
IC montering
Moderator: Styremedlemmer
IC montering
for de av dere som har na med turbo og ic. hvordan har dere ordnet rørene fra ic da tenker jeg på hvordan det er å komme forbi radiatoren. er der noen som gar bilder på dette så har jeg vært veldig takknemelig. 

- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Det sob blir gjort er at man sveiser om festa på radiatorn nede så du får radiatorn lenger ned...
Så bruker du noen små braketter som du setter på mellom festa oppe sann at radiatorn tipper mer bak en orginalt
http://www.cardomain.com/ride/301314/13
Ligger noen bilder der
Så bruker du noen små braketter som du setter på mellom festa oppe sann at radiatorn tipper mer bak en orginalt
http://www.cardomain.com/ride/301314/13
Ligger noen bilder der
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
På FMII turbo kitet blir røra ført en annen vei. Kan vel se et par tre bilder på denne linken. http://www.cardomain.com/ride/707701/2
De går faktisk under radiatoren.....
De går faktisk under radiatoren.....
t_huseby ---> Redrider
-
- Status: Offline
Jepp.. Enig med HF - driver i desse dager på med å få bygd meg IC rør, og går også rundt radiatoren. Blir noe ala dette:
http://memimage.cardomain.net/member_im ... 7_full.jpg
Dette er en mye enklere løsning enn å gå over radiatoren, og noe bedre enn å gå under da rørene da blir laveste punkt. Men kommer litt an på hvilken IC man har - har man en Starion-IC (som er veldig vanlig i USA) så kan det lønne seg å gå over, da denne har inn/uttak i toppen.
http://memimage.cardomain.net/member_im ... 7_full.jpg
Dette er en mye enklere løsning enn å gå over radiatoren, og noe bedre enn å gå under da rørene da blir laveste punkt. Men kommer litt an på hvilken IC man har - har man en Starion-IC (som er veldig vanlig i USA) så kan det lønne seg å gå over, da denne har inn/uttak i toppen.
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Jeg gikk over radiatoren.
Når uttakene er på toppen av IC blir det færrest bøyer og kortest vei å ta de den veien.
Hvis man fortsatt har orginalradiatoren kan man "senke" skinnene på siden samt flytte de pinnene på hver side ned en cm. Alt som trengs er en drill til ny hull.
Da vil du få over 2" rør med god klaring. Mest sansynlig 2.25 også.
En annen fordel med å ta de over er at man kan bruke bend med stor radius = mindre trykk fall.
Jeg klarte å montere den uten å sveise. Ikke optimalt men det holder til jeg får noen til å sveise det. Dessuten hadde jeg det travelt hehe.. ørn ørn..
Kjøpte Forge IC med uttak på toppen fra http://maxam-tuning.com/catalog/ i Norge faktisk. Billig og bra service for de som ønsker å "støtte" en bra norsk tuningbutikk.



Når uttakene er på toppen av IC blir det færrest bøyer og kortest vei å ta de den veien.
Hvis man fortsatt har orginalradiatoren kan man "senke" skinnene på siden samt flytte de pinnene på hver side ned en cm. Alt som trengs er en drill til ny hull.
Da vil du få over 2" rør med god klaring. Mest sansynlig 2.25 også.
En annen fordel med å ta de over er at man kan bruke bend med stor radius = mindre trykk fall.
Jeg klarte å montere den uten å sveise. Ikke optimalt men det holder til jeg får noen til å sveise det. Dessuten hadde jeg det travelt hehe.. ørn ørn..
Kjøpte Forge IC med uttak på toppen fra http://maxam-tuning.com/catalog/ i Norge faktisk. Billig og bra service for de som ønsker å "støtte" en bra norsk tuningbutikk.



Nice!! Det var en fin løsning og korte rør... Eneste ulempen med den løsningen er vel muligens at du forandrer luftgjennomstrømningen i motorrommet noe? Kanskje en ide å montere noe slags plater over åpningen for å rette på dette?
Skal prøve å få lagt ut noen bilder når min installasjon er ferdig også...
Skal prøve å få lagt ut noen bilder når min installasjon er ferdig også...
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Er det denne du kjøpte?
http://maxam-tuning.com/catalog/product ... ts_id=1705
hmmm.... kanskje jeg må få på plass IC...
http://maxam-tuning.com/catalog/product ... ts_id=1705
hmmm.... kanskje jeg må få på plass IC...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- Status: Offline
Yes. ikke så mange å velge i mellom med uttak/innløp den veien.HansT wrote:Er det denne du kjøpte?
http://maxam-tuning.com/catalog/product ... ts_id=1705
hmmm.... kanskje jeg må få på plass IC...