Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vet ikke hvor lenge denne linken fungerer, ILMotorsport endrer hele tiden på presentasjons-sidene. Uansett vil en finne det under www.ilmotorsport.de og deretter gå inn på 89-97 og velge Body.
Last edited by HansT on 19 Jan 2004, 21:01, edited 1 time in total.
Har det noen innvirkning at noen har festet kjennemerke i haikjeften, div.påstander at den plasseringen ikke er gunstig i forhold til kjøling v/stillestans. Men da skal jo vifta slå seg på...
Det er vel kun ved montering av Turbo som dette kan bli et problem. Men er vel et problem vi mx5/miata eiere har laget for å håpe på å få registrert på små skilter.
Precious wrote:Det er vel kun ved montering av Turbo som dette kan bli et problem. Men er vel et problem vi mx5/miata eiere har laget for å håpe på å få registrert på små skilter.
Vel, dette er hvertfall situasjonen for min ikke trubo-trimmede MX5:
Tidligere kjørte jeg uten skilt fremme (fordi jeg syntest det var penere uten), men etter et ublidt møte med lensmannen ble jeg tvunget til å montere det. Jeg valgte da haikjeften som den minst skjemmende plassen å plassere det.
Kjøleviften går betydelig oftere nå en den gjorde uten skiltet montert, og da jeg var på ferie i sommer (varmt og med MX-5'en fullastet over og under bagasjelokket) steg temperaturen faretruende i lange motbakker. Den nådde aldri kokepunktet, men det var ikke mye om å gjøre i de seigeste bakkene.
Det oppsto ikke direkte problemer, men jeg ønsker meg bedre kjøling på varme dager...
du får ikke noe bedre kjøling av motoren av og slippe INN luft bak radiatoren... heller tvert imot, et inntak i lykten gir kaldluft til luftfilter... Dersom du vil ha bedre kjøling må du slippe luft ut slik at en får mer gjennom strømning i radiatoren....
Skal du kjøle motoren bedre, må du skifte termostat slik at vannet holder en lavere temp. Evt installere en oljekjøler. Men det var vel ment som å ikke få så høy temp på lufta motoren suger inn ????
Ole BRG 91 wrote:du får ikke noe bedre kjøling av motoren av og slippe INN luft bak radiatoren... heller tvert imot, et inntak i lykten gir kaldluft til luftfilter... Dersom du vil ha bedre kjøling må du slippe luft ut slik at en får mer gjennom strømning i radiatoren....
Ole
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive