Koni Sport dempere og Eibach fjærer

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Bubba
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 604
Joined: 11 Sep 2013, 16:44
Medlemsnummer: 1107
Location: Oslo
Status: Offline

Koni Sport dempere og Eibach fjærer

Post by Bubba »

Koni Sport støtdempere har 3 høydeinnstillinger/spor. Høydeinnstillingen gjøres ved å flytte en ring til ønsket spor på støtdemperen. Det er plasseringen av denne ringen som bestemmer høyden på skålen under fjæren.

Da jeg forrige helg monterte støtdemperne sammen med Eibach sportsfjærer (som skal gi 30 mm senk), satt jeg ringen på nederste nivå. Resultatet er at bakfjærene nå er så korte at de ubelastet ikke står i spenn. Jeg regner med at det ikke skal være slik, og at jeg burde benytte et av de andre sporene som gir mindre senk. Spørsmålet er hvilket. Er det noen her som har erfaring med dette?
Bubba
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
User avatar
Sunnmøring
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 19 Nov 2013, 18:26
Medlemsnummer: 1120
Location: Ålesund\Eidsdal
Status: Offline

Re: Koni Sport dempere og Eibach fjærer

Post by Sunnmøring »

Har inga erfaring med dette sjølv, men så eg gjorde eit kjapt søk

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=481744
There are three perch positions on NA Konis. The perch rests on a circle clip, which you fit into one of three grooves in the shock body before assembling the spring, etc. Don't count on moving it without removing and dismantling the shock unit.

The three positions are 1) stock, 2) about 3/8" lower, and 3) 3/4" lower than stock, as measured at the wheel. The exact ride height depends on the springs, as early NAs have shorter springs. With aftermarket lowering springs, use only the upper (stock) position.

Konis come with the appropriate spacer, a plastic washer. Travel will be reduced by the amount of lowering. Since the stock springs are too soft to prevent frequent bottoming at stock height, I question the wisdom of throwing away any of your precious travel by using Koni perches to lower your car. Better bump stops will help, but will not eliminate the problem.

Just a data point: the FM springs lower the Miata by about 3/4" (more on the '97). With DOUBLE the stock spring rate, they're just stiff enough to preven frequent bottoming on rough roads.
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
User avatar
Bubba
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 604
Joined: 11 Sep 2013, 16:44
Medlemsnummer: 1107
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Koni Sport dempere og Eibach fjærer

Post by Bubba »

Mange takk. Detter er nyttig info.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Bubba
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
Post Reply