. Tok vel et par uker...

Fabian
Tlf. 41 42 64 20
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3049
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by Stalfa »

AJF wrote:Fornøyd med passform, har du forsøkt om du klarer å få hardtop over den?
Den passer ikke i det hele tatt, sparker i den titt og ofte. Passer nok bedre når jeg får den i bilen. :)

ben@boss-performance.com wrote: I've seen a Maxx fit with a hard top, but they usually rub.
På den andre siden
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=454223
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=283170
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by AJF »

Takk for respons her, ser at det ble en liten trykkleif her det var 600USD de skulle ha i frakt PR bøyle.

Blir da sannsynligvis jetcarrier om vi ikke kan få bedre priser hos andre. Husker fra sist jeg kjøpte HD bøyle at vi fikk pakket 2 sammen og sparte mye på det
GTX-Lars
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 05 Jan 2011, 20:31
Medlemsnummer: 982
Location: Sandnes
Status: Offline

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by GTX-Lars »

Eg kjøpte frå MX5parts.co.uk på tilbud så bøyle+frakt kosta det samme som bøylen koster opprinnelig. Har ikkje fått krav på moms endå sjølv om det har gått eit år... Så totalen vart då~rett under 4000kr :) Men som dei fleste veit så er TR-Lane-bøylen er litt smalare enn dei amerikanske
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by Agility »

Betalte rundt 1500 for en DH fra BossFrog med Jetcarrier, men det er noen år siden nå..., og skal ha ny fra samme leverandør da det er de eneste som faktisk er testa og godkjent ihht til SCCA regelverket i USA... :wink:
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
User avatar
Legendary
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 418
Joined: 26 Aug 2011, 10:31
Medlemsnummer: 978
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by Legendary »

Agility wrote:Betalte rundt 1500 for en DH fra BossFrog med Jetcarrier, men det er noen år siden nå..., og skal ha ny fra samme leverandør da det er de eneste som faktisk er testa og godkjent ihht til SCCA regelverket i USA... :wink:
Dette er feil.

SCCA har retningslinjer ift. hvilken materialkvalitet som skal benyttes, fabrikkering og hvilke dimensjoner veltebøylen må inneha/overstige. Dette er det flere veltebøyler som gjør. SCCA i seg selv vil nok aldri teste og gå god for noen veltebøyler. Dette involverer nok for mye risiko mtp. en eventuell ulykke. :)

EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige! :)
User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by Agility »

Legendary wrote: ..........
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige! :)
Ja sålenge du siterer meg riktig så, og selvfølgelig snakka jeg om DH, de andre er jo bare sånne tørkestativ...... :roll:
Last edited by Agility on 27 Mar 2015, 16:37, edited 2 times in total.
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Legendary wrote: .......
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige! :)
Minner om at også at også Sjefs-frosk sin Klarsyn enkel bue (sånn som er på Beverly og Rudolf) også tilfredsstiller SCCA krav.
"The Boss Frog ClearviewTM is a double diagonal single hoop rollbar which meets the SCCA guidelines for racing."
:wink:

Erik
(paragrafrytter)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Legendary
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 418
Joined: 26 Aug 2011, 10:31
Medlemsnummer: 978
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Post by Legendary »

Agility wrote:
Legendary wrote: ..........
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige! :)
Ja sålenge du siterer meg riktig så, og selvfølgelig snakka jeg om DH, de andre er jo bare sånne tørkestativ...... :roll:
Ja, disse tørkestativene skaper jo et røffere utseende, som ikke akkurat passer imaget til gubber med hatt.
Første prioritet uansett veltebøyle bør jo være at at den er plassert slik at hodet både er lavere plassert enn bøylen og ikke har mulighet til å komme i kontakt med den ved en kollisjon. Denne f.eks. er ikke optimal:

Image

Rudolf wrote:
Legendary wrote: .......
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige! :)
Minner om at også at også Sjefs-frosk sin Klarsyn enkel bue (sånn som er på Beverly og Rudolf) også tilfredsstiller SCCA krav.
"The Boss Frog ClearviewTM is a double diagonal single hoop rollbar which meets the SCCA guidelines for racing."
:wink:

Erik
(paragrafrytter)
Jepp, som jeg skrev på en litt knotete måte i forrige post: det er mange veltebøyler som oppfyller kravene til SCCA. :)
Ikke at det i seg selv er en garanti for at ting går bra i en eventuell velt. Finnes jo flere forskjellige organisasjoner i USA ala SCCA som har sin egne retningslinjer i forhold til sikkerhet ved banekjøring.
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Legendary wrote: Jepp, som jeg skrev på en litt knotete måte i forrige post: det er mange veltebøyler som oppfyller kravene til SCCA. :)
Å, er det det?
Meg bekjent, så er det bare Boss Frog sine.
Legendary wrote: Ikke at det i seg selv er en garanti for at ting går bra i en eventuell velt. Finnes jo flere forskjellige organisasjoner i USA ala SCCA som har sin egne retningslinjer i forhold til sikkerhet ved banekjøring.
En EU-godkjenning i Norge er heller ingen garanti for at alt går bra i en evt. ulykke.
Det er jo ganske åpenbart.

Her er det snakk om (i mangel av noe bedre) å søke seg frem til de sikkerhetsinnretningene som er best mulig.

Jeg vil heller rulle rundt i en bil med en god veltebøyle en i en som ikke har veltebøyle i det hele tatt.
Selv om de berømte sidebildene kan vise et hode som stikker for høyt opp.
Hvor det hode befinner seg i løpet av et rundkast, se det kan vi jo alle spekulere på.
:wink:

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Legendary
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 418
Joined: 26 Aug 2011, 10:31
Medlemsnummer: 978
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re:

Post by Legendary »

Rudolf wrote:
Legendary wrote: Jepp, som jeg skrev på en litt knotete måte i forrige post: det er mange veltebøyler som oppfyller kravene til SCCA. :)
Å, er det det?
Meg bekjent, så er det bare Boss Frog sine.
Ja. Se på side 254 i SCCA sin regelbok her:

http://scca.cdn.racersites.com/prod/ass ... educed.pdf

Flere bøyler fra Hard Dog som oppfyller disse kravene + en del bøyler av mindre kjente fabrikat.
Legendary wrote: Ikke at det i seg selv er en garanti for at ting går bra i en eventuell velt. Finnes jo flere forskjellige organisasjoner i USA ala SCCA som har sin egne retningslinjer i forhold til sikkerhet ved banekjøring.
En EU-godkjenning i Norge er heller ingen garanti for at alt går bra i en evt. ulykke.
Det er jo ganske åpenbart.

Her er det snakk om (i mangel av noe bedre) å søke seg frem til de sikkerhetsinnretningene som er best mulig.

Jeg vil heller rulle rundt i en bil med en god veltebøyle en i en som ikke har veltebøyle i det hele tatt.
Selv om de berømte sidebildene kan vise et hode som stikker for høyt opp.
Hvor det hode befinner seg i løpet av et rundkast, se det kan vi jo alle spekulere på.
:wink:

Erik
Helt klart. Om man ønsker best mulige forutsetninger for at det skal gå bra i en ulykke bør man ta flere grep når man monterer en veltebøyle. Riktignok er vel det sikreste å ikke kjøre en takløs bil av en gammel årgang uansett. Farlig å leve osv.

Antar at det ikke er uten grunn at SCCA krever at toppen på hjelmen skal være under bøylen når man sitter normalt. I så måte er det vel knapt noen bøyler som innfrir kravene med originale stoler, om man er av gjennomsnittlig høyde. Foruten disse skyhøye bøylene som ikke går innunder taket.
Post Reply