Hei,
Jeg har akkurat vært og fått trimmet min 1,8 NC - ny programvare og sport-luftfilter hos TS Racing.
Det er nesten som å få ny bil. Merkbart kvikkere med med mer snert på høye turtall, og et helt annet lydbilde.
Utrolig hvor mye lydbildet gjør for kjøreopplevelsen.
Nå blir det ferietur med MX5.
Trimming av 1,8 NC
Moderator: Styremedlemmer
- Anders
- Mx5-miata Styret
- Posts: 716
- Joined: 13 Dec 2013, 18:03
- Medlemsnummer: 1121
- Location: Grimstad
- Status: Offline
Re: Trimming av 1,8 NC
Kult! Gleder meg til å høre neste gang jeg ser bilen.
Hvor mye betalte du for det?
Hvor mye betalte du for det?
2007 MX-5 1,8 True Red PRHT
1991 Miata 1,6 British Racing Green Special Edition 3976/4000
1994 Miata 1,8 Brilliant Black
GuardianDesigns.eu - Instagram - Facebook
1991 Miata 1,6 British Racing Green Special Edition 3976/4000
1994 Miata 1,8 Brilliant Black
GuardianDesigns.eu - Instagram - Facebook
-
- 2000 RPM
- Posts: 382
- Joined: 16 Jan 2010, 17:15
- Medlemsnummer: 818
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Trimming av 1,8 NC
Anders981 wrote:Kult! Gleder meg til å høre neste gang jeg ser bilen.
Hvor mye betalte du for det?
5.500,-
2012 NC 1,8 Sport Edition
Re: Trimming av 1,8 NC
Du sier "merkbart". Ble det gjort noen målinger før og etter, så du kan si "målbart" også?
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey
-
- 2000 RPM
- Posts: 382
- Joined: 16 Jan 2010, 17:15
- Medlemsnummer: 818
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Trimming av 1,8 NC
Hei,
Jeg tok meg en 250 km tur på varierende vei nå i ettermiddag/kveld og her er mine erfaringer.
Til Atenza, bilen ble ikke kjørt på rulle før og etter. (Det kan du få gjort på Flissundet, da koster det 7.900,- (eks filter). Programvaren er i hovedsak den samme, den shoppes internasjonalt og tilpasses den enkelte bil, alt skjer via kabel.)
Mine erfaringer:
Bilen er blitt mer agil, litt mere villig , litt mer på allert i alle gir på alle turtall.
Jeg hadde egentlig ikke forventet et så stort utslag.
Den store forskjellen er fra 4000 rpm og opp, da er det rett og slett mer skyv og liv. !,8 NC som utgangspunktet virker litt seig , gir nå faktisk litt GTI følelse.
Forbikjøringer er blitt mindre spennende, 60-100 i 2 gir og 80 - 120 i 3 gir går vesentlig raskere!!!. Bilen er rett og slett blitt mer kjørbar og underholdene å kjøre.
Vedrørende lyd, det er jo innsugningslyden som er endret. Endringen er markant men ikke voldsom, på motorvei i 110 sone og med taket oppe merkes det ikke.
Min konklusjon:
Angrer ikke et sekund.
Jeg tok meg en 250 km tur på varierende vei nå i ettermiddag/kveld og her er mine erfaringer.
Til Atenza, bilen ble ikke kjørt på rulle før og etter. (Det kan du få gjort på Flissundet, da koster det 7.900,- (eks filter). Programvaren er i hovedsak den samme, den shoppes internasjonalt og tilpasses den enkelte bil, alt skjer via kabel.)
Mine erfaringer:
Bilen er blitt mer agil, litt mere villig , litt mer på allert i alle gir på alle turtall.
Jeg hadde egentlig ikke forventet et så stort utslag.
Den store forskjellen er fra 4000 rpm og opp, da er det rett og slett mer skyv og liv. !,8 NC som utgangspunktet virker litt seig , gir nå faktisk litt GTI følelse.
Forbikjøringer er blitt mindre spennende, 60-100 i 2 gir og 80 - 120 i 3 gir går vesentlig raskere!!!. Bilen er rett og slett blitt mer kjørbar og underholdene å kjøre.
Vedrørende lyd, det er jo innsugningslyden som er endret. Endringen er markant men ikke voldsom, på motorvei i 110 sone og med taket oppe merkes det ikke.
Min konklusjon:
Angrer ikke et sekund.
2012 NC 1,8 Sport Edition
Re: Trimming av 1,8 NC
TS Racing reklamerer med 10% opp på HK og 9% på NM
137 HK og 182 NM etter tuning
137 HK og 182 NM etter tuning
2006 NC Brilliant Black
2014 CX 5 Soul Red
2014 CX 5 Soul Red
-
- 2000 RPM
- Posts: 382
- Joined: 16 Jan 2010, 17:15
- Medlemsnummer: 818
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Trimming av 1,8 NC
Det er standard verdiene, så tilkommer effekten av sport luftfilteret. (det gir vel et par hk.)losten wrote:TS Racing reklamerer med 10% opp på HK og 9% på NM
137 HK og 182 NM etter tuning
2012 NC 1,8 Sport Edition
Re: Trimming av 1,8 NC
hvordan er erfaringene dine sålangt etter at du fikk tunet den?
merket noe til forandring på drivstoff forbruk ?
går den like godt enndå?
var i kontakt med en fyr som snakket om å hente ut 142hk i min nc med 1.8. så kommer eventuelt "effektanlegg" og sportsluftfilter som ett + oppå der regner eg med. virker veldig fristende
merket noe til forandring på drivstoff forbruk ?
går den like godt enndå?
var i kontakt med en fyr som snakket om å hente ut 142hk i min nc med 1.8. så kommer eventuelt "effektanlegg" og sportsluftfilter som ett + oppå der regner eg med. virker veldig fristende
-
- 2000 RPM
- Posts: 382
- Joined: 16 Jan 2010, 17:15
- Medlemsnummer: 818
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Trimming av 1,8 NC
Fremdeles kjempefornøyd med min tuning.
Vedrørende bensinforbruk - lavere ved snill kjøring - høyere ved turkjøring øde strøk (min kjørestil.).
Uansett blir ikke forskjellene dramatisk med 137 eller 140 eller 142hk for den del. Men sportluftfilteret gir en fantastisk frekk innsugningslyd, sammen med litt ekstra piff - øker det kjøregleden mange hakk.
Vedrørende bensinforbruk - lavere ved snill kjøring - høyere ved turkjøring øde strøk (min kjørestil.).
Uansett blir ikke forskjellene dramatisk med 137 eller 140 eller 142hk for den del. Men sportluftfilteret gir en fantastisk frekk innsugningslyd, sammen med litt ekstra piff - øker det kjøregleden mange hakk.
2012 NC 1,8 Sport Edition